Golf 4 Klub Polska
Witam
Jest to moje drugie auto, pierwsze to Mitsubishi Lancer. Autko przyjechało z Włoch, kupiłem je 20.12.2012 jest to Volkswagen Golf IV
Silnik: 2.8 V6 4MOTION 204KM (BDE)
Przebieg: 141 TYS.KM
Rocznik: 2002.
Kolor: LB5N
Autko dopiero testuje więc nie ma za dużo do powiedzenia na jego temat.
Od stycznia wyjeżdżam do pracy za granicę więc auta nie rejestruję narazie bo nie ma sensu. Autko zostanie umytę i schowane w garażu na czas mojego wyjazdu. Oczywiście jak wrócę ostro się zabiorę za pracę nad Golfikiem.
Narazie to tyle poniżej krótki opis i kilka fotek które zdążyłem zrobić.
Jeśli macie jakieś pomysły na to autko to słucham.
Bardzo Bogata wersja !
Wyposażenie :
-Napęd 4MOTION 4x4 ( idealnie się prowadzi samochód )
-ABS
-ESP
-8x poduszki powietrzne
-6 biegowa skrzynia ( idealnie pracuje )
-podgrzewane fotele
-elektryczne lusterka a sferyczne , podgrzewane
-xenony ( automatyczny włącznik świateł) plus spryskiwacze, 5 litrów zbiornik i podgrzewane dysze spryskiwaczy
-klimatyzacja
-Skóra Beżowa
-Komputer pokładowy
-radio z wyświetlaczem wraz z zmieniarka 6cd
-Komputer pokładowy
-Czujniki Parkowania
-Siedzenia z możliwością regulacji
-kubełkowe siedzenia podgrzewane z regulacja lędźwi w kolorze bezowym z poduszkami
-Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS)
- 2 x PODŁOKIETNIK
- REGULACJĘ KIEROWNICY
- ELEKTRYCZNĄ REGULACJĘ ŚWIATEŁ
- Auto stoi na alufelgach 16 Opony Bridgestone 205/55/r16
Plany na przyszłość
- założyć lpg (zrobione) ✔
- Radio z dvd
- Nowe alufelgi na lato (zrobione) ✔
- Halogeny lub światła do jazdy dziennej
- Lampy led z tyłu (zrobione) ✔
a resztę się zobaczy.
Ostatnio edytowany przez vanmatex (2013-04-20 16:33:52)
Offline
Wojtekmk4 napisał:
najlepszy silnik zaraz po 3.2, gratuluje!!! wszystko fajne kolorystyka auta, 4x4.... pozdr
dzięki też słyszałem że 2.8 v6 to dobre silniki okaże się czy to prawda
Offline
bardzo dobry silniczek zbieraj kasę i go u turbić
Offline
Podjedź dla świętego spokoju do mechaniora i zmierz ciśnienie oleju - pompy v VRach lubią dawać za wysokie ciśnienie, gdy zrobi się próg w tulei tłoczka.
Druga rada - zarejestruj jeśli chcesz, ale musowo opłać podatek. Ja się zagapiłem i buliłem w skarbówce mandat.
Trzecia rada - na glebę z nim. :-)
Elegancka gofrownica w fajnym kolorku - LB5N to chyba najlepszy lakier zaraz po błękicie z .:R.
Offline
moge sie tylko dolaczyc do poprzednikow. fajna maszynka, w srodku tez ladny tylko te drzewo jakos mi nie podchodzi
Offline
Witam chciałbym się poradzić odnośnie felg. mam okazje kupić aluski 18 z oponkami w b. dobrym stanie za 700 zł czy warto ? felgi do minimalnych poprawek, dziś je oglądałem oto foto:
Offline
lukker napisał:
Zależy czy jakieś firmowe
Chinole się będą krzywiły , pękały i różne cuda się będą z nimi dziać.
Felgi są firmy Dezent nie wiem czy to dobra firma jak sądzicie? W poprzednim aucie miałem tylko Borbety
Offline
Różnie to z nimi bywa, czytałem że niektórym się krzywią, za to inni jeżdżący na nich są zadowoleni
Zależy to pewnie od grubości ramion, masywniejsze felgi nie poddadzą się tak łatwo.
Offline
Akurat na twojej wlepce nie jest określona wersja
Można tylko według tych 3 znakowych kodów co nieco rozkodować http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/kody-wyposazenia/
Z porównania wyposażenia z opisem na http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/ wychodziło by chyba że masz Highlina
Aczkolwiek, zawsze można było wziąć uboższą wersje i dopłacić za dodatkowe wyposażenie (wersje wyposażenia mówiły tylko o tym co jest w standardzie a za co trzeba dopłacać)
Offline
lukker napisał:
Akurat na twojej wlepce nie jest określona wersja
Można tylko według tych 3 znakowych kodów co nieco rozkodować http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/kody-wyposazenia/
Z porównania wyposażenia z opisem na http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/ wychodziło by chyba że masz Highlina
Aczkolwiek, zawsze można było wziąć uboższą wersje i dopłacić za dodatkowe wyposażenie (wersje wyposażenia mówiły tylko o tym co jest w standardzie a za co trzeba dopłacać)
Dzieki za pomoc ;]
Offline
Oczywiście że jest wersja: to Highline.
Jest przecież napisane "Golf V6 4MOTHIGHL".
Zresztą z tym silnikiem nie było chyba innych.
Ostatnio edytowany przez Kajor (2012-12-29 16:34:55)
Offline
Ech Kajor Jak Ty wszystko zawsze zauważysz
Jakoś nie pomyślałem że za oznaczeniem napędu HIGHL oznacza wersje wyposażenia
Offline
kutacso napisał:
Jak ze spalaniem?
Hehe
Spalanie przy ciężkiej nodze 13-16 l
Spalanie przy 100km/h na 6 i tempomacie 7-8l
Przy mieszanej jeździe 65% świrowanie 35% oszczędnie na połowie baku (27,5l) zrobiłem około 220km po przeliczeniu wyszło 12.5l
Offline
Po prostu zdrowy motor, to i pali normalnie.
Dlatego zmieniłem swojego 1.6 też na 2.8 - spalanie podobne przy 2 razy większej mocy.
Offline
8 poduszek? to jaśki w zestawie dostałeś?;p
Ładnie się prezentuje
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Wojtekmk4 napisał:
może zrobie lekki odkop. juz troche czasu mineło od kupna, coś więcej możesz powedziec o eksploatacji tego potworka, były juz jakieś kosztowne naprawy??
No troche czasu minęło od kupna ale ja niestety na razie nim nie jeżdze bo golfik stoi w garażu w polsce a ja aktualnie jestem w niemczech. Autko już zarejestrowane i czeka na mój powrót w kwietniu ;d
A co do pytania wymieniałem tylko czujnik ABS koszt 40zł nowy ;]
Offline
Od razu inny kolorek
Śliczne autko z taką mocą na drodze rzadzisz;p
Idzie jak strzała pewnie hehe
Offline
Eizon napisał:
8 poduszek? to jaśki w zestawie dostałeś?;p
Ładnie się prezentuje
no posiada 8 poduszek : 1 w kierownicy, 2 w desce u pasażera, 3-4 w słupkach z przodu, 5-6 w środkowych słupkach, 7-8 w fotelach z przodu ;]
Offline
No i wróciłem do polski
Golfik już zarejestrowany
założone lpg (2600zł)
kupione i zamontowane ledy na tył (500zł)
kupione dywaniki gumowe (70zł)
kupione chromowane ramki tablicy (30zł)
kupione Aluski z oponami 18 (w trakcie malowania) (700zł)
wspawana inna końcówka wydechu ( w planach sportowy wydeszech ale to latem ;d
Zdjęcia już niedlugo ;d
Ostatnio edytowany przez vanmatex (2013-04-20 16:39:59)
Offline
Ledy i CHrom, mnie to tak samo się nie widzi
Offline
leon9022 napisał:
jak spalanie na gazie i czy na gazie jest spadek mocy?
Narazie nie czuje spadku mocy za dużego bo gaz zalożyłem tydzień temu ale ma starcie jest minimalnie wolniejszy ale na trasie tego az tak nie czuć
Spalanie LPG
maksymalnie 16l-17l
przy 120km/h na 6 i tempomacie 9 l
Ostatnio edytowany przez vanmatex (2013-05-03 11:24:43)
Offline
leon9022 napisał:
a z miejsca jako tako dobrze się wkręca?
Z miejsca właśnie jest minimalne opoźnienie jak na samej benzynie
Offline
na ilu obrotach się wkręca ? bo wiadomo w TDI turbo jak się załączy to czuć ale zastanawia mnie właśnie benzyna V6 bo chce auto zmienić na V6 i pytam jak to jest
Offline
Kajor napisał:
Ciągnie od 1500-1800obr./min, ale porządnie zaczyna jechać dopiero od 3800-4000 obr./min.
Dokładnie tak jak mówisz ;]
Offline
Robotę robi zwłaszcza dźwiękiem, chociaż mnie już deczko się zaczyna nudzić - trochę tęsknię za 4 benzynowymi cylindrami, ale przecież Micrą matki jeździć nie będę... XD Ale czasem tak dla odmiany wsiadam sobie w rzędową piątkę z dużą suszarą. :-P Muszę pomyśleć nad wrzuceniem do swojego jakiegoś HX-40, bo przy tej pojemności i bardzo ciężkim, żeliwnym bloku, osiągi są już dla mnie niewystarczające, a VR do uturbienia nadaje się bardzo dobrze - najdroższe będzie chyba zrobienie przekładki pod czapkę na CNC. Planuję wykrzesać z niego jakieś 370-380KM - wtedy będzie "robił robotę". :-)
Offline
Uturbienie trochę kosztuje ale później to jest potwór widziałem gdzieś na forum jakimś golfa 2.8 z 6 z przodu i dawał rade.
Offline
W wersji " niemieckiej " był o wiele ładniejszy niestety ... no ale to już kwestia gustu .
Sieradzkie blachy widzę , kiedy kolego zawitasz do Zduńskiej to byśmy jakiegoś spota strzelili ??
Offline
bez uturbienia to tylko może z 8KM byś wyciągnął z niego .
Offline
Seryjny dół wytrzymuje jeszcze w miarę bezpiecznie 350-370KM. Bez suszarki można wycisnąć max ok. 220 Km przy mega zdrowym silniku (a jak wiadomo VRy serii z reguły nie trzymają).
A co do modów - sorry Vanmatex, ale popieram Muszkę...
Offline
Jaki jest sens kupowanie auta z silnikiem 2.8 i przerabiania go na gaz ? a ten przebieg 140 000 km to az smiac sie chce, auta 5 letnie takie maja a nie 10
Offline
jak nie rozumiesz to wytłumacze:
1) gaz to inny rodzaj paliwa, ropa się kończy, szlachetność benzyny istnieje tylko na poziomie podświadomości, moc będzie duża mniej bedzie płacił,
2) patrz ile robie w rok:
30 km dziennie * 31 dni = 11160 rocznie * 10 lat = 111600 km
Takie gadanie o wszechobecnnym oszustwie przypomina mi użalanie się meneli spod sklepu, oni zawsze twierdzą że każdy kradnie i oszukuje.
- -
Ostatnio edytowany przez miodek (2013-04-25 08:35:08)
Offline
Primo - gaz jest lepszy od benzyny, bo ma co prawda niższą kaloryczność, ale dużo wyższą liczbę oktanową (ok. 103-106) i spala się stabilniej.
Secundo - gaz jest o połowę tańszy, a ja na przykład lubię swoje pieniążki.
Trójkąto - na gazie (w sekwencji) spadek mocy to max 1-2 KM). We wtrsyku ciekłym V gen. moc jest nawet wyższa niż na benzynie. U mnie gazu nie ma tylko w TDI, bo mi się nie opłaca (a da się i przynosi to same korzyści, ale jak jeździ się bardzo dużo).
Kwadrato - co powiecie w takim razie na to, że mój dieselek z 2004roku ma na blacie 88tys. km? Kręcony? Nie, bo jestem pierwszym właścicielem i wziąłem auto z salonu.
Nie każdy chce jeździć cinquecento, nawet po mieście...
Offline
cukierki sa i to nie jest powiedziane ze kazdy kantuje i kreci liczniki, w garazu mam bmw x5 3.0 bena rok produkcji koniec 2002 96 tys km.mozliwe? mozliwe.
Offline
jest sen bo jak byś sobie nie przeliczył to na gazie i tak wychodzi taniej a zobacz jaki skok mocy jest, wystarczy dobrze zagazować a nie będzie spadku mocy a nawet może się polepszyć, mój kolega robi chiptuning (http://www.turbodiesel.pl/) i jednocześnie pracuje w serwisie gdzie zakładają gaz, potrafi tak wszystko dostroić że czysta benzyna nie daje tyle co gaz myślę że warto jest się szarpnąć z TDI na te 2.8 Raz że zmiana napędu na 4x4, większa moc i w końcu to benzyna. Jedni odradzają drudzy zachęcają a decyzję i tak podejmę
Offline
Moc na gazie wyższa niż na benzynie jest możliwa do uzyskania tylko w V generacji, czyli wtrysku ciekłym, np Vialle LPdi czy STAG DPI. W każdym innym systemie moc jest nieco mniejsza ( przy dobrej sekwencji o max 2% mocy silnika).
Kończmy już tę dyskusję, bo to nie temat do tego, a o dywagowania są inne działy.
Offline
Witam wszystkich Dnia 16.09.2013 zrobiłem prezencik mojemu Golfikowi :
- Wymieniony Olej w Silniku (Castrol EDGE 5W-30), Skrzyni (Castrol Syntrax 75W-90), Moście (Castrol Syntrax 75W-90)
- Wymienione wszystkie filtry
- Nowe Amortyzatory tył
- Nowe Tarcze Bosch + Klocki Ate Ceramiczne przód ;d
- i jeszcze kilka innych rzeczy ;p
Niestety nie zdążyłem zrobić zdjęć wszystkiemu bo brakło czasu ;p
Offline
ładny prezencik
Offline
CRS200 napisał:
Jaki jest sens kupowanie auta z silnikiem 2.8 i przerabiania go na gaz ? a ten przebieg 140 000 km to az smiac sie chce, auta 5 letnie takie maja a nie 10
Moj ma 130tys i ma 10lat i co ??
Wszystko udukumentowane siedzenia w srodku tapicerka cala jak nowa ..I co moze krecony??..
Mama ma peugota w dieslu 2004r niby 140tys a siedzenia i tapicerka tak styrana ze sadze ze autko ma lekko ponad 300 tys w rzeczywistosci ..
Mnie smieszy jedno wasze Diesle ktore maja 10-15lat a przebieg ponizej 200
Niemcy takim dislem robia 30-40tys rocznie benzyna znacznie mniej..
Szkoda slow bo i tak czlowiek nie zrozumie ze nie ktorzy ludzie majac auto ponad 200km nie jezdza tak duzo..Moim autem zrobilem w 1 miesiac 1000km (po miescie) teraz miesiecznie robie moze 300 ..
Offline
U mnie też przebieg jest realny 160 tys gratuluje jednostki, powiedz ile taki prezencik bez hamulcu bo u siebie hamulce juz wymieniłem
Offline
Handlujesz troszkę samochodami że tak się znasz ile niemcy robią w rok i jakie przebiegi itd? Pokazałbym bym ci skoda skode octawie ktora na rozrządzie ori przejechała 300 tyś w 5 lat i byś nie uwierzył że to środek od niej. Srodek się niszczy od wsiadania i wysiadania a nie do przebiegu. Chyba że jest to jakiś brudas co traktuje samochód jak zło konieczne.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Kolego, czym malowałeś te felgi jaka firma ??? bardzo ładnie to wyszło. Gdzie tego szukać ?
Offline
tez chętnie się przesiądę z TDI na benzynę ale starszej generacji. 2.0 16V ABF lub 1.8 16V KR. Według mnie najlepsze co może być do tuningu.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline