Golf 4 Klub Polska
Witam.. jestem od Niedawna Posiadaczem IV z Silnikiem 1.4 ..
Mam pytanie do uzytkowników podobnych Silniczków jak sie sprawuja??
Od paru dni zauważyłem w swoim Golfie Skoki Obrotów: Szczegolnie Rano gdy silnik jest zimny po zapaleniu Skocza obroty do 1600 po czym spadna na 1100-1200 ja Luzie..... Jednakże po rozpoczeciu jazdy, po dodaniu gazu Obroty zaczynaja wariowac.... gdy samochodzik spusci sie z biegu na luz obroty gwaltonie skacza w gore i w dół.. dzieje sie tak do przejechania 2, 3 Km ....... Gdy silnik zlapie temperaturke Wszystko wraca do normy Silnik pracuje Idelanie i bez zastrzezeń.. co moze byc taka przyczyna???? spotkal sie ktos z czyms takim w swoim Golfie?? Chetnie poczytam spostrzezenia i opinie co do tej sytuacji.... pozdr
Offline
rafi87_ napisał:
Witam.. jestem od Niedawna Posiadaczem IV z Silnikiem 1.4 ..
Mam pytanie do uzytkowników podobnych Silniczków jak sie sprawuja??
Od paru dni zauważyłem w swoim Golfie Skoki Obrotów: Szczegolnie Rano gdy silnik jest zimny po zapaleniu Skocza obroty do 1600 po czym spadna na 1100-1200 ja Luzie..... Jednakże po rozpoczeciu jazdy, po dodaniu gazu Obroty zaczynaja wariowac.... gdy samochodzik spusci sie z biegu na luz obroty gwaltonie skacza w gore i w dół.. dzieje sie tak do przejechania 2, 3 Km ....... Gdy silnik zlapie temperaturke Wszystko wraca do normy Silnik pracuje Idelanie i bez zastrzezeń.. co moze byc taka przyczyna???? spotkal sie ktos z czyms takim w swoim Golfie?? Chetnie poczytam spostrzezenia i opinie co do tej sytuacji.... pozdr
a błędy na kompie?
Offline
Wporzadku.. pierw zaczne od Wymiany Filterku paliwa, zobaczymy jakie beda skutki... zastanawiam sie tez czy niepodjechac gdzies i podpiac po kompa????
Ponizej wrzuciłem fotki Przepustnicy, filtry powietrza, i czegos czego nieiwem co to jest??? jest ktos w stanie powiedziec co znajduje sie na 2 fotke?? ta czarna Puszeczka???
Przepustnica http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/890 … a673d.html
A to co to jest????? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a7 … 9b292.html
Filterek Powietrza wymieniony jakies 2,3 tyg temu.... dziwnie zabrudzony jakas Oleista substancja http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b20 … 2c9bd.html
Ostatnio edytowany przez rafi87_ (2010-11-04 13:53:38)
Offline
rafi87_ napisał:
Wporzadku.. pierw zaczne od Wymiany Filterku paliwa, zobaczymy jakie beda skutki... zastanawiam sie tez czy niepodjechac gdzies i podpiac po kompa????
Ponizej wrzuciłem fotki Przepustnicy, filtry powietrza, i czegos czego nieiwem co to jest??? jest ktos w stanie powiedziec co znajduje sie na 2 fotke?? ta czarna Puszeczka???
Przepustnica http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/890 … a673d.html
A to co to jest????? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a7 … 9b292.html
Filterek Powietrza wymieniony jakies 2,3 tyg temu.... dziwnie zabrudzony jakas Oleista substancja :( http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b20 … 2c9bd.html
jedz na kompa spujz na http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=369
tez celowałem w np filtr paliwa a okazało się ... myśle ze komp w tych samochodach to podstawa
za obroty no biegu jałowym odpowiada silnik krokowy :P nie no nie ba co tezy wypuszczać , musisz pojechać na kompa i zobaczyc jak sie sprawy maja , nie chodzi mi o błędy ale ogolnie co komp widzi
Ostatnio edytowany przez x50sr (2010-11-06 09:41:19)
Offline
Własnie zamierzalem jechac na Kompa, podpiac i zobaczyc czy cos ciekawego pokarze.. ale zabralem sie jeszcze za samodzilne przeczyszczenie przepustnicy.. rozebralem wszsytko tak jak na 1 fotce.... przeczyscilem przepustnice specyjalnym srodkiem, a a koniec postanowilem ja Oodpiac na Chwlke.... po zalorzeniu i wpieciu jej spowrotem Przez dwa dni mialem problem z Obrotami... teraz 4 kolejny dzien wsiadam rano zapalan i niema rzadnego problemu.... rzadnych skoków obrotow ani nic.... hym.. mysle ze odpiece jej chyba pomoglo.. zobczymy jak na dlugo
Offline
witam mam taki problem mam golfa ponad rok a od jakiegos czasu strasznie klekocze silnik nawet jak sie nagrzeje wymienilem juz popychacze nawet walek rozrzadu i dalej bez zmian.
Ostatnio edytowany przez gregorio (2010-12-07 15:44:51)
Offline
gregorio napisał:
witam mam taki problem mam golfa ponad rok a od jakiegos czasu strasznie klekocze silnik nawet jak sie nagrzeje wymienilem juz popychacze nawet walek rozrzadu i dalej bez zmian.
polecam utworzenie nowego tematu , swoją drogą ....
miałeś zdejmowaną głowice z tego co rozumiem , wiec tak na logike jak już zdjęta głowica to czemu nikt się nie pokusił zdjąć tłoki , sprawdzić korbowody , panewki itd. swoją drogą zdejmowanie głowicy = planowanie + nowa uszczelka = 900 zł = nowy ale uzywany silnik. Więc zapewne się myle , i co rozumieć przez stwierdzenie klekocze ? że jak diesel ? sprawdzałeś kable itd ?
powiem szczeże że ciężko odpowiedzieć , nagraj filnik jak chodzi , na podniesionej masce , wyższe , niższe obroty ... ale swoją drogą to 16v - na niskich nie zachwyca kulturą pracy w vw 1.4 musze nawet powiedzieć że lepszy był ten stary 1.4 na monowtrysku możę i 60 kucy zamiast 75 ale 8v - czyli całkiem inna charakterystyka silnika - co CI mówią mechanicy ?
Offline
diesel tak chodzi ze wygledu na uklad zasilania. Np common raily juz calkiem inaczej pracuje , rowniej.
A klekot metaliczny czy poprostu taka nierowna praca (prad , mieszanka paliwowo powietrzna ) ?
Raczej na forum w tej sprawie nie da sie pomuc. Poniewaz nasza komunikacja jest trudna. Dzwieki przez pismo.
Offline
no ja rozumiem dlatego zajmij się układem zapłonowym oraz układem zasilania skoro z diesla wyeliminowana klekot spowodowany układem zasilania to ten sam klekot powinien .... podepnij do kompa i wszystko sprawdz zanim cokolwiek ruszysz. sprawdz mapy zapłonowe itd , poprostu Ci nierówno pracuje silnik na niskich obrotach
Offline
Witam ponownie.... czysciłem przepustnice tak jak pisałem powyzej.. tez miałem pare dni spokoju po tym czasie wszystko wrcoiło do normy....... obroty skacza i nieiwem juz co na to poradzic.... zauwazyłem ze pomiedzy Obudowa filtra powietrza a przepustnica brkauje mi małej gumowej uszczelki, jak myslicie czy to moze byc wina obrotów???? lewe powietrze dostaje sie do przepustnicy...
starałem sie nagrac filmiki zaraz po odpaleniu.. niejest zbyt szałowa jakos ale mozna zobaczyc jak zachowuje sie skazówka Obrotów zaraz po zapaleniu samochodu, po kilkugodzinnym postoju
http://www.youtube.com/watch?v=MSEbSwTThRQ
http://www.youtube.com/watch?v=j0ilGcO9oMI
Ostatnio edytowany przez rafi87_ (2010-12-18 11:02:15)
Offline
zrob tak aby nie dostawal lewego powietrza ! Bo wtedy jest zonk... Nie moze miec lewego za przeplywomierzem gdyz jak sama nazwa urzadzenia mowi mierzy przeplyw powietrza. Lewe powietrze oznacza blad pomiarowy... I problem na lini mieszanka paliwowo powietrzna. Wiec sonda skraca czas pracy wtrysku i obroty spadaja. Potem zas mieszanka zbyt uboga i sprawa w druga strone...
Offline
chciałbym tak zrobic:) tylko niewiem od czego zaczac;/;/ powymienialem swuece kable, filtry, zalorzylem brakujaca uszczelke pomiedzy filtrem powietrza a przepustnica..... brak słow, chyba najgorszy silnik jaki moglem wybrac ten 1.4 ;/
Offline
no coz. Ale czy podpioles go do kompa? A i wypnij wtyczke od przeplywomierza i sprawdz czy sa jakies zmiany. Moze na pw wyslij mi swoje gg i bedzie szybsza wymiana zdan. Co do wyboru silnika... Wybrales go zapewne z jakiegos powodu . Ja mam 1.6 8v i co do jego stanu to igla. I na awaryjnosc nie nazekam ale znowurz skrzynie biegow szwaby zepsuli dajac zaslabe nity i jak bede mial chwile to je rozwierce i wstawie sruby. Ale powiem szczeze ze mysle nad swapem na 1.4 tsi bo mi brakuje pod noga nieraz. Tzn jest to 8v wiec ma udezenie , ale nie wkreca sie tak radosnie. A jakbys chcial przekladac silnik to nie takie wielkie koszta bo sprzedasz swoj i osprzet osobno i ruznice w cenie nia sa wielkie. Ale roboty jest duzo. Conajmniej dzien a nawet trzy w plecy. Silnik 1.4 16v to faktycznie biorac pod uwage forum awaryjna jednostka i kazdy wlasnie skarzy sie na obroty i ogolem na charakterystyke w dolnym zakresie. Zapewne ekonomia przesadzila o zakupie i pewnie i tak jestes niezadowolony i nie jezdzisz tanio. Pozdrawiam
Offline
Witaj... hym... niejestem az tak z niego niezadowolony.... bo niepowiem jezdze tanio.. autko zagazowane, dosc stara instalacja jest, ale niemiałem na to wpływu jak kupowałem.... samochod po złapaniu temperaturki chodzi swietnie, cichutko, rowno.... az miło jezdzic.... najgorsze ujechac pierwsze 2,3 km po dłuzszym postoju ;/ skoki obrotów, szarpanie.... potem jak reka odjoł wszsytko ustaje:)
ponizej wrzuce link z filmikiem Z czyszczenia przepustnicy ... PROSZE ZOBACZYC CZY PRZEPUSTNICA POWINNA W TAKI SPOSÓB SIE ZACHOWYWAC????? PO DODANIU GAZU ZAMYKA SIE ALE NIE DO KONCA, DOPIERO PO JAKIMS CZASIE OPADA ROBI TAKI DZIWNY RUCH;/ CZY TO NORMALNE???? WŁASNIE W TYM MOMENCIE GDY NIEZAMKNIE SIE DO KONCA OBROTY SA PODWYZSZONE...
http://www.youtube.com/watch?v=t2AHCznQjdU
Offline
a no coz. To co ci sie nie podoba moglbym nawet nazwac ssaniem. I kur.a zawsze sie zastanawialem czy np w dieslu citroena jest tam jakis plyn czy bimetal. Bo nigdy nie da sie dojsc z tym do ladu i trzeba robic ssanie reczne...
Przepustnica ma sie sama otwierac i zamykac i jest to normalne. Steruje nia tak zwany silnik krokowy (skokowy) . Jak cos ci w tym nie pasi to odlacz klemy i wtyczke od przepustnicy na godzinke i jedz na vag. I tam kalibrowanie czyli adaptacja przepustnicy tak naprawde... Ale pamietaj ze jest to 4v na cylinder. I nigdy w dolnym zakresie obrotow i niskiej temperaturze nie bedzie chodzil idealnie bo to wynika z krzywej momentu oraz charakterystyki silnika i mnie osobiscie tez cos dzisiaj na mrozie przerywal. Ale po wlaczeniu swiatel na biegu jalowym chodzil ok wiec to olewam puki zima i tobie polecam vaga i ewentualnie przezimowanie problemu. A jak masz lpg to dbaj o membrame w reduktorze bo tam poczatkowo jest -50. Ale jakby nie bylo to moze ci sie jeszcze okazac ze to czujnik temperatury cieczy chlodzacej... Bo jak w chwili dogrzania jest ok czyli do momentu gdy sekwencja odpala lpg zamiast benzyny to wynikalo by z tego ze to czujnik temp cieczy chlodzacej. Ale zanim cokolwiek zrobsz to jedz na kompa albo jak masz laptopa to zainwestuj w kabelek 80zl i bedziesz wiedzial wszystko...
Pytanko jest takie ... Czy gdy odpala sie lpg to juz jest ok?
Pozdrawiam
Offline
zapalm go zawsze na benzynie.. dopiero po jakims czasie przełanczac sobie na gaz.. jak złapie odpowiednia temperaturke...na gazie niema wiekszych problemów z obrotami..na gazie chodzi swietne równiutko itp! odpinałem klemy, przeustnice..... bylem na VAgu niema zadnych błedów
Offline
jak masz kogoś kto ma ten sam silnik to podmień czujniki temp cieczy chłodzącej. bo jak to nie on to juz poprostu nie ruszać do lata. Cięzko jest tak celować na odległość , ale ogółem ja bym się jakoś specjalnie nie przejmował , ale przeciez skoro był podpinany do kompa to był ogrom info i można było szukać nieprawidłowości
Offline
no tak.. bylem u znajomego mechanika, podpinał do kompa prubował roznych sztyczek, ale błedów niebyło ... hym... a gdzie znajduje sie ten czujnik o ktorym mówisz??? a jak myslisz co z Silniczkiem krokowym???? przepływomierzem???
Offline
no nic , mozesz sprawdzać odłączając . juz o tym mówiłem , ale jak mechanik lukał to widział temp na blacie i widział temp w vag'u jak sie nie rózniły i nie było błędu to powinno być ok możesz sprawdzać i odpinać ew podmieniać wszystkie czujniki temperatury , ale na odpiętej masie je podmieniaj , bo inaczej będzie błąd spowodowany przerwą w zasilaniu
Offline