Golf 4 Klub Polska
Mam problem. Wokół wlewu oleju i przy przepustnicy pojawia się olej. nie jest tego dużo ale boje się ,że może być coś nie tak z moim mk4. Co może być przyczyną tego wycieku?
Offline
nie wiem jak w tdi bo powiem szczeze nie pamietam. Ale w sr mamy zaworek taki jak w materacach. Przed nim jest wezyk i jak brudas to wiecznie otwarty. Mi tak olal olejem caly dolot. Dobrze ze filtra nie. Dodatkowo od wlewu oleju do dolotu powietrza tez jest rurka. I mialem peknieta wiec ssalo mi tam ladnie. Jak dopadne tdi to sprubuje mniej wiecej okreslic gdzie tam jest szansa na dostanie sie oleju. Wstaje za 4 godziny i jutro bede mial 8 godzin na napatoczenie sie tdi.
Offline
to zapewne odma daje CI zdjęcie co prawad arl 110 jak dobrze kojarze
http://img202.imageshack.us/img202/3641 … olfivt.jpg
sprawdz sobie tego węzyka albo innaczej sprawdz węzyki idące do dolotu , jak CI wali z odmy to wstaw separator zrobiony np z bidonu w najgroszym wypadku. nie zaślepiaj czasem bo to ma wysysać gazy a u CIebie wysysa je z olejem ale zmartwie CIe faktem że jak juz to pasuje dodatkowo wyczyscic co sie tylko da np kolektor ssący , ale nie musisz a możesz o ile to z odmy CI wali pozdrawiam
Offline
najlpierw sprawdz czy to z tego CI leje. w najgorszym wypadku zrobimy separator . ale ogólem jest tam zaworek , moze czyszczenie benzyna ekstrakcyjną pomoze. sprawdz jeszcze czy dolot od IC nie jest mokry.
Offline
tzn jak z przepustnicy ? przeciez ona łapie powietrze ... wiec właściwie jak ,,,
Sprawdzałeś EGR ? - czysciłeś go ?
EGR to zawór recyrkulacji spalin,sterowany jest przez sterownik za pomocą N18.Jego zadaniem jest w pewnych ustalonych momentach-dopuszczanie spalin (gazów wylotowych) do kolektora ssącego,w celu ponownego ich spalenia.
W kolektorze nie powinno być oleju,jesli juz to sladowe ilości
Zrób wszystko co możesz , wyczyść co możesz a potem patrz co się dzieje
Offline
Przepustnica jest mokra od oleju pod spodem. Ok, zabiorę się za czyszczenie po Niedzieli i napisze co i jak
Ostatnio edytowany przez DAMIAN90 (2010-12-11 14:04:36)
Offline
Najlepsze było by zdjęcie z wyciekiem płynem do czyszczenia gażników - jest w spray'u możesz wyczyścic jako tako wszystko o czym mowiliśmy do tej pory , koszt do 20 zł no i może sie przydać szmata nasączona benzyną ekstrakcyjną i jakis pędzelek
Offline
jak jesteśmy przy silniku to przy okazji zapytam...
Jakie elementy elektryczne trzeba zakryć przy myciu silnika jakimś środkiem?
Offline
DAMIAN90 napisał:
Ja zakryłem tylko alternator
dobrze mówi a własciwie to nawet tylko pasek od alternatora bo reszta jest przygotowana na wode , poza silnikami fiata ( nie maja kabli zapłonowej tylko 1 cewka na 1 swiece i całość w duzej dziurce ) praktycznie kazdy silnik mozesz umyć wodą z przynem do naczyń i myć najlepiej zmiotka a potem poprawic gdzieniegdzie szmata z benzyna ekstrakcyjną . szybko paruje , puzniej weżmiesz plak i plastiki będą błyszczeć
Offline
sprawdziłem i od przepustnicy do intercoolera mokry dolot, przepustnica mokra od zewnątrz. Nie wiem o co " kaman" a najlepsze jest to że od wymiany do wymiany dolewka była w normie , więc oleju nie ubyło za dużo (400 ml więc w normie, jak sprawdziłem)
Offline