Golf 4 Klub Polska
Jak w temacie mam parę pytań, a w zasadzie i właściwie też obaw, a więc tak :
1. Czy wszystkie golfy IV mają tyle samo pinów w złączu diagnostycznym ?? Chodzi o to, czy jest jedna wersja kabla ( ilość pinów ) ??
2. Czy jeśli nigdy tego nie robiłem, to jest to bezpieczne o ile potrzebne mi to tylko do sprawdzania błędów ewentualnie logów i sprawdzenia poprawności działania podzespołów elektrycznych silnika?? Cy tałem ,ze niektórym wywaliło poduszki lub skasowali sobie kod immo. jak grzebali programem ?? . Głównie chodzi mi o sprawdzenie poprawności działania turbiny, bo chcę sprawdzić czy mam zapieczone kierownice czy to coś innego ( chyba da rade programem sprawdzić z tego co mniej więcej wyczytałem ??
3 Z tego co wiem Vag Com jest tylko w wersji angielskiej a polski Vag to odpowiednik ,ale o wiele lepszy jest ten pierwszy ??
4 Czy ten program zadziała na systemie Windows 8 ??
5 Czy taki kabel będzie wystarczający ::::
http://allegro.pl/vag-com-kkl-obd2-usb- … 51072.html
Niby jest zabezpieczony przed uszkodzeniem elektroniki i ma diodę sygnalizacyjną hmm ??
Jest kompatybilny z VAG-COM do wersji 409-1, jak również z: Polski VAG 2.5 i 4.9, VWTool, GMTool, AlfaDiag, FiatEcuScan tego nie potrafią interfejsy konkurencji niby ??
/z góry dziękuje za porady i proszę o nie wywalanie tematu jeśli coś nie tak napisałem lub nie ten dział to proszę o wiadomość admina szybko pozmieniam , to mój pierwszy post na tym forum
Offline
AD1. Tak,m jest jedne standard OBD II
AD2. Polecam program VAG-COM , sprawdzisz nim te rzeczy które pisałeś, jeśli się boisz że niechcący zdetonujesz poduszki to nie będziesz po prostu wchodził w moduł poduszek i będzie ok.
AD3. Dużo lepszy i stabilniejszy jest program VAG-COM po angielsku, polski VAG to może 1/5 jego możliwości; jak byś sobie nie radził z obsługą to na youtubie jest dużo filmików instruktażowych jak zmierzyć daną wartość.
AD4. Powinien działać, choć słyszałem o problemach z tym, trzeba było robić bodajże jakieś tryby zgodności, lecz nie wiem bo sam nie posiadam 8
AD5. Kabel na potrzeb własne ok
Offline
Najlepiej niekontroluj w ogole bledow z poduszek, z reszta w VAgu z tego co pamietam jest ostrzezenie na ten temat. Pamietaj ze niektore kable dzialaja poprawnie tylko po podlaczeniu do auta i przekreceniu zaplonu. Strasznie sam sie nameczylem zanim sie zorientowalem. Bez podlaczonego auta komp nie widzial mimo zainstalowanych sterownikow zadnego.portu.
Offline
Jeśli chodzi o Polski VAG 2.5 i 4.9 to działają na pewno na Windowsie 7 64 bitowym, więc na Windowsie 8 też powinny działać.
Offline
CHciałbym powróćić do tematu, mam problem Na tescie wyswietla mi komunikat
1.CHodzi to o to że po prostu odpowiednie podzespoly mam sprawdzac pojedynczo ?
2. Windows 8 64 bit wywali mi po chwili dzialania (powiedzmy bo nie wiem czy to dziala czy nie) wywala się aplikacja, wyszukuje rozwiazan itp. Po kolejnym uruchomieniu wejscie w jakas funkcje powoduje ten sam stan.
3. Wyjasni mi ktos w jaki sposób odczytać ten numer seryjny programu (czy jak sie to tam nazywa), nic mi sie nie pojawia.
Czy to jest 3.11 czy 4.09 te same objawy.
Zakupiłem to :
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz … 69705.html
Ostatnio edytowany przez gcpi (2014-02-26 10:13:32)
Offline
Miałem właśnie taką sytuację:
- z tego co wiem to w nowych systemach/komputerach nie ma portów COM, trzeba jakiś emulator chyba zainstalować,
- spróbuj jeśli masz w swojej wersji tryb zgodności z XP,
- pewnie zrobiłeś to samo co mi napisałeś, żeby zmienić przydział dla portów COM, ale wole przypomnieć.
Offline
Spoko uruchomiłem na XP.
Tylko nie mogę wejść do ustawień silnika, w żadnej zakładce.
Ostatnio edytowany przez gcpi (2014-02-27 14:05:34)
Offline
Vag- Com nie będzie działać na tym systemie, trzeba instalować wirtualną maszynę i na niej system XP
Offline