Golf 4 Klub Polska
2OHC - typ układu rozrządu w silniku widlastym - dwa wałki rozrządu (po jednym w każdej głowicy)
4ETS - system kontroli napędu na cztery koła
4-MOTION - stosowany przez firmę Volkswagen napęd na cztery koła
4WD - napęd na cztery koła
ABC - aktywna regulacja zawieszenia
ABS - system zapobiegający blokowaniu kół i zapewniający stabilne prowadzenie auta przy hamowaniu
ACC - radarowy system utrzymujący stałą prędkość jazdy oraz dystans między pojazdami
ACS - system ostrzegający przed pojazdem nadjeżdżającym z przeciwka
ADB - automatyczna blokada mechanizmu różnicowego
AFV - pojazd zasilany paliwem alternatywnym
AHR - system aktywnych zagłówków przytrzymujących głowę przy uderzeniu samochodu od tyłu, chroniących tym samym kręgi szyjne
AMVAR - System wykorzystywany w zawieszeniu samochodu. System ten zmienia charakterystykę amortyzacji nierówności nawierzchni.
APS - system automatycznego sterowania pojazdem
APS - dźwiękowy system parkowania pojazdu
ASC/ASMS/VSC/ESP - system automatycznej kontroli kierunku ruchu; pomaga w utrzymaniu auta na wybranym torze jazdy
ASF - przestrzenna rama firmy Audi
ASR - System zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu/przyspieszaniu. W momencie zerwania przyczepności czujnik przesyła informację do komputera, który zmniejsza otwarcie przepustnicy.
AWD - napęd na wszystkie koła
BAS - Elektroniczny system sterujący siłą hamowania. W przypadku gwałtownego hamowania, w zależności od siły nacisku na pedał hamulca, w układzie hamulcowym zostaje zwiększone ciśnienie, a tym samym hamulce są bardziej skuteczne. W przypadku gwałtownego hamowania system ten zwiększa efektywność hamowania do 25%.
BTC - układ kontroli drogi hamowania
CDI - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i akumulatorowym systemem wtryskowym (common rail)
CRS - akumulatorowy system bezpośredniego wtrysku paliwa
CR-V - komfortowy pojazd uniwersalny
CVT - bezstopniowa skrzynia przekładniowa
CVTC - system bezstopniowej zmiany faz rozrządu
DAS - system identyfikujący pasy ruchu, znaki drogowe i przeszkody
DAV - Inteligentny system wspomagania układu kierowniczego o zmiennej sile. W zależności o szybkości samochodu regulowana jest siła wspomagania układu kierowniczego.
DI-D - silnik o zapłonie samoczynnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa
DIS - system informujący kierowcę m.in. o warunkach jazdy
DISTRONIC - radarowy system utrzymujący stałą odległość między poprzedzającym pojazdem
DSA - układ poprawiający stabilność pojazdu
DSA - dwustopniowe poduszki powietrzne, napełniające się w 70%-ach w przypadku słabszego uderzenia - w 100%-ach, gdy siła uderzenia jest duża
DSC - układ kontroli stabilności pojazdu
DSTC - system kontroli przeniesienia napędu oraz stabilności pojazdu
DOHC - typ układu rozrządu; dwa wałki rozrządu umieszczone są w głowicy
EBD - elktroniczny system rozdzielający siłę hamowania
ECC - system automatycznej klimatyzacji
EDL - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
EHB - hamulec elektrohydrauliczny
EMB - hamulec elektromechaniczny
EPS - elektryczny system wspomagania kierownicy
ESC - elektroniczny system sterujący automatyczną skrzynią biegów
ETC - elektroniczny układ kontroli napędu
ESP - System elektronicznego regulowania dynamiki i toru jazdy
FAP - filtr cząstek stałych stosowany w układzie wydechowym silnika HDi
FCD - radiowy system informacyjny dla kierowców
FPS - system zapobiegający powstawaniu pożaru, poprzez odcięcie dopływu paliwa
GDI - silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący na ubogą mieszankę warstwową
GPS - system nawigacji satelitarnej
HDC - system ułatwiający zjeżdżanie ze wzniesień
HDI - silnik wysokoprężny z bezpośrednim, wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa w systemie akumulatorowym (common rail)
HPi - silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, pracujący na ubogą mieszankę warstwową
IC - boczna poduszka powietrzna w formie kurtyny
ICS - zespolony system kontroli układów samochodowych
IDE - bezpośredni wtrysk paliwa
INTERCOOLER - chłodnica powietrza doładowującego
Immobiliser - urządzenie elektroniczne blokujące zapłon
JTD -turbodoładowany silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa
LPG - paliwo gazowe
MCC -mały samochód kompaktowy pzeznaczony do ruchu miejskiego
MPI - wielopunktowy wtrysk paliwa
MPV - minivan
NIVOMAT - system utrzymujący nadwozie w poziomie
OHV -typ rozrządu z układem popychaczy (wałek rozrządu w bloku silnika)
OBD -system diagnozujący działanie układów wpływających na emisję spalin
PCU - system kontroli mocy silnika
PDC - czujnik dystansu parkowania pojazdu
REF - Automatyczny rozdział siły hamowania między poszczególnymi kołami. Współpracuje z systemem ABS.
QOHC - typ układu rozrządu w silniku widlastym; dwa wałki rozrządu umieszczone są w każdej głowicy
RDS - system informacji radiowej
RDW - system informujący o zmianie ciśnienia w oponach
RTI - system informacji drogowej
SAHR - system aktywnych zagłówków przytrzymujących głowę przy uderzeniu samochodu od tyłu, chroniąc tym samym kręgi szyjne
SIPS - system ochrony pasażerów przed udrzeniami z boku
SPI - jednopunktowy wtrysk paliwa
SRS - system bezpieczeństwa
STC - system kontroli przneniesienia napędu oraz stabilności pojazdu
SUV - sportowy pojazd terenowy
SUW -terenowy samochód kombi
SVC - silnik o zmiennym stopniu sprężania
TCS - system kontroli trakcji
TDI - wysokoprężny, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa
TEMPOMAT - system utrzymujący stałą prędkość pojazdu
TMC - kanał informacji drogowych
TPMS - układ monitorujący ciśnienie powietrza w ogumieniu
TWIN SPARK - system podwójnego zapłonu
VCU - sprzęgło wiskozowe
VDC - system dynamicznej kontroli, który wykorzystuje czujniki zbierające dane i określające niektóre zmienne parametry jazdy (np. hamowania, przyspieszania, zmiany kierunku jazdy)
VNTOP - turbina o zmiennej geometrii
VTEC - system kontoli zmiennych faz rozrządu
VVC - system kontroli zmiennych faz rozrządu
VVTi - inteligentny układ zmiennych faz rozrządu
WHIPS - system zabezpieczający kręgosłup przed urazami podczas wypadku
ZeV - pojazd, nie emitujący toksycznych substancji
Offline