Golf 4 Klub Polska
Ponizej prezentuje Wam mojego nowego Golfika. Kupiony niespelna tydzien temu, jestem trzecia włascicielka w PL. Sprowadzony w 2010r. Kupilam go od zwyklego pana ktory jezdzil na Tirach a golfa malo uzywal (w ogole po co by mu diesel ) od zakupu golf juz przejechal ponad 1200km zaliczajac droge ze Slaska na Mazury oraz ze Slaska w Gory
Silnik :
- Moc : 90KM
- Przebieg : 226tys km (licznikowe )
- Rocznik : 2001r.
- Skrzynia : manual
- Rodzaj paliwa : ON
- Drzwi : 5 furtek
- Wersja : <>
Wyposażenie :
4x el. szyby,
el. lusterka,
szyberdach,
regulacja wysokości foteli,
welurowa tapicerka,
oczywiscie wspomaganie, ABS,
uchwyty na napoje z przodu,
blokada otwierania szyb, blokada zamka centralnego od wewnatrz
i to chyba na tyle
Zdjecia :
takie tam z trasy
Offline
Ładny,co do wersji to popatrz na naklejkę w bagażniku obok koła zapasowego tam wszystko pisze
Offline
Ładny samochodzik, widać, że zadbany, jakieś mody planujesz?
Offline
niestety naklejka nieczytelna
Mody ? hmm utrzymac go w jak najlepszym stanie
i przyciemnic szyby , dobre audio, korci mnie BRA na maske, musze zmienic lampy bo te swieca po angielsku jak sie okazalo ;(
bo sa tak \\ a nie tak //... chyba ze to kwestia ustawienia ? ale mialam Almere i tez tak swiecilo i byly UK ;( .
Offline
koleżanka depo lub tyc w granicy 120zl za sztukę i masz nowe lampy z halogenami. ja kupiłem i używka się chowa przy nich:)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Ładny, niczego sobie
Offline
ja tez bym je zmienila ale na razie inne sa wazniejsze sprawy
Offline
Ladny golf tylko ciekawi mnie to zdjecie z licznikiem 80 km/h-2 tys. obrotow - 5 bieg licznik ustawiony na benzynke ;] moglo byc cos szperane z przebiegiem u mnie to samo bylo... jak cos to wystarczy zaprogramowac licznik na dizelka chyba ze to 4 bieg to przepraszam
Ostatnio edytowany przez Grzelu (2013-09-16 23:05:48)
Offline
no wlasnie to chyba byla piatka i tez od razu jak wsiadlam w trase to troszke mi niepasowal licznik ;O
a jak to sprawdzic ? znaczy no wiem podpiac pod kompa ale no mowilam mechanikowi o tym to mowil ze "nawigacje w ogole przeklamuja" ale jak nie to do innego kolegi na kompa podjade zeby mi przestawil to
Offline
nie pamiętam tak dokładnie ale przy piątce 80km/h na obrotku mam coś w okolicach (nie pamiętam tak dokładnie) 1700rpm ??? 2 tyś to mam w granicach 90km/h. Komp prawde Ci pewnie powie
Offline
Mam jedno pytanie z lampami. Otoz wg mnie swieca po angielsku ( nie swieca tak / / tylko tak: \ \ )
Jednak kody na lampie mowia ze lewa lampa jest OK czyli na europe a prawa ?
wstawie fotki:
Lewa lampa: http://i44.tinypic.com/1qlwdk.jpg
Prawa: http://i39.tinypic.com/263u2hk.jpg
a i jeszcze jedno. Wracajac od mechanika z wymiany rozrzadu nie mial dla mnie dobrych wiadomosci..
ktos zrobil w golfie tak zeby nie mozna bylo sie polaczyc kompem z silnikiem...
mozna jedynie z licznikiem i ew. z tego co mi dal mechanik (wydruk z kompa) z szybami i airbagami wewnatrz auta.
Na dodatek nie mam w desce airbagow... zostaly wyciete... wiec pewnie przeszlosc powypadkowa (
Wycieraczka tylna chamsko "zamotnowana" na srubke a ja w pierwszym momencie myslalam ze silniczek zje...****. A tu psikus...
i jeszcze jedno. Jak mam sprawdzic kod silnika? wlepka z bagaznika jest nieczytelna.
Sugerujac sie naklejka z kolumny Mcpershona mam ALH ?
Bo z wydruku z kompa mialam wpisany w kodzie silnika : AGR
Mechanik stwierdzil ze pewnie silnik byl wymieniany...
eh.. Niby nie panikuje ale jednak strach mnie oblecial...
Offline
w książce serwisowej powinnaś mieć wlepkę tą samą co jest w bagażniku, oznaczenia też są na obudowie paska rozrządu. A jak nie to musisz podjechać do vw żeby rozkodowali po vinie
Offline
mateusz3566 napisał:
w książce serwisowej powinnaś mieć wlepkę tą samą co jest w bagażniku,
nie mam ksiazki
Offline
to jeszcze możesz sprawdzić w jeden sposób, czy masz AGR czy ALH
ALH był wyjątkiem VW w 90 konnych motorach i miał zmienna geometrie łopatek
MAsz tutaj fotke podglądową silnika http://da3s3.w.interia.pl/silnik.JPG i sprawdz czy masz taki zaworek oznaczony numerem 5 z białym łepkiem. Jeśli tak to masz ALH.
Offline
hmmm no dosc podobny
ale po zdjeciach w necie widze ze AGR tez mial bialy leb na zaworku
Offline
AGR inna bajka o to fotka http://forum.octaviaclub.pl/files/agr_876.jpg
Offline
hmm to dziwne. to w takim razie z wygladu pasowaloby mi te ALH tylko skad zapis w wydruku z diagnostyki kompa ze to AGR ? chyba ze ktos omylkowo to nadał albo cos.
i tak musze jechac jeszcze raz na kompa zeby mi sprawdzili kodowanie licznika.
a co z tymi lampami? wie ktos ? Angielskie lampy przerabialam jakies 2 lata temu w Almerze i mam dosc tego tematu... wolalabym zeby byly okej.
Offline
Skoro lampy angliki to wymiana zostaje na EU.
Co do kompa to czasami samemu się wybiera kod silnika.
Skoro nie można się połączyć to trzeba szukać miejsca w którym wiązka mogła zostać przecięta.
Offline
Golfik bardzo ladny i jak byś chciala pozbyc się felg:-) ? To chętnie wezme:-) szkoda ze ma AZ tak dużo nieprawidlowosci bo to źle znaczy:-( gość chyba troszkę cie wyrolowal skoro i brak polaczenia inne oznaczenie silnika i lampy... ale nawet jak by byl bity to moze jest dobrze zrobiony:-)) a ile dalas:-) ?
Ostatnio edytowany przez Lukasix (2013-09-20 12:30:34)
Offline
lukker napisał:
Skoro lampy angliki to wymiana zostaje na EU.
tak ale podalam wam linki z kodami z lamp i tam pisze E9 a wiec to Hiszpania... tylko sprzeczne sa te strzaleczki bo lewa lampa ma (patrzac na lampe) --> --> a pod spodem <--> a prawa zas ma <-- <-- i tez pod spodem <->
eeee ?
Offline
Lukasix napisał:
Golfik bardzo ladny i jak byś chciala pozbyc się felg:-) ? To chętnie wezme:-) szkoda ze ma AZ tak dużo nieprawidlowosci bo to źle znaczy:-( gość chyba troszkę cie wyrolowal skoro i brak polaczenia inne oznaczenie silnika i lampy... ale nawet jak by byl bity to moze jest dobrze zrobiony:-)) a ile dalas:-) ?
Hmm nie felg sie jeszcze nie pozbede ale lampy tyl z checia
a co do ceny, dalam 9,6tys. i gosc przyjechal 100km do innej miejscowosci
Offline
Hm hm jak byś myslala o felgach to pamiętaj o mnie:-) Lampy oj nie nie jestem przeciwnikiem tych lamp:-P albo palone GTI albo takie jak mam pacifiki:-P hm żeby ci się okazalo ze wszystko jest ok i nie byl roztrzaskany:-P
Offline
no wlasnie ja tez albo dymione albo clear ewentualnie albo ori zwykle. te to Bleeeee
ale coz, w chwili zakupu to sie dla mnie az tak nie liczylo jak stan techniczny auta i to czy szpar nie ma na pol reki.. eh, no coz nikt nie kupuje auta bardzo dobrego bo by go nie sprzedawal .
sama robilam co moglam w swoim Gulfie III ale i tak czas ze mna wygral silnik padal, kapal i skrzynia wiec wolalam go sprzedac a nowy wlasciciel .....eh stary chlop a go katuje . ale coz..
Offline
Co do oznaczenia lamp znalazłem coś takiego:
Na reflektorze powinny by strzałki:
1. strzałka w prawo - reflektor przeznaczony do ruchu lewostronnego (np. z auta z rynku UK)
2. brak strzałki - reflektor do ruchu prawostronnego
3. strzałka z lewym i prawym grotem - reflektor symetryczny lub z możliwością przestawienia wiązki (nadaje się i do UK, i do Polski.
Offline
lukker napisał:
Co do oznaczenia lamp znalazłem coś takiego:
Na reflektorze powinny by strzałki:
1. strzałka w prawo - reflektor przeznaczony do ruchu lewostronnego (np. z auta z rynku UK)
2. brak strzałki - reflektor do ruchu prawostronnego
3. strzałka z lewym i prawym grotem - reflektor symetryczny lub z możliwością przestawienia wiązki (nadaje się i do UK, i do Polski.
no a ja mam tak jakby jedno przeczylo drugiemu :
prawa lampa:
lewa:
Offline
Chyba chodzi o te strzałki pod znakiem homologacji E9 , czyli w obu lampach masz obustronną.
Sprawdziłem u siebie i mam identyczne oznaczenia na lampach.
Offline
hmm no wlasnie wiec musi gdzis sie regulowac kierunek swiatla... ? czemu jak podjade pod sciane to widze \ \ a nie np / / albo \ / :-P. masakra bo nie chce wydawac kasy niepotrzebnie :-P
Offline
Być może z tyłu lampy jest taki pstryczek góra - dół.
Zacząłem się wgłębiać w temat i te strzałeczki nie zawsze jednoznacznie wskazują GB czy EU>
Offline
Witam
z nowinek technicznych mojego Gulfika powiem wam ze wczoraj zostal zakonserwowany . tzn progi wewnatrz, i z zewnatrz dol progow bo tak to ori sa jeszcze w bdb stanie , no i podloga jednak z bratem zauwazylismy ze nie mam trzech korkow spustowych
chce je jak najszybciej dokupic. Znacie moze srednice ?
widzialam rozne, 25mm, 30, 40... ale co tu gdybac. oto zdjecia
brakujace korki zaznaczylam na czerwono.
tu jeszcze przed
a tu juz po
Offline
http://allegro.pl/zaslepka-nadwozia-aud … 59401.html to będą te korki
Offline
a rozmiar konkretnie znasz ? znaczy srednice bo dzis po pracy bym podjechala do jakiegos aso czy co
Offline
rozmiarów było kilka, pozostaje Ci tylko je zmierzyć
Offline
no kurcze tyle to sama wiem
Konkrety kolego konkrety ;P
Offline
Chyba to będzie ten korek, niby do podłogi
A powiedz mi czym wymalowałaś, spód auta ?
Offline
Bollem do konserwacji
Offline
Maly update
Gulfik mial w piatek 19.10 zmieniane tarcze (Rotinger) i klocki (steinhof) z przodu oraz ma dodatkową naklejeczke
Dodatkowo na warsztatach ze szkoly mialam okazje sprawdzic za free stan swojego auta lacznie z amortyzatorami i niestety czeka mnie pilna wymiana kompletu na przod (Prawy przedni 31% sprawnosci...)
oraz dodatkowe niepokojące "COS"
mianowicie prawy tylny zacisk hamulcowy ma urwany odpowietrznik i ktos w jego miejsce wstawil srubke.. po slowach mojego nauczyciela a zarazem diagnosty/mechanika powiedzial ze chyba trzeba zmienic zacisk bo saczy sie z tej sruby (stad w piatek pokazala mi sie kontrolka niskiego stanu plynu hamulcowego )
i tak od tamtej pory stoi w garazu i za kilka dni do roboty z hamulcami
Offline
A jaki problem wykręcić śrubę i wstawić odpowietrznik? Zamiast płacić 150zł za zacisk i pewnie jeszcze reperaturki do niego następne 40zł plus robocizna to w 300zł się nie zamkniesz.
A odpowietrznik około 5 zł.
Ja z doświadczenia wiem, że ci nauczyciele od przedmiotów zawodowych to się znają ale na książkach. Bo o praktyce dużo nie mogą powiedzieć bo nie naprawiają samochodów. A broń boże z nim w dyskusję wejdź do udusi na miejscu ;p
Musisz pojechać do kogoś naprawdę kumatego i niech wykręci te śrubę, poprawi gwint i wkręci odpowietrznik. A leci ze śruby dlatego bo na końcu odpowietrznik ma stożek który się zaciska w aluminium a śruba ma płaski czubek i dlatego cieszę
Generalnie nie wiem po co go tam osmołowano bo na zdjęciach był śliczny fabryczny baranek bez deka rdzy.
I dlaczego korków nie miał. Tak jakby ktoś wyciągnął bo woda w środku była.
Korki masz obok na wzór obok każdej dziury. Wyciągnij i zmierz
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon napisał:
A jaki problem wykręcić śrubę i wstawić odpowietrznik? Zamiast płacić 150zł za zacisk i pewnie jeszcze reperaturki do niego następne 40zł plus robocizna to w 300zł się nie zamkniesz.
A odpowietrznik około 5 zł.
Ja z doświadczenia wiem, że ci nauczyciele od przedmiotów zawodowych to się znają ale na książkach. Bo o praktyce dużo nie mogą powiedzieć bo nie naprawiają samochodów. A broń boże z nim w dyskusję wejdź do udusi na miejscu ;p
Musisz pojechać do kogoś naprawdę kumatego i niech wykręci te śrubę, poprawi gwint i wkręci odpowietrznik. A leci ze śruby dlatego bo na końcu odpowietrznik ma stożek który się zaciska w aluminium a śruba ma płaski czubek i dlatego cieszę
Generalnie nie wiem po co go tam osmołowano bo na zdjęciach był śliczny fabryczny baranek bez deka rdzy.
I dlaczego korków nie miał. Tak jakby ktoś wyciągnął bo woda w środku była.
Korki masz obok na wzór obok każdej dziury. Wyciągnij i zmierz
a co jesli wkrecona zostala wieksza sruba na miejsce odpowietrznika ?
tez wolalabym zostac przy tym zacisku ale coz zobaczymy po wyplacie jak sie za ten temat wezme .
a co do konserwacji, to byl moj pomysl. Jesli nie ma rdzy to chcialabym aby tak zostalo najdluzej jak sie da ;p a praktycznie rzecz biorac zobaczymy jak bedzie buda po zimie wygladac
Offline
Sól swoje robi ;/
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Nie za szkodzi za konserwować ja tez jak założyłem zime to wszystkie nadkola out i psiukałem barankiem
Offline
No niestety. Zwykły odpowietrznik niestety jest za maly (shit!)
Autko ląduje dziś u mechanika, trzeba nowy zacisk zmotac, a potem wymiana amorków po wypłacie .. . i jeszcze dokupic silniczek od wycieraczki i miejmy nadzieje ze to bedzie koniec wydatkow .
Słuchajcie mam pytanie, bo moge sie mylic ale wole sie upewnic.
sugerowac mam sie stanem oleju na "zimno" z samego rana przed odpaleniem auta ? bo wtedy jest git, a jak poejzdze troche (no dobra to jest dla mnie oczywiste) to jest go mniej troche, tak wiec nie chce ani zeby bylo za duzo ani za malo. Ostatnio musialam dolewac oleju bo cieklo mi przez chlodniczke oleju przez oring, ale wymieniony zostal razem z rozrzadem i taka watpliwosc mnie naszla czy mi tez czasem nie złopie oleju eh wiec badam sytuacje
Offline
Oleju powinno być tyle że po rozgrzaniu silnika ma być maksymalny stan oleju. A na zimnym zapewne będzie go troszkę więcej jak 3/4.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon napisał:
Oleju powinno być tyle że po rozgrzaniu silnika ma być maksymalny stan oleju. A na zimnym zapewne będzie go troszkę więcej jak 3/4.
zaraz zaraz. Skoro po rozgrzaniu silnika ma byc stan na max, to na zimnym powinno go byc jeszcze wiecej a nie niz 3/4 poj. ukladu.
Bo przeciez rozgrzany olej jest rozprowadzony po calym silniku a zimny ustaje wiec z tego co mowisz ma byc go wiecej.
Offline
Sprawdzaj na zimnym rano... Musi być przynajmniej połowa rodełkowania a najlepiej pod koniec rodełkowania czyli tego miejsca na bagnecie w "krateczke". Po jeździe trzeba odczekać z 15-20 minut żeby olej spłynął do miski... Nie sprawdza się podczas jazdy na rozgrzanym silniku... Jak raz tak sprawdziłem to też miałem z 1/4 ale odczekałem jakiś czas i było ok:) Ja przynajmniej tak mam w benzynce a to chyba niewielka róznica co do diesla... pozdro
Offline
musi być do ostatniego zgięcia.
Offline
Wychodzi na to że masz mieć max stan w obydwu przypadkach.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
hahah tak sie nie da
mam miec max na zimnym mega zimnym silniku, najlepiej z rana. No i tak mam i chwala za to
Gulf bedzie miec zmieniane amorki niebawem bo chyba w sobote i dzis chyba przekoduje ten licznik
Offline
o rany
witam po dluuuugiej przerwie
maly update o zdrowiu Gulfa
- zmienione przednie amorki na Bilstein w styczniu chyba 2014 albo w grudniu 2013 (nie pamietam dokladnie:P) \
- zacisk prawy tył zmieniony ukrecony odpowietrznik i ktos wkrecil... srube.
- Olej wraz z filtrami (powietrza, paliwa i oleju)
- mechanizm skrzyni biegów (zostalam tylko o 1 i 2 i R)
- zacisk lewy tył (wyrobil sie gwint tam gdzie dokrecany jest odpowietrznik i klapa... lał płyn:P)
- malowałam felgi
- malowałam znaczek VW
- regenerowałam mechanizm wycieraczek
do wymiany:
drązek kierowniczy lewy i prawy i mam nadzieje (trzymac kciuki !) ze nie bedzie potrzeby regenerowac przekładni
oto fotki :
Offline
Świetne stalówki Golf bardzo ładny i zadbany! Pozdrawiam
Offline
jeszcze duzo mu do idealu brakuje
kurcze zazdroszcze chlopakom, ktorzy znaja sie na elektryce ...
tyle bym ogarnela gdybym tylko sie tak znala...
a co zrobic kiedy ja do liczb i kabelkow nie teges a do mechaniki heh
Jak zyc ?
drązki jeszcze jednak nie wymagaja wymiany,
zmienilam koncowki na TRW obie i pojechalam na zbieznosc.
jest o wiele ciszej i stabilniej .
aczkolwiek teraz jeszcze po wyplacie zmienic filtry, no i coz no modlic sie by akumulator przezyl jeszcze ta zime bo cos ostatnio ciezko mi kreci... znaczy w tamtym roku tez tak bylo, ale jezdzilam do pracy autkiem zima to wystarczajaco sie podladowywal codziennie jak trasa w jedna strone 20km.
trzymajcie sie
Ostatnio edytowany przez Kaktus2907 (2015-04-04 11:12:45)
Offline
no to witam po dluzszej przerwie
Gulf dostał prezent od Panci
pozbyłam sie w koncu lamp anglików (swoja droga moze ktos chce kupic? )
no i zamontowalam takie cuda
jak sie prezentuje ?
Ostatnio edytowany przez Kaktus2907 (2015-04-06 10:27:14)
Offline
Zielone znaczki vw to jeszcze ujdzie,ale ten kolor stalówek jest ciut oczo##bny-przynajmniej jak dla mnie.Ogolnie to fajny golfik-odpowiedni kolor dla niepoznaki brudu
Offline
Lampki fajne pasowałby do nich czarny grill i czarny znaczek VW na przód bo masz ogólnie jasny kolor budy
Co do stalówek, kwestia gustu
Offline
No ciekawie ciekawie, ale chyba znaczek fajnie by wyglądał jakby poszedł w czarny mat, ale kwestia gustu. Powiedz nam droga Katarzyno, co tam masz za wycieraczke na tylnej szybie i co to za pióro, bo nie wygląda ona na na ori ani od golfa V
I co do mechanizmów zmiany biegów, to chodzi ci o synchronizatory czy o co dokładnie, bo u mnie problem mały jest z jedynką czasem bo jak szybko zmienie na jedynke to zachrycholi mi. Pozdrawiam i powodzenia.
Offline
Jaka wycoeraczka ? Powiem wam ze nie wiem moze mi pomozecie. Ogolnie jest przymocowana na srubke... Tak, zwykla srubke. Taki bajer mi poprzedni wlasciciel zrobil dowiedzialm sie dopiero jak rozebralam oslony. :-/.
A co do grilla. Pojdzie w czarny kolor ale znaczki zostaja. ;-). Zielen bedzie ;-).
Aha poprzednio nie zdazylam dopisac ze w styczniu wzielam sie za elektryke w tym aucie i odbudowalam komunikacje z obd i przekodowany jest w koncu licznik z sdi na tdi ;-). I juz nic mi nie przeklamuje. Powodem slabegp krecenia byl przyrdzewialy przewod od rozrusznika idacy na kleme ake zrobione ;-).
Ogolnie teraz po wyplacie chce obszyc kierownice, zmienic te prowadnoce w przednim zacisku (problem bijacej kierownicy niby tarcze ale do konca nie wiadomo.) coz bede walczyc z tym jutro mam nadzieje. :-P. Po tym chce sie wziac za zawueszenie : w piiiiiiiiiz#%*#du wymienie cakosc tzb tuleje wahaczy, sworznie i myske nad tulejami stabikizatora i lacznikami. Bym nie miala zadnej niespodzianki po ustawieniu zbieznosci ze cos mi kleka. no i cos mi z tylu tlucze nie wiem czy siadaja tuleje czy tez amorki ale postaram sie to sprawdzic :-P. Jutro mozliwe ze zmienie w koncu oponki i zobaczycie nowe felgi do Gulfika :-D
Offline
Bo ta tylna wycieraczka to jest jakas taka nietypowa jak na MK4 i dlatego budzi takie zapytanie/zainteresowanie
Offline
wyglada mi to na cos francuskiego a wam nie ? pomozcie mi chlopaki i dziewczyny
http://img15.allegroimg.pl/photos/orygi … 5128067557
eeeee moze to jakies uniwersalne ramie .. ;p
http://abcwycieraczki.pl/pol_pl_Rami-ty … 3865_1.jpg bo tutaj tez takie to podobne . w kazdym badz razie . i tak nie mam silniczka wiec wiecie .
Ostatnio edytowany przez Kaktus2907 (2015-04-10 20:41:22)
Offline