Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2011-02-22 23:03:45

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Voltomierz

Co sądzicie o zainstalowaniu Voltomierza do samochodu ?

wiadomo po co ( ładowanie - stan akumulatora )

Offline

 

#2 2011-02-23 07:43:41

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: Voltomierz

MIałem kiedyś  na wyłączonym motorze wskazywał między 11V a 12 V w zależności od powłączanych odbiorników a po włączeniu  silnika wskakiwało 14V . Szczerze to nie  wiem po co.  To już w turbo dislu lepiej czujnik tęperatury spalin żeby nie usmażyć turbo. ( przy dłuższym butowaniu )  kolega ma w subaru 290km


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#3 2011-02-23 14:11:16

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Voltomierz

hyper74 napisał:

MIałem kiedyś  na wyłączonym motorze wskazywał między 11V a 12 V w zależności od powłączanych odbiorników a po włączeniu  silnika wskakiwało 14V . Szczerze to nie  wiem po co.  To już w turbo dislu lepiej czujnik tęperatury spalin żeby nie usmażyć turbo. ( przy dłuższym butowaniu )  kolega ma w subaru 290km

co do smarzenia turbo .... jesli jest ori bez regeneracji ( zmienianego wirnika )
to nie ma problemu , natomiast po regeneracji turbo tak czy siak ma przerąbane bo ze względów ekonomicznych struktura metalu wygląda tak :

,    ,  , ,  a w ori wygląda tak  , , , , , ,
, , , , ,                                  , , , , , ,
,,,   ,,,                                  , , , , , ,

NA TEMPERATURE SPALIN WPŁYW MA MIESZANKA , JAK JEST ZA BOGATA TO TEMPERATURA JEST NIŻSZA GDY JEST ZBYT UBOGA TO TEMPERATURA JEST BARDZO WYSOKA SKUTKUJE TO MIĘDZY INNYMI  wypaleniem gniazd zaworowych itd
i tutaj właściwie nalezało by robić konfig przy pomocy analizatora spalin sprawdzając skład spalin bo przy zbyt wysokiej temperaturze spalin jest on inny ( szkodliwy ) przy zbyt niskiej równierz ( bo spaliny są niedopalone ) i silnik zaczyna kopcic

montowanie czujnika temp spalin nie ma na celu chronić turbo a silnik wkoncu czujnik rozwala turbo jak przegniesz z temperaturą a sam montaż czujnika czyli wiercenie przed turbiną = opiłki


ale kolega w subaru zapewne nie ma boxer diesel tylko boxer benzyna w dieslu temp spalin się olewa to wynika z zasad termodynamiki + diesel zawsze ma powietrza w nadmiarze

większość ludzi usuwa ten czujnik i wstawia śrube a w kebel od czujnika daje rezystor 2.200ohm
z czasem poprostu czujnik który ma na celu wykrycie jedynie awarii
Czujnik temperatury spalin znajduje sie w uppipe zaraz za pierwszym katalizatorem.

Jedynym zadaniem tego czujnika jest ostrzeganie ze temperatura spalin jest za wysoka, co moze byc spowodowane uszkodzeniem prekata. Z tego co wiem, to jego wskazania nie wplywaja na sterowanie silnikiem. Jest on czescia systemu diagnozujacego uklad oczyszczania spalin.

ogołem żeby taki czujnik miał sens należało by nawalic ich z 10 jeden przet turbo , drugi za , jeden 5 cm od początku kolektora z najgorętszego cylinda
i tak co kilkanascie CM czujnik baaardzo okłamuje co wynika z ruchu spalin a w naszych autach za całość odpowiada jedynie lambda , co prawda mozna by cos zamontować ale bardziej w schemacie diodowym i zrobic sobie regulacje opornosci podpiętą pod czujnik temperatury ( decydujący o mieszance ) i w chwili duzego wzrostu temperatury spalin zwięszyc oporność na pokrętle przez co mieszanka będzie bogatsza przez co teoretycznie według zasad termo dynamiki i tutaj nalerzy opierac sie o obiegu otto i diesla ( właściwie Sabathe) powinna wpłynąć na temp spalin powodując jej obniżenie ...

recyrkulacja spalin tez wsumie ma wpływ na temp spalin

i powiem teraz cos szczeże tego sie nie poprawia , jedynie daje inny IC  temp spalin zalerzna jest wsumie od mieszanki
a chłodzi sie nie turbo a silnik a raczej tłoki poprzez natryski który w sporcie motorowym nie jest używany ( bo kute tłoki dają rade bez )

http://www.wallpaperinstaller.com/scooby/mattspec.gif

wiekszosc tekstu powyzej nie ma głębszego sensu są to jedynie tezy do których nikt sie nie ustosunkował w sporcie motorowym
bo jak temp jest za wysoka to tłoki daje się kute a turbo jak pada to wydajniejsze i ewntualne dodatkowe modyfikacje

natomiast silnik odrzutowy dał wielu konstruktorom do myślenia zwłaszcza gdy jego moc jest ogromna i bez problemu mozna ją zwiększyć

i wsumie z silnikiem benzynowym jest tak samo , nieraz ludzie piszą co jest szybsze diesel czy benzyna
otóż w przypadku diesla wsumie niewiele juz zrobimy a nadal z benzyną sobie nie radzi bo sporu nie da się rozsztrzygnąć , technologicznie diesel a benzyna = niebo a ziemia z tym że moc silnika benzynowego mozna jeszcze wielokrotnie zwiększać i nie mówie tutaj o wtrysku podtlenku azotu a o ciekłym tlenie , uzywanym przez np NASA ( w kosmosie nie ma tlenu a spalanie go wymaga ) w powietrzu tlenu jest około 21% a co gdyby było 100 ? wiadomo , masakryczne spalanie + masakryczna moc z tym że nikt tego nie robi , bo po co ?

MY jedynie zwiększamy gęstość powietrza ( chłodząc go )

a odnosnie odprowadzanie ciepła to nasa wykłada podwozia promu takimi płytkami , widziałęm w GALILEO jak gosc nagrzewał jedną do 1000 stopni i brał do gołej ręki bo juz była zimna

Subaru od niedawna robi diesla i wsumie nawet im nie wyszedł bo niestety niszczy sprzęgła w chwili

jak cos powiedziałem nie tak to mnie poprawcie , bo mogę się mylić , post ma na celu jedynie odradzenie montarzu czujnika ze względu że z czasem się przepali i rozwali turbine a temperatura za turbiną nam nic nie daje

pozdrawiam

Offline

 

#4 2011-02-23 14:57:04

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: Voltomierz

ma benzynkę teraz  będzie kupował STI bo jego motor nie uniesie  dalszych modów.... ma wydech z kwasa ...3,5''... przelotowy... ponoć  samo to dało +40 kucy


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
worldhotels-in.com