Golf 4 Klub Polska
MIałem kiedyś na wyłączonym motorze wskazywał między 11V a 12 V w zależności od powłączanych odbiorników a po włączeniu silnika wskakiwało 14V . Szczerze to nie wiem po co. To już w turbo dislu lepiej czujnik tęperatury spalin żeby nie usmażyć turbo. ( przy dłuższym butowaniu ) kolega ma w subaru 290km
Offline
hyper74 napisał:
MIałem kiedyś na wyłączonym motorze wskazywał między 11V a 12 V w zależności od powłączanych odbiorników a po włączeniu silnika wskakiwało 14V . Szczerze to nie wiem po co. To już w turbo dislu lepiej czujnik tęperatury spalin żeby nie usmażyć turbo. ( przy dłuższym butowaniu ) kolega ma w subaru 290km
co do smarzenia turbo .... jesli jest ori bez regeneracji ( zmienianego wirnika )
to nie ma problemu , natomiast po regeneracji turbo tak czy siak ma przerąbane bo ze względów ekonomicznych struktura metalu wygląda tak :
, , , , a w ori wygląda tak , , , , , ,
, , , , , , , , , , ,
,,, ,,, , , , , , ,
NA TEMPERATURE SPALIN WPŁYW MA MIESZANKA , JAK JEST ZA BOGATA TO TEMPERATURA JEST NIŻSZA GDY JEST ZBYT UBOGA TO TEMPERATURA JEST BARDZO WYSOKA SKUTKUJE TO MIĘDZY INNYMI wypaleniem gniazd zaworowych itd
i tutaj właściwie nalezało by robić konfig przy pomocy analizatora spalin sprawdzając skład spalin bo przy zbyt wysokiej temperaturze spalin jest on inny ( szkodliwy ) przy zbyt niskiej równierz ( bo spaliny są niedopalone ) i silnik zaczyna kopcic
montowanie czujnika temp spalin nie ma na celu chronić turbo a silnik wkoncu czujnik rozwala turbo jak przegniesz z temperaturą a sam montaż czujnika czyli wiercenie przed turbiną = opiłki
ale kolega w subaru zapewne nie ma boxer diesel tylko boxer benzyna w dieslu temp spalin się olewa to wynika z zasad termodynamiki + diesel zawsze ma powietrza w nadmiarze
większość ludzi usuwa ten czujnik i wstawia śrube a w kebel od czujnika daje rezystor 2.200ohm
z czasem poprostu czujnik który ma na celu wykrycie jedynie awarii
Czujnik temperatury spalin znajduje sie w uppipe zaraz za pierwszym katalizatorem.
Jedynym zadaniem tego czujnika jest ostrzeganie ze temperatura spalin jest za wysoka, co moze byc spowodowane uszkodzeniem prekata. Z tego co wiem, to jego wskazania nie wplywaja na sterowanie silnikiem. Jest on czescia systemu diagnozujacego uklad oczyszczania spalin.
ogołem żeby taki czujnik miał sens należało by nawalic ich z 10 jeden przet turbo , drugi za , jeden 5 cm od początku kolektora z najgorętszego cylinda
i tak co kilkanascie CM czujnik baaardzo okłamuje co wynika z ruchu spalin a w naszych autach za całość odpowiada jedynie lambda , co prawda mozna by cos zamontować ale bardziej w schemacie diodowym i zrobic sobie regulacje opornosci podpiętą pod czujnik temperatury ( decydujący o mieszance ) i w chwili duzego wzrostu temperatury spalin zwięszyc oporność na pokrętle przez co mieszanka będzie bogatsza przez co teoretycznie według zasad termo dynamiki i tutaj nalerzy opierac sie o obiegu otto i diesla ( właściwie Sabathe) powinna wpłynąć na temp spalin powodując jej obniżenie ...
recyrkulacja spalin tez wsumie ma wpływ na temp spalin
i powiem teraz cos szczeże tego sie nie poprawia , jedynie daje inny IC temp spalin zalerzna jest wsumie od mieszanki
a chłodzi sie nie turbo a silnik a raczej tłoki poprzez natryski który w sporcie motorowym nie jest używany ( bo kute tłoki dają rade bez )
http://www.wallpaperinstaller.com/scooby/mattspec.gif
wiekszosc tekstu powyzej nie ma głębszego sensu są to jedynie tezy do których nikt sie nie ustosunkował w sporcie motorowym
bo jak temp jest za wysoka to tłoki daje się kute a turbo jak pada to wydajniejsze i ewntualne dodatkowe modyfikacje
natomiast silnik odrzutowy dał wielu konstruktorom do myślenia zwłaszcza gdy jego moc jest ogromna i bez problemu mozna ją zwiększyć
i wsumie z silnikiem benzynowym jest tak samo , nieraz ludzie piszą co jest szybsze diesel czy benzyna
otóż w przypadku diesla wsumie niewiele juz zrobimy a nadal z benzyną sobie nie radzi bo sporu nie da się rozsztrzygnąć , technologicznie diesel a benzyna = niebo a ziemia z tym że moc silnika benzynowego mozna jeszcze wielokrotnie zwiększać i nie mówie tutaj o wtrysku podtlenku azotu a o ciekłym tlenie , uzywanym przez np NASA ( w kosmosie nie ma tlenu a spalanie go wymaga ) w powietrzu tlenu jest około 21% a co gdyby było 100 ? wiadomo , masakryczne spalanie + masakryczna moc z tym że nikt tego nie robi , bo po co ?
MY jedynie zwiększamy gęstość powietrza ( chłodząc go )
a odnosnie odprowadzanie ciepła to nasa wykłada podwozia promu takimi płytkami , widziałęm w GALILEO jak gosc nagrzewał jedną do 1000 stopni i brał do gołej ręki bo juz była zimna
Subaru od niedawna robi diesla i wsumie nawet im nie wyszedł bo niestety niszczy sprzęgła w chwili
jak cos powiedziałem nie tak to mnie poprawcie , bo mogę się mylić , post ma na celu jedynie odradzenie montarzu czujnika ze względu że z czasem się przepali i rozwali turbine a temperatura za turbiną nam nic nie daje
pozdrawiam
Offline
ma benzynkę teraz będzie kupował STI bo jego motor nie uniesie dalszych modów.... ma wydech z kwasa ...3,5''... przelotowy... ponoć samo to dało +40 kucy
Offline