Golf 4 Klub Polska
Na początek witam wszystkich i pozdrawiam użytkowników Golfa IV
Chce poprosić o poradę dotycząca problemów z moim samochodem.
Kupiłem go na początku lutego tego roku Golf MK4 z 1998r silnik 1.6 benzyna ( AKL )
Wymieniłem:
-kompletny rozrząd, olej, pompę wody, sprzęgło, pasek wieloklinowy, filtr powietrza, filtr kabiny, klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe tył, końcówki drążka kierowniczego, napinacz paska, łacznik drążka stabilizatora, świece i tłumik.
I zaczęło się. Podczas jazdy na trasie 90km/h musiałem hamować i zredukować prędkość - wtedy samochód gasł, i tak sie powtarzało z dużych prędkości , na niskich prędkościach ( obrotach ) auto nie gasło - obrotomierz nie spadał do zera.
Pojechałem do mechanika ( dobry ) podpięli pod komputer - wyszło , że nie działa sonda lambda, więc zamówiono nową na którą czekam ale jednoczesnie wymyto i przedmuchano
przepustnice. Po tym zabiegu obroty już nie spadają do zera ale wolne nie chcą powracać na swoja pozycję i zatrzymują się na 1400 - 1200. Na dodatek jadąc na niskich biegach po zdjęciu nogi z pedału gazu zamiast hamować silnikiem - to strasznie szarpie.
Czy ktoś z szanownych użytkowników może zasugerować przyczynę takiego zachowania samochodu ?
Czekam na wszelkie sugestie.
Offline
no właśnie przepustnica jak jest brudna to auto szarpie i gaśnie , a jak nie jest zaadaptowana to jak dodasz gazu to obroty pujdą w góre , spadną i znów pujdą w góre . bez sondy lambda ( na którą czekasz ) i tak nie dojdziesz do ładu , chyba że wlutujesz opornik ... sonda lambda ma za zadanie w razie potrzeby skrucic czas pracy wtrysków ( zrobić uboższą mieszanke ) a jak twoja jest uszkodzona to deczko problem no i cewke mozna by sprawdzić jesli gasnięcie jest nagłe
Ostatnio edytowany przez x50sr (2011-02-27 11:20:33)
Offline
Dzięki za podpowiedź ale mam jeszcze uwagę dotyczącą adaptacji przepustnicy po czyszczeniu. U mechanika, który czyścił przepustnicę nie można było zaadaptować przepustnicy ponieważ stwierdzili , że ten samochód po podłączeniu do komputera i po wykryciu błędów ( sonda lambda ) nie może mieć przeprowadzonej adaptacji przepustnicy bo czegoś tam niema . Pojechałem do innego mechanika i po podpięciu do komputera sytuacja sie powtórzyła , tzn sonda lambda uszkodzona a adaptacji przepustnicy nie można przeprowadzić bo czegos tam niema. Czekam na sonde lambda . Czy po założeniu nowej sondy lambda znikną te dolegliwości ?
Z góry dziekuję za podpowiedź.
Offline
zniknie błąd napewno , a przepustnica sama tez sie zaadoptuje u mnie wystarczy dac mu bez dotykania gazu dac się nagrzać az włączy się wentylator i zaadaptowana jak zmienią sonde kaz im zaadoptować najczęsciej lambda powoduje głównie wyższe spalanie więc nie mogę CI tak jednoznacznie odpowiedzieć a jak nie zaadaptują to nie mają za co kase brać
Offline
Dzięki za podpowiedź.
Mechanik wymienił sondę lambda - komputer pokazał jej właściwa pracę ale wolne obroty są w granicach 1400.
Ręce opadają. Jutro spróbuje rozgrzać samochód do 90 stopni C ale o włączeniu wentylatora po nagrzaniu to mogę pomarzyć
tylko. Czytałem gdzieś o konieczności wymiany w takim przypadku czujnika temperatury płynu chłodzącego .
Offline
Witam
faktycznie - wentylator włączył się dośc szybko ( adaptacja ) ale problem nie znika.
Teraz obroty zeszły do 1200 a czasem na postoju po zatrzymaniu potrafią zejść niemrawo poniżej 1000 obr.
Kiedy ruszam na zimnym silniku po ujęciu troszeczkę gazu - niemiłosiernie szarpie, gdy się zagrzeje silnik zachowuje się
bardziej elastycznie i problem prawie zanika .
Miałem tyle samochodów i nigdy tyle problemów
Byłem u mojego mechanika - stał tam taki sam golf i te same problemy . Nikt nic nie wie ....
Offline
witam mam golfa 1,6 sr 101km moje pytanie to czy to mozliwe ze przyczyna powstawania czegos w rodzaju kremiku w kolorze jasno zółtym na korku do wlewu oleju silnikowego to przyczyna niedogrzania silnika ???
mechanik muwi ze po sprawdzeniu układu chłodzenia ,szczelnosci, po wymianie płynu chłodzenia bo były wycieki z przewodów powinno byc dobrze
czy ktos miał tez taki kremik na korku oleju silnika na bagnecie olej czysty bez grudek itp. ...
?????
Offline
z tym masłem to mi to wygląda na płyn chłodzący w oleju
Offline
jansob a co za sonde kupiłeś bo te akl nie lubia zamienników najlepiej orginał
Offline
jozef66, post użytkownika jansob, jest z 2011 roku, więc pewnie temat dla niego dawno nieaktualny
A co do kwestii pytania Pana PREZES007, to już ten Pan dostał odp w dwóch innych postach, gdzie zadał identyczne pytanie.
PS. andrew2805, wcale nie Najpewniej niedogrzany silnik, krótkie trasy i masło się robi. Norma w tym silniku.
Offline
ok.dobrze wiedzieć na przyszłość
Offline