Golf 4 Klub Polska
Witam Was,
Tak ja k w temacie, zakupiłem niedawno golfa 4 z silnikiem 1.4 16V z 98 roku i zastanawiam się czy warto zainstalować instalację gazową BRC za 2400 złotych? Dodam, że samochód ma na liczniku niecałe 140 tys. km (znajomy mechanik mówi, że silnik i części eksploatacyjne wyglądają tak, że może to być prawda). Miesięcznie robię troszkę ponad 1000 km. Chciałbym się dowiedzieć jak szybko może mi się zwrócić koszt założenia instalacji, ale wliczając w to, że zimą będzie też palił benzynę? Czy to prawda, że w samochodzie z instalacją trzeba częściej zmieniać świece i przewody?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam:)
Offline
Witam. Zakladalem instalacje okolo 3 miesiecy temu. Swiece juz wymienilem a czuje po samochodzie ze i kable tez beda do wymiany. Auto stalo sie bardziej czule na gazie i w przeciagu tygodnia czasu po zalozenu istalacji wyskoczyly mi bledy z sondy lambda i czyscilem przepustnice. Po za tym wszytko ok. Ja kupilem gofla w takiej cenie ze oplacalo mi sie zalozyc nowa instalacje. Fakt ze instacja duzo kosztuje ale teraz odczuwam to bo za 110 zl zalewam gaz i benz i troche tych km idzie zrobic. Ja mam silnik 1,6 wiec jak mailem tylko benzyne to auto pilo okolo 8-9 l w miescie i auto ta 100 szybko pochlonelo. Jezeli nie robisz miesiecznie duzo km to zostan przy beznynie bo 2500 tak szybko sie nie zwroci.
Offline
A ja powiem tak..
Moim zdaniem jesli masz zamiar mieć golfa 3-4latka to smialo zakladaj instalacje gazowa..
Za 100zł zrobisz 400km albo i wiecej..
A na benzynie za 100zł zrobisz 200:D
Znajomy ma 2.0 i pali mu 9L wiec twoj 1.4 powinien jeszcze byc oszczedniejszy
Offline
również mam 1.4, przy normalnej jeździe do 90 km/h - 60 % trasa - 40 % miasto pali mi trochę poniżej 6.5l. Za 100 zł przejadę jakieś 260-280 km. Robisz dużo kilometrów, więc instalacja się zwróci, tylko po jakimś czasie
Offline
No właśnie za 100 robię, tak mi się wydaje około 250 kilometrów, no ale w grudniu wyjeździłem paliwa za ponad 400 złotych no i wiadomo, że chciałoby się wydawać mniej, autko na pewno będę miał 3-4 lata, jak nie dłużej. Stąd właśnie moje pytanie czy inwestycja się zwróci i czy nie będzie problemów z jej obsługą, częstymi kontrolami i wymianami części eksploatacyjnych, bo to wiąże się z zwiększonymi kosztami.
Offline
Jarotl napisał:
Czy możecie m napisać ile kilometrów trzeba pokonać aby koszt instalacji się zwrócił?
Czy instalacja gazowa firmy BRC za 2400zł to dobry wybór?
Zakladam srednio aby przejechac 1000km tankujesz 75L x 5.5=412,5zł za paliwo przy przejechaniu 1tys km
Na instalacji BRC aby przejechac 1000km tankujesz hmm 90L(chociaz nie wierze ze spali 1.4 9L gazu na 100 ale ok dajmy 9) 90L x 2.60=234zł
A wiec 412,5-234zl=178.5zł
Na kazdym przejechanym tysiacu KM zaoszczedzisz 178,5zł a jestem zdecydowanie pewny ze spalanie LPG wyjdzie ci 8L a nie 9 bo w 2.0 pala 9L jak pisal Szanowny uzytkownik Luks. Wiec jeszcze lepiej dla ciebie srednio 200zł na tysiacu KM masz w kieszeni albo i wiecej zalezy od jazdy..
9L spalania LPG to watpie bo sam w Golfie 1.4 LPG pali mi 7L a wiec twoj 9L to tylko w miescie a poza miastem 7-8L max wiec szybko ci sie zwroci..
Dajmy ze rocznie robisz 10tys km= 10 x 178.5= 1785zł
Wiec lekko po roku uzytkowania instalacja zwroci sie wiec jak najbardziej Polecam
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2014-01-13 12:53:55)
Offline
Kolego Kristo ale jak to jest z szybszym zużywaniem się przewodów i świec w samochodach z instalacją gazową? Czy należy się spodziewać szybszej ogólnej eksploatacji samochodu? Chodzi mi o to jak zareaguje na to silnik samochodu?
Offline
Paszka napisał:
A da sie potem sekwencje przelozyć do innego auta ?
Da
Offline
Jarotl napisał:
Kolego Kristo ale jak to jest z szybszym zużywaniem się przewodów i świec w samochodach z instalacją gazową? Czy należy się spodziewać szybszej ogólnej eksploatacji samochodu? Chodzi mi o to jak zareaguje na to silnik samochodu?
Jesli dobierzesz dobry osprzet to wszystko bedzie super.. Ludzie jezdza po 100tys km na gazie i auto nadal smiga..A sadze ze Ty 100 nie zrobisz bo dawno go sprzedasz;) Ojciec raz wymienil przewody i swiece.. I nic wiecej nie wkladal kasy tylko tankowal i jechal..Auto na LPG jest od 3-4 Lat
Tym Golfem jezdzilismy 755km do niemiec do pracy i nigdy nie zawiodl
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2014-01-13 15:59:17)
Offline
Jarotl napisał:
Dobra a jaki osprzęt byś mi doradził? Bo z tego co wiem to zaprzyjaźniony gazownik jest przedstawicielem BRC. Słyszałem, że to są dobre instalacje.
Z tym ci nie pomoge..Ale na forum sa osoby ktore sie znaja Np Kajor,Eizon..
Musisz pytac tych co mieli albo maja i jest wszystko Ok..Ale BRC jest dobry albo stag 300 tylko osprzet trzeba dobierac
Offline
Siema, troszkę odświeżę temat, czy wiecie jak spisują się instalacje gazowe firmy LOVATO w tych silnikach? Bo szukałem już dość długo opinii i zdecydowałem się Was zapytać. Znajomy, montuje LOVATO i BRC i proponuje mi LOVATO za 2400, sam już nie wiem czy warto:) a z opiniami co do golfa 4 1.4 16v z taką instalacją jak na lekarstwo:)
Offline