Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Witam, jak w temacie jaką dać powłokę -zaznaczę ,że chodzi Mi o kolanka w motocyklu, z góry mówię ,że nie chcę chromu, malowanie proszkowe też odpada ponieważ po jakimś czasie zmienia barwę i się łuszczy. Słyszałem o tzw."czarnym chromie" ,tylko nie mam punktu zaczepienia, jeszcze sa powłoki emaliowane ,które stosuje się na przykład- lufach broni palnej . Co szanowni koledzy o tym sądzą , czekam na wasze sugestie i propozycje.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Offline
Z chemicznego punktu widzenia najlepszą ochroną przed korozją stali jest pokrycie metalu powłoką anodową, czyli np. cynkiem lub kadmem (metale mniej szlachetne niż np. chrom, miedź, cyna). W przypadku pokrywania metali powłokami anodowymi, powłoka ochronna nie musi być nawet dokładnie szczelna.
W przypadku powłoki z chromu, gdy pojawi Ci się zarysowanie to twój kolektor będzie szybciej korodował niż nawet bez jakiejkolwiek powłoki.
Ale jaką wykonać powłokę to CI nie pomogę, napisałem tylko najlepiej z czego ją wykonać...
Offline
generation napisał:
Z chemicznego punktu widzenia najlepszą ochroną przed korozją stali jest pokrycie metalu powłoką anodową, czyli np. cynkiem lub kadmem (metale mniej szlachetne niż np. chrom, miedź, cyna). W przypadku pokrywania metali powłokami anodowymi, powłoka ochronna nie musi być nawet dokładnie szczelna.
W przypadku powłoki z chromu, gdy pojawi Ci się zarysowanie to twój kolektor będzie szybciej korodował niż nawet bez jakiejkolwiek powłoki.
Ale jaką wykonać powłokę to CI nie pomogę, napisałem tylko najlepiej z czego ją wykonać...
Tylko, że cynkowanie i kadmowanie nie jest odporne na wysokie temperatury !.
Znalazłem cos takiego jak "oksydowanie" na gorąco lub zimno i co najważniejsze jest odporne na wysokie temperatury, co o tym myślicie- miał ktoś z czyms takim do czynienia ?.
Czytałem jak sie to wykonuje ,tylko nie wiem jak to się ma w warunkach domowych !
Offline
No niewiem, wszystki auta są pokryte ocynkiem...
Offline
idz kolego do zakładu galwanizacyjnego ( galwanizacja pochodzi od nazwiska pewnego włocha , galwaniego i cały rozkmin polega na tym że oni spokojnie dobiorą Ci wszystko z tym że zanim dasz cokolwiek wpierw daj chyba nikiel aczkolwiek oni pomogą Ci we wszystkim i zapłacisz za wage i wymiary elementu , jesli nie lubisz połysku popros o zamienienie biegunów pod koniec , oni będą wiedzieć o co chodzi
Offline
dzieki panowie, zostaje przy oxsydowaniu,tylko ze, nie robia tego w zakladzie galwanicznym,jezdzilem pytalem !!
pozdrawiam
Offline
Strony: 1