Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2011-05-07 21:24:01

 MuchaOBRZ

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

9982290
Skąd: Wronki/Monachium
Zarejestrowany: 2011-05-07
Posty: 13
Punktów :   
Silnik :: 1.6
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2000

Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

Witam wszystkich maniakow.

Mam do was bardzo wazne jak dla mnie pytanie, aktualnie posiadam mk4 1.6 16v ale planuje zmiane na mocniejszy silnik. A mianowicie chodzi mi o 1.8 GTI 150KM oraz o 1.8 20v GTI 179KM. Jezeli mozecie doradzcie mi ktora opcje wybrac, chodzi mi rowniez o bezawaryjnosc auta:) z gory wielkie dzieki za wszystki odpowiedzi Pozdro MuchaOBRZ.


Golf jest Bogiem, a predkosc nalogiem...

Offline

 

#2 2011-05-08 10:57:11

MAXIMUS

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422960990.gif

13672652
Skąd: opole
Zarejestrowany: 2011-03-21
Posty: 1112
Punktów :   26 
Silnik :: ape
Moc [KM] :: 75
Rok :: 2000

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

jak bezawaryjność to polecam 2.3 ale to tylko moje zdanie

Offline

 

#3 2011-05-09 11:06:01

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

panowie co wy .... silnik 179koni był na usa w PL szukaj w beetlu i audi tt. awaryjnosc wychodzi na jedno ogołem silniki od XX wieku raczej nie są awaryjne jedynie czesciej lub zadziej obsługiwane .  rozumiem że masz kolektor wykonany dla siebie , masz wiazke i skrzynie i osprzęt? skrzynia pasuje ? maximus ma po czesci racje ale równie dobrze mozna siegac po vr6 czy r32 . jest pytanie czy nie taniej kupic drugiego golfa

Offline

 

#4 2011-05-11 18:39:12

 MuchaOBRZ

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

9982290
Skąd: Wronki/Monachium
Zarejestrowany: 2011-05-07
Posty: 13
Punktów :   
Silnik :: 1.6
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2000

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

x50sr napisał:

panowie co wy .... silnik 179koni był na usa w PL szukaj w beetlu i audi tt. awaryjnosc wychodzi na jedno ogołem silniki od XX wieku raczej nie są awaryjne jedynie czesciej lub zadziej obsługiwane .  rozumiem że masz kolektor wykonany dla siebie , masz wiazke i skrzynie i osprzęt? skrzynia pasuje ? maximus ma po czesci racje ale równie dobrze mozna siegac po vr6 czy r32 . jest pytanie czy nie taniej kupic drugiego golfa

Wlasnie mi chodzi o kupno drugiego golfa. 1.6 Bedzie do pracy a drugi na swoje wyloty:)  a na R32 jak na razie mnie nie stac, a szkoda:(


Golf jest Bogiem, a predkosc nalogiem...

Offline

 

#5 2011-05-15 22:01:30

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

wiec pomyśl czy aby napewno ma to byc golf jak golf to napęd na 4 koła bierz no i zapewne 1.8t 20v czy ma 150 czy 180 koni to bez róznicy , pojedziesz na program  i uzyskasz to 180 koni , a jak bedzie na wypady to z czasem pewnie odprężysz go deczko i mocniej doładujesz i uzyskasz juz pewną bardzo niebezpieczną moc która sprawi że będziesz szybszy od r32 bo r32 ma jedynie 250 koni jak dobrze pamietam

Offline

 

#6 2011-05-20 11:12:13

 MuchaOBRZ

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

9982290
Skąd: Wronki/Monachium
Zarejestrowany: 2011-05-07
Posty: 13
Punktów :   
Silnik :: 1.6
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2000

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

x50sr napisał:

wiec pomyśl czy aby napewno ma to byc golf jak golf to napęd na 4 koła bierz no i zapewne 1.8t 20v czy ma 150 czy 180 koni to bez róznicy , pojedziesz na program  i uzyskasz to 180 koni , a jak bedzie na wypady to z czasem pewnie odprężysz go deczko i mocniej doładujesz i uzyskasz juz pewną bardzo niebezpieczną moc która sprawi że będziesz szybszy od r32 bo r32 ma jedynie 250 koni jak dobrze pamietam

No to ma byc tylko Golf:) BMW nie chce bo wiadomo jaka jest renoma na temat BMW i wiadomo przez kogo.... Jak dla mnie to golf jest bardzo wygodnym autem, tylko trzeba go troszeczke podrasowac zeby byla przyjemnosc z jazdy:)
A tak z innej beczki powiedz mi jak najlepiej podrasowac silnik 1.6 16v i ile jestem z niego tez wyciagnac??


Golf jest Bogiem, a predkosc nalogiem...

Offline

 

#7 2011-05-20 15:12:16

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

wyciągnąć możesz ogromną moc na poziomie kilkuset koni , tylko po co mam na mysli koszty

to jak żeżbienie w gó*wnie za przeproszeniem i nie obrażając twojego silnika , 16v jako wolnossący jest problematyczny bo zwiększanie mocy będzie polegać na wiecznym przesówaniu odcięcia i max mocy w góre są klasy 1.6 na 1/4 mili i było takie bmw co czesto wygrywało ( naped tylni ) no i pod maska siedziało 1.6 o mocy ponad 300 koni ale gosc ciągle jechał od 9/11 tyś max 12 obrotów wiec w trasie masz wtedy z 40 koni a w swoim golfie masz max 70 koni przy 4000 obrotów wiec jak tu jezdzić jak przesuniesz te wartosc o połowe , co prawda przy odcieciu będzie mocne autko ale w nizszym zakresie będzie słabe...


kasy wydasz bardzo  duzo jak bys miał go przerabiac dam małą wskazówke

kolektor 4-2-1 , i cały wydech najlepiej  a następnie przeróbka map zapłonów , kolektor mozna zrobic na zapas odrazu pod turbo około 800zł + turbo puzniej 1600 zł bo 400 uzywka turbo i 1200 odrazu regeneracja  do tego gwint miski + bloku ( smarowanie ) + mechaniczne sterowanie turbiną , intercooler + pasowało by rozkminic i gdzies założyć chłodniczkę oleju ( nawet taka smieszną jak w tdi )

i pewnie podsumowanie , w granicach rozsądku uzyskasz 130 koni z turbiną na małym doładowaniu uzyskasz z 170 kucy ( aby brnąć alej pasowało by odprężyć silnik poprzez skrucenie tłoków lub 2 uszczelki pod głowice lecz traci to sens bo powyzej 200 koni powinienes juz założyć lepsze tłoki i korbowody , nawet rozwiercic ciutke tego 1.6 a to są juz koszta naprawde zawysokie ....

uskrzydlenie golfa 1.6 16v = 8 - 12 tys , uskrzydlenie 1.8t za ta kase = twin turbo   efekty nieporównywalne


aaa no i wałek ostrzejszy no i układ paliwowy pasuje założyć i masz wrc ale naprawde finansowo nie ma to sensu

ale juz samo uturbienie 1.6 zmieni całkiem to auto , wystarczy 0.5 bar czyli ze zamiast podcisnienia będzie nadcisnienie a srednia momentu sie pięknie obniży bo 16v wolnossacy ma zaduze opory na kanałach dolotowych w głowicy przez co przy niskich obrotach nie cisnie wcale


no i mam kolejna jeszcze opcje nazywa sie TDI np ASZ + lekkie mody na 180 koni a ilość NM I elastyka CIę powali , 180 koni w TDI nadal nie robi szału ( bo to zawsze diesel a koszta na poziomie 1.8T a dodatkowo zaoszczędzisz na paliwie . niestety diesel z taka moca po miescie jest tragiczny , smigalem 170 konnym dieslem , nieraz mam okazje nim smigać i wiecznie widze jeden problem , brakuje mi automata , ciągnie dobrze , powyzej 100 rozpędza się wyśmienicie bo nie słabnie ale jezdze po miescie i na starcie dieslem jest tyle maglowania lewarkiem że nieraz na skrecie na skrzyzowaniu pasuje wrzucic 1,2 i na wyjsciu 3 . a benzyną wystarczy 1 max 1,2 . wiec sam pomyśl jak głupia zdaje sie zabawa z dieslem bo nie kreci sie za wysoko a nie bede przez skrzyzowanie diesla do 4500 krecił . zmiane z 1 na 2 mozna przebolec , bo ruszasz i odrazu ciagniesz lewar do tyłu jak juz sie toczysz i zaczynasz cisnąc sobie pieknie a dieslem masz ten niedosyt że nie masz zapasu pod nogą no i spod swiateł honda 1.3 na gazniku moze z dieslem wygrac bo sie zakreci do 9000 . dieslem sie dobrze smiga w trasie a w miescie to jednak problem jest bo zakres 2000 do 3800 jest przykry a po trasie na 5 biegu zakres od 80 do 150 czy tez tam 200 ( zalezy od skrzyni czy 5 czy 6 biegowa ) jest wysmienyty bo z np zakopanego nad moze smigasz na piątce i nie redukujesz przy wyprzedzaniu

Ostatnio edytowany przez x50sr (2011-05-20 15:27:57)

Offline

 

#8 2011-05-20 20:19:52

 MuchaOBRZ

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

9982290
Skąd: Wronki/Monachium
Zarejestrowany: 2011-05-07
Posty: 13
Punktów :   
Silnik :: 1.6
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2000

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

Wiesz 1.6 16v nie chce rasowac do 200 koni tylko tak do 130 koni i mu starczy, ale w Turbo chce wiecej zainwestowac. A jezeli chodzi o diesla to jakos nie mam przekonania do auta w dieslu:( Osobiscie wole benzyne, a co do trasy to bardzo czesto smigam na trasie z niemiec do domu czyli do polski a 1.6 16v na trasie duzo nie porobi:( i pod tym wzgledem potrzemuje mocniejszego benzyniaka:) Takze moim wyjsciem jest kupic 1.8 i go troszke podrasowac, bo w razie zjazdu do polski to bede w stanie utrzymac te autko:) i o to sie najbardziej rozchodzi


Golf jest Bogiem, a predkosc nalogiem...

Offline

 

#9 2011-05-22 07:16:26

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

odnosnie utrzymania 1.8 to on nie jest jakos specjalnie bardziej awaryjny i świetnie znosi gaz nawet w wersji z turbo . dlatego duzo osob woli kupic te duze rodzinne vw sharan czy jakos tak w 1.8t niż w TDI i smigaja na gaz

fajnie że lubisz samochody coraz mniej jest takich ludzi . Właściwie sam określiłeś czego oczekujesz . aczkolwiek mysle osobiscie że z przeróbek 1.6 zrezygnujesz jak posmigasz 1.8t

gwarantuje Ci ze 1.8t będzie smigał od 3000 tyś rpm a nawet niżej , dlatego przy nim przeróbki 1.6 odpadaja . 1.6 jest napewno swietnym autem na miasto bo w miescie to i 1.4 sie sprawdza . a 1.8t ma juz pazur

Offline

 

#10 2011-05-22 15:17:47

 MuchaOBRZ

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

9982290
Skąd: Wronki/Monachium
Zarejestrowany: 2011-05-07
Posty: 13
Punktów :   
Silnik :: 1.6
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2000

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

Co do gazu to jakos nie mam tez przekonania. Lepiej smigac na samej benzynie:) Planuje kupic w najblizszyma czasie 1.8T bo juz mialem okazje sie przejechac takim cudem tylko ze juz byl podrasowany:) ale i tak wybieram golfa bo sa to bardzo wygodne autka:) jak kupie to sie popracuje nad modami pod maska:)
A co do 1.6 16v chcialem go tylko troszke podrasowac zeby lepiej sie zbieral, ale coz zostawie ten hajs na 1.8T:)

Ostatnio edytowany przez MuchaOBRZ (2011-05-22 15:38:15)


Golf jest Bogiem, a predkosc nalogiem...

Offline

 

#11 2011-05-23 19:13:46

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

ja również nie jestem zwolenniekiem gazu , i 2 tygodnie temu sobie zamontowałem tomasset0,valtek,stag300plus

spalanie podobne , roznicy w mocy nie czuc , tylko ze zamiast za 65 zł robic 100km robie 230 bo benzyna 5:10 gaz 2:38 na gaz sie zdecydowalem bo ostatnio duzo jezdziłęm bmw e46 320d 150 kucy no i diesel mi w miescie brał 13 wiec stwierdzilem ze jak mam lac 13 diesla czy 14.5 benzyny to wole benzyne , a że 14.5 benzyny to duzo to założyłem gaz , odkad zmieniłem mapy zapłonowe to spalanie zeszło w dół że w 12.5 sie miescilem a ostatnio w trasie postanowaliem sprawdzic jakie spalanie uzyskam to cóz nie wyszło mi bo wracałem w 3 godzinnym korku ale spalanie na lpg niecałe 9l na 100 co by dało 4.5 diesla wiec wyszło super i wcale nie jechałem najgożej bo cały czas 100-110 jedynie przed fotoradarami zwalniałem bo az 3 postawili ten sam zestaw co mam w golfie pasuje do 1.8T i również będzie na nim auto  bez problemu smigało , nawet po modach bo pamietajmy ze gaz ma wieksza odpornosc na spalanie stukowe bo ma dobrze ponad 100 oktan

Offline

 

#12 2011-05-26 19:45:17

 MuchaOBRZ

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

9982290
Skąd: Wronki/Monachium
Zarejestrowany: 2011-05-07
Posty: 13
Punktów :   
Silnik :: 1.6
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2000

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

Jak na razie to bede smigal na benzynie:) a jak zjade do Polski to dopiero sie bede martwil:) bo jak na razie nie moge narzekac na brak paliwa w golfinie:)


Golf jest Bogiem, a predkosc nalogiem...

Offline

 

#13 2011-05-27 02:53:00

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

x50sr - jeśli twierdzisz, że Tomasetto (zapewne Alaska) obsłuży 1.8T to jesteś w błędzie. Tu minimalnym przyjmowanym reduktorem jest Zavoli Zeta lub Tomasetto Arctic. Valteki też nie są dobrą listwą.

Co do gazu w 1.8/1.8T to sprawdza się on bardzo dobrze, jednak nie wydaje mi się, że kolega chce robić Golfem takie przebiegi, żeby instalacja się opłaciła.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#14 2011-05-27 20:51:28

 MuchaOBRZ

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

9982290
Skąd: Wronki/Monachium
Zarejestrowany: 2011-05-07
Posty: 13
Punktów :   
Silnik :: 1.6
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2000

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

Kajor kilometry to beda kulane i to nie male, ale co do gazu to nie mam jakos przekonania i wole jezdzic na benzynie:)


Golf jest Bogiem, a predkosc nalogiem...

Offline

 

#15 2011-06-10 07:13:17

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Mk4 1.8 Gti 150km Vs Mk4 1.8 20v Gti 179km

valteki klepia ale są tanie , choć mówi się że zawodne a większość ludzi ma , gorzej z kalibracją ale mozna wybrac inne wtryski np hana

albo zamiast bawic sie w dobieranie czego kolwiek , kupic innej marki np brc , a w stagu dobierac pasuje , bo stag to sam komp wsumie .

ja specem od gazu nie jestem

ps mam tomasseto artic do niby 200 koni

a zamiast valdemarów polecano mi hana jesli brałbym się za jakas rozbudowe wiec domyślam się że hana do 1.8t by stykly ??

skoro znasz sie na gazie to pozwole sobie poprosic CIe o pomoc , gdy łby od gazu zamontowały mi LPG cos zepsuli i na zimnym auto zle pali , nawet gasnie , jak złapie temp to problem z nika ( komp błędu nie pokazuje , a ja czasu nie mam grzebać ) może obstawiasz co to moze byc ?

pozdro

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.xtrey.pl internet koszarawa busy Belgia hodowla berneński pies pasterski komplet ręczników na prezent forgottenlegends