Golf 4 Klub Polska
Witam, rozglądam się za nowym autem i padło na Golfa IV, niestety mam duże wątpliwośći co do silnika. Przeczytałem już na forum, że 1.4 benzyna jest za słaby i nie ma sensu w takiego inwestować. I tutaj dylemat, benzyna czy diesel? Chciałbym podkreślić, że auto raczej będzie używane w mieście, a trasy są sporadyczne (75% - miasto, 25% - trasa). Nie ukrywam, że zależy mi na tym aby silnik był ekonomiczny i jak najbardziej bezawareyjny.
Offline
ile km robisz rocznie około ?
jeśli do 20 000km to benzyna 1.6r z lpg
jeśli powyżej 20 000km to TDI najlepiej 90, 110 lub jeśli będziesz dbał i masz tyle pieniążków to 1.9TDI 130 lub 150
Offline
Trochę śmieszny ten podział, że jak 20kkm i więcej to TDI, a jak mniej to benzyna.
Trzeba pamiętać, że to są dwa różne światy. Jeżeli za jednym zamachem przejeżdżasz tyle, żeby zagrzał się diesel to czemu nie? Tylko nie każdy do TDI się nadaje, bo większość nie ma pojęcia jak użytkować takie samochody i później płacz jakie to awaryjne.
Offline
Crash napisał:
Trochę śmieszny ten podział, że jak 20kkm i więcej to TDI, a jak mniej to benzyna.
Trzeba pamiętać, że to są dwa różne światy. Jeżeli za jednym zamachem przejeżdżasz tyle, żeby zagrzał się diesel to czemu nie? Tylko nie każdy do TDI się nadaje, bo większość nie ma pojęcia jak użytkować takie samochody i później płacz jakie to awaryjne.
Popieram w 100% dieslem trzeba umiec jezdzic-zwlaszcza TDI+vnt.
Offline
Niestety auto najczęściej będzie używane do dojeżdżania do pracy (może 3km), więc silnik nie zdąży się dobrze rozgrzać. W takim wypadku diesel raczej odpada, nie ma sensu męczyć silnika 5 dni w tygodniu, żeby w weekend pojeździć nim dłużej niż 20 minut.
Offline
W żaden sposób diesel się nie opłaci, raz że nie lubią jazdy typowo miejskiej i zaraz będą kłopoty z turbinami itd, a dwa że nawet nie zdąży się rozgrzać, spalanie wyjdzie średnie pewnie około 8 - 9 litrów. Polecam tak jak wyżej wspomniane 1.6 + LPG, zawsze jak byś sam zakładał LPG to pewniejsze by było, ponieważ wiedział byś i miał byś wpływ na komponenty instaalcji.
Offline
Statiq napisał:
Chyba zostanę w poszukiwaniu 1.6 + LPG, bądź sam zamontuje gaz. Jest sens brania pod uwagę (w ostateczności) 1.4 + LPG?
1,4 sa kiepskimi golfami(problemy z zamarzajaca odma,lyka oliwe).Poczytaj o tym modelu.
Ostatnio edytowany przez kane (2014-11-13 17:49:28)
Offline
A 1.6 nie łka oleju? Jak to się mówi największą bolączką silników są poprzedni właściciele. Jeśli nie zależy Ci na tym żeby auto jakoś super żwawo sie ruszało bierz 1.6 dbaj o niego a posłuży lata. Nie wiem jak z gazem ale mój mi łykał 7,5l przy oszczędnej jeździe a przy dynamicznej ok 8,5l. W zimę jazda po Gdyni ok 25km- 9-10l. Nie wiem czemu nikt nie zaproponował silników 1.8 czy 2.0 które podobno też są całkiem fajne no i lekko mocniejsze Nie oszukujmy się, dojazdy 3km w jedną stronę żadnemu silnikowi służyć nie będą a w zimę szczególnie.
Offline
Co myślicie o tym egzęplarzu? Jutro mam go oglądać. Niby sworzeń wahacza coś stuka z przodu, ktoś wie ile kosztuje wymiana owego ustrojstwa?
http://allegro.pl/volkswagen-golf-4-ben … 34092.html
Offline
Statiq napisał:
Co myślicie o tym egzęplarzu? Jutro mam go oglądać. Niby sworzeń wahacza coś stuka z przodu, ktoś wie ile kosztuje wymiana owego ustrojstwa?
http://allegro.pl/volkswagen-golf-4-ben … 34092.html
Wedlug mnie,to kiera rozni sie kolorem od poduszki ( Nie brał udziału w żądnej kolizji ) ,brak nazwy edycji golfa na progu (np.generation,champ,ocean).No i " :wisienka na torcie" : Jest prowadzony przez Kobietę
Offline
Z tego co widzę to te plastik na poduszkach są robione z takiego materiału, który po paru latach znacznie szybciej płowieje niż kierownica. W większej ilości golfów jakie widuje różni się ona od reszty.
Co do nazwy serii chyba tylko wersje specjalnie miały je na progu.
Ze zdjęć na aukcji ciężko powiedzieć coś sensownego, mało co widać.
Offline
Tylko ta kiera jest jasniejsza niz poduszka-Ty napisales/podales konkret lecz na odwrot
Offline
Ogólnie miałem na myśli że to są 2 różne materiały, i rzadko się zdarza z tego co przeglądam żeby współgrały ze sobą (choć oczywiście IV już mają swoje lata więc oczywiście większość musiała mieć mniejsze lub większe kolizje).
Offline
lukker napisał:
(choć oczywiście IV już mają swoje lata więc oczywiście większość musiała mieć mniejsze lub większe kolizje).
I to jest juz bardziej konkretniejsze/bliskie prawdy.Szukajac autka dla siebie (podobaly mi sie 3:MK 4 ;pasek B5 FL ;vectra c )spotkalem sie z roznymi odpowiedziami na roznice w kolorze (zwlaszcza przy vw)-ot chociazby dzialanie potu na kiere i dlatego jest taka roznica
Offline
Ile ludzi tyle teorii. Jak ktoś chce coś ukryć to to ukryje - przy dzisiejszym wyborze używanych części żadnym problemem będzie dobranie sobie poduszki pasującej do naszej kierownicy, czy np. wymiennych części blacharskich typu maska czy błotniki itd. "pod kolor" auta - wtedy nie będzie ani grama szpachli, powłoka lakiernicza też fabryczna - żaden czujnik grubości lakieru nie ma co wykrywać.
Offline
lukker napisał:
Ogólnie miałem na myśli że to są 2 różne materiały, i rzadko się zdarza z tego co przeglądam żeby współgrały ze sobą (choć oczywiście IV już mają swoje lata więc oczywiście większość musiała mieć mniejsze lub większe kolizje).
Nie raz się spotkałem z tym, że kierownica w golfie była w dwóch innych odcieniach. Oczywiście pierwsza myśl jaka się nasuwa, to że autko miało jakiegoś 'dzwona', ale mogę się mylić i spowodowane jest to innymi czynnikami.
Offline
Owszem, mogą to być inne czynniki i dlatego są dwa różne kolory, ale no i zdarzają się po prostu powypadkowe i wkładana jest inna zaślepka. Tak było u mnie, golf był lekko stuknięty lewym błotnikiem i poducha już wystrzeliła. Błotnik zrobiony w Niemczech i wsadzona zaślepka używka prawdopodobnie i jak spojrzeć dokładnie to widać różnicę. Ale tak na pierwszy rzut oka to jest wszystko jak najbardziej okkk.
Offline