Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Witam
W Golfie mojej córki silnik 1,6 SR 101 KM rok prod. 2000 przed około miesiącem córka przekazała mi, że przy prędkości około 170 km/h ( jazda po autostradzie w Niemczech) auto traci moc i tak jakby odcina zapłon - ale nie gasnie. Sprawdziłem i faktycznie lekko powyżej 5000 obr/min silnik nie wchodzi na obroty tylko wyglada to tak jakby odcinał zapłon. W dniu wczorajszym wziąłem auto na warsztat i sprawdziłem wydaje mi się, że wszystkie możliwe niedomagania ale nie znajduję przyczyny takiego zachowania silnika: , świece wymieniłem na nowe wraz z kablami wysokiego napięcia, umyłem przepustnicę i zaadoptowałem, sprawdziłem wydech, wymieniłem filter paliwa, sprawdziłem rozrząd (to podejrzewałem w pierwszej kolejności), VAG nic nie pokazuje, Moje pytanie brzmi gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny takiego zachowania silnika?????? Nie wiem jak cewka daje oznaki powoli swojego żywota? Czy nagle "pada"? Czy dzieje sie to powoli w tym aucie?? Proszę o sugestie/podpowiedzi i uwagi merytoryczne za co jestem z góry bardzo wdzięczny. Silnik ma 141 292 km przejechane stan licznika na dzień dzisiejszy.
Offline
Witam forumowiczów:
W dniu dzisiejszym rozwiązałem problem niedomagania auta. Jak "detektyw" prześledziłem cały układ zasilania paliwa oraz układ zapłonowy. Nie stwierdziliśmy nieprawidłowości ! ale UWAGA !: wejście wiązki elektrycznej do kolektora ssącego na cylindrze pierwszym nie nosiło żadnych oznak uszkodzenia ale kiedy na hamowni wkręcaliśmy silnik w granicach 5200 obr/ min. na zamontowanej kamerze zauważyliśmy, że to wejście jakby się delikatnie "rozszczelniało". Wymieniliśmy całą wiązkę i problem ustał. Irrytuje mnie tylko to , że VAG nie wykazał niedomagań na tym etapie ! Widocznie dla tego auta producent nie przewidział tak daleko rozwiniętej technologii aby nie powiedzieć, że VAG jest za "głupi".
Czy nie ma tutaj na forum prawdziwych mechaników ze stajni VW ? Na pewno mieli do czynienia z podobnymi problemami. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez Areckisas (2017-03-28 19:56:46)
Offline
X666 napisał:
... to pewnie mają problem z młotkiem i gwoździem
Zarejestrowałeś się tutaj aby wyśmiewać/poniżać forumowiczów??
Jesteś mądry, to podaj odpowiedz pytającemu.
Offline
Areckisas Twój problem raczej trudno by było zdiagnozować na odległość/przez Forum.
A Ci którzy czytali Twój post, zapewne nie spotkali się z tym przypadkiem...
Więc raczej trudno Forumowiczów się czepiać...
Zaś VAG nie jest cudownym programem do znajdowania wszystkiego.
Grunt że naprawiłeś, i pozostawiłeś rozwiązanie innym.
X666 zapewne radzisz sobie z gwoździem i młotkiem - więc dalej gwoździe młotkiem prostuj.
Ale o diagnostyce i mechanice dowiedziałeś się... ( sądząc po danych profilowych )... jak Ci się nogawka wkręciła między łańcuch i zębatkę, uderzając głową w kierownicę swojego BMX-a...
Chętnie bym Cię "-" obdzielił... ale Święta idą...
Dobra zasada: nie wiemy, nie znamy odpowiedzi - nie udzielamy jej. Nie pomagamy ale i nie szkodzimy.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2017-04-15 16:54:00)
Offline
sprawdz czy to nie jest zawor powrotu spalin ? tak zwany AGR lub EGR
Offline
Strony: 1