Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2017-05-07 20:54:27

 sadur28

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Ruda Śląska
Zarejestrowany: 2017-04-21
Posty: 2
Punktów :   
Silnik :: 2.0 8v
Moc [KM] :: 115
Rok :: 2002

Problem z obrotomierzem i z skrzynią automatyczną.

Witam, jestem nowo upieczonym posiadaczem golfa IV, jestem z niego zadowolony ale mam problem z automatem 1,2 bez problemu 3 nie wrzuca póki nie przekrocze 4tys obrotów, biegi wchodzą płynnie po wymianie oleju i filtra zauważyłem poprawe w działaniu skrzyni lecz problem pozostał. Dodam że po podłączeniu pod VCDS nie mam błędó na silniku a na skrzyni dwa 00281  03-00 czujnik G68 brak sygnału oraz 00652 27-10 kontrola biegów niezrozumiały sygnał, zauważyłem podczas jazdy że sam obrotomierz działa ale nie płynnie tylko cyka jak sekundnik w zegarku. Myśle że te problemy są z sobą powiązane, czy znajdzie się ktoś kto nakierowałby mnie w celu usunięcia tych usterek. Dodam że gdy skrzynia przerzuca biegi w dół robi to idealnie przy dobrych prędkościach i bez szarpnięć. Pozdrawiam Jacek. Skrzynia to automat AG4 01M.


Problem został rozwiązany, opiszę co i jak może komuś się przyda. Tak jak wskazywał VCDS kupiłem czujnik G68, numer katalogowy to 01M 927 321 B (VW) dojście do tego czujnika jest dość niewygodne bo znajduje się on dokładnie pod prawą łapą mocującą skrzynię, ale po kolei:
1. Wyjmujemy całą obudowę filtra powietrza
2. Wykręcamy mocowanie przewodu z pompy kierowniczej
3. Wyjąć czujnik G38 (opcjonalnie, ja go wyjąłem dla zrobienia sobie miejsca)
4. Podłożyć lewarek pod kołnierz mocowania skrzyni z silnikiem i delikatnie podnieść ( z wyczuciem)
5. Rozkręcić śruby mocujące łape ( 4szt.)
6. Opuszczamy z wyczuciem silnik i skrzynie  ( oczywiście nie do końca tylko na tyle żeby można było manewrować łapą i żeby zeszła z tzw. "klina"<- centruję pozycję łapy)
7. Wyjmujemy łape pod którą jest zamontowany czujnik prędkości obrotowej skrzyni (G68)
8. Czujnik trzeba przekręcić około 30-45 stopni i wyjąć (dość ciasno siedzi)
9. Rozłączamy wtyczkę i podmieniamy na nowy.
10. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
11. Podłączamy auto pod VCDS i w zakładce z skrzynią kasujemy błędy.

W moim przypadku skrzynia "ożyła" zaczęła przerzucać biegi w sposób perfekcyjny. I skończyło się bez wydawania 4500 zł na remont który wróżył mi fachowiec od automatów. Pozdrawiam.

Ostatnio edytowany przez sadur28 (2017-05-16 04:17:57)

Offline

 

#2 2021-03-31 23:21:42

Fataz

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2021-03-31
Posty: 4
Punktów :   
Silnik :: 1.6
Moc [KM] :: 100
Rok :: 2000

Re: Problem z obrotomierzem i z skrzynią automatyczną.

dawny temat widzę. Naprawiłeś defekt ? Ja znalazłem tylko coś takiego http://www.prnd.pl/skrzynia-biegow-vw-ag4-01m,4,20.html  moja AG4 wrzuca wszystkie biegi powyżej 3 tysi i to jeszcze wtedy jak ściągnę nogę z gazu na chwile

Offline

 

#3 2021-09-18 10:04:22

Fataz

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2021-03-31
Posty: 4
Punktów :   
Silnik :: 1.6
Moc [KM] :: 100
Rok :: 2000

Re: Problem z obrotomierzem i z skrzynią automatyczną.

Wracajac do tematu tych skrzyń. Warto też sprawdzić termostat i obieg jej chłodzenia. Przez pewien czas walczyłem z błedem czujników prędkosci obrotowej. Nawet po wymianie po kilkunastu minutach jazdy wywalało błąd i skrzynia pracowała tzn przewalała biegi powyżej 3k RPM. Sprawdziłem inne błędy i nie pamiętam go już ale bład termostatu. Zajrzałem i dosłownie wyciągnełem wtyczkę z gniazdem z niego. Rozebrałem cały i było tak że na ułamek milimetra wpadało chłodzenie w kierunku skrzyni ale na tyle za mało że ta się rpzegrzewała. Po wymianie termostatu wrzuciłem stary czujnik obrotów do skrzyni. No cóż chyab nie muszę mówić że wszystko działa normlnie.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
http://http://argentointernational.pl hotels-world