Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich,
Mam problem z moim golfem 98r otóż jakiś czas temu zauważyłem że podczas postoju na biegu jałowym silnik faluje i wpada w delikatne drgania dzieje się tak tylko wtedy kiedy silnik się nagrzeje. Wymieniłem świece i przewody WN na nowe ngk i wyczyściłem przepustnicę. Po tym zabiegu drgania jakby lekko ustały ale były nadal delikatnie odczuwalne aż pewnego dnia same zniknęły myślę sobie okej a teraz kiedy od tygodnia pada deszcz zrobiło się mokro drganie te wróciły i są wyraźnie odczuwalne a do tego jeszcze zaczęło szarpać silnikiem podczas przyspieszania tak o 3-4 tyś obrotów w górę. Moje przepuszczenia padają na cewkę zapłonową bo jej nie ruszałem a autko od 3 lat śmiga LPG więc może już podziękowała. Czytałem rożne posty na forach ale niestety nie znalazłem odpowiedzi. Podejrzewam jeszcze przepływomierz i chciałem go wyczyścić specjalnym środkiem ale muszę czekać aż kurier mi go dostarczy ... Miał ktoś z was taki przypadek lub wie czy owa cewka może być przyczyną ? nowa kosztuje 250 zł a nie chce wydać pieniędzy w ciemno.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam
Offline
Po pierwsze podłącz pod Vag, sprawdź błędy...
A potem dopiero wymieniaj...
Czyszczenie przepływki daje marne rezultaty, jak siada to w końcu zdechnie.
Cewkę możesz sprawdzić, podmieniając.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2017-04-30 06:24:00)
Offline
Chętnie sprawdził bym błędy ale muszę ogarnąć Vaga bo niestety nie posiadam. Dzisiaj postanowiłem obejrzeć cewke i zauważyłem na jej obudowie pęknięcie być może to jest to mam zamiar ja podmienić i zobaczę czy coś pomogło
Offline
Jeśli jest pęknięta to rzecz jasna że wymieniać.
Jest ona w takim miejscu że nagrzewa się od silnika, a jeśli nie ma osłony spodniej silnika, to woda z pod kół mogła ją ochlapać.
Szok termiczny i pękła. Jeśli nowa to tylko ori. Bosch. Używka u kanibali 50zł z Angola... oczywiście Bosch.
Dziwne tylko że dławienie się silnika zaczyna się od 3 tyś. obrotów...
Podmień cewkę, obserwuj.
Jak nadal to samo, VAG i analiza błędów.
Offline
Własnie nie mam osłony pod silnikiem. Gdy jadę normalnie czyli tak do 3 tyś obrotów to nie ma szarpania, nie dławi się dopiero jak do mu w palnik to powyżej tych obrotów się to dzieje... no i tak jak już wspominałem na wolnych obrotach chodzi nie równo i drga silnikiem. Samochód pali normalnie od strzała a ostatnie dwie noce spędził na zewnątrz. Szukając cewek natrafiłem na taką firmę http://allegro.pl/beru-cewka-zaplonowa- … 81430.html podobno dobra myślałem też żeby podjechać na jakoś szrot i ją podmienić .
Offline
Siema wszystkim
Chciałem dodać mały update odnośnie mojego postu.
Otóż podmieniłem cewkę na taką samą (oryginał) lecz niestety brak poprawy... Wyczyściłem przepływkę i też niewiele mi to dało, może poza tym że silnik lepiej reaguje na gaz. Wiec niestety moje przepuszczenia nie sprawdziły się
Chciałem dodać jeszcze że gdy silnik jest zimny i się nagrzeje do temp kiedy przełącza się na LPG to tak jakby przygasał/dusił się przez moment a po chwili już trzyma normalne obroty. Kiedyś też tak się działo (nawet potrafił zgasnąć) jak wspominałem we wcześniejszym poście że już kiedyś miał takie objawy z nierówną pracą i szarpaniem silnika ... Lecz po jakimś czasie wszystko wróciło do normy i było okej aż do teraz bo znów się tak dzieje.
Powiem szczerze że nie bardzo mam już pomysły czym może być to spowodowane, kupię sobie kabel i podepnę go do VAGa zobaczę co mi to da.
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co mogła by być przyczyną takich zachowań ? Bo bardzo możliwe że też znikną po jakimś czasie ale chciałem to sobie sam jakoś ogarnąć. Autem jeżdżę na co dzień i opcją jest też oddanie do jakiegoś majstra co by to zrobił aczkolwiek jest to ostateczność bo z reguły wolę sam sobie przy aucie robić
Offline
Dobrze myślisz... kabel + VAG, prawdę Ci powie.
A na odległość można gdybać, tym bardziej w dziedzinie LPG.
Offline
Możesz napisać jak to dokładnie jest z tym VAGiem? Z tego co patrzyłem na necie wystarczy kupić kabel + do tego program i podpinam pod laptop tak? Jeszcze pytanie jaki program bo tego jest dużo... vag can pro będzie dobry?
Offline
Kupić kabel u Viaken , nie chiński szajs...
Program każdy dobry dedykowany do grupy VW.
Będzie idealny - po cenie rynkowej zakładam że zdecydujesz się na program raczej z witaminką
Oby działał.
Offline
Siema wszystkim mam mały update co do mojej sprawy
Jeździłem tak aż do czasu kiedy zaczęło mi coś w układzie wydechowym grzechotac... Niedawno podjechałem do tłumikarza i okazało się że odpadła taka metalowa osłona z sondy lambda. Po jej wyciągnięcu została mi sama ta igła (czujnik) i od tego momentu jak ręką odjal wszystko wróciło do normy silnik chodzi jak zegarek co prawda nie wiem czy nie będzie konieczności wymiany owej sondy w przyszłości ale póki co wszystko śmiga jak należy nie ma błędów więc nie ruszam tego.
Dzięki jeszcze raz wszystkim co pomagali.
Gdyby ktoś kiedyś miał podobne objawy to radziłbym zacząć szukać od tego.
Pozdrawiam
Offline