Golf 4 Klub Polska
Witam
Ostatnio byłem zmuszony wymienić obudowę termostatu po wymianie wlałem nowy płyn chłodniczy do zbiornika odpaliłem samochód włączyłem ogrzewanie i zrobiłem krótka trasę w celu odpowietrzenia
temperatura doszła do 90 stopni wentylator się nie włączył i więcej płynu nie wlałem i tak już z miesiąc
jak kiedyś wymieniałem termostat to pamiętam że wchodziło płynu ok 5 litrów teraz weszło tylko ok 2.5
ogrzewanie normalnie działa a temperaturę szybko osiąga te 90 stopni i cały czas ją utrzymuje i nie wiem czy jest wszystko dobrze czy może termostat się nie otwiera albo jest cały czas zapowietrzony
Offline
Szanowny Kolego, wszystko jest OK.
Kiedyś pewnie użyłeś korka spustowego ??
A teraz zdjąłeś tylko przewód z fajki termostatu...
Bo tak to wynika z Twojego opisu i tak powinno być przy tym opisie...
Golf 4 samoczynnie się odpowietrza, wystarczy tylko dolewać ubytek kiedy ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Dla pewności pościskać dłonią przewody dolny i górny aby "przetłoczyć" płyn, ale z powodzeniem pompa wody to zrobi...
Skoro wszystko normalnie działa i 90C jest stałe to nie ma powodu do niepokoju.
Ew. Możesz jeszcze włączyć ogrzewanie na Full aby korek powietrzny przegoniło z nagrzewnicy, i uzupełnić ubytek płynu jeśli jest.
Na wysokość 1-0,5 cm pod poziom max.
Obserwuj oba przewody do chłodnicy, przy 90C po pewnym czasie górny przewód musi się zrobić ciepły, to znak że termostat się otworzył i wsio jest git.
Wczoraj to przerabiałem po wymianie cieknącej chłodnicy.
Dla ciekawych: chłodnica Maxgear -170zł. - 2 lata gwarancji. Robocizna i 4L płynu 210zł.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2017-07-02 14:38:31)
Offline
No dziś zajrzałem do zbiorniczka i niestety podchodził pod kolor czarny spuściłem cały płyn rzeczywiście zleciało ok 5 litrów tylko ten kolor prawie czarny i na dnie zbiorniczka była czarna maź jakby olej
pewnie to oznaka uszkodzonej uszczelki pod głowicą przepłukałem parę razy wodą destylowaną na końcu wlałem nowe borygo pojeżdżę parę dni i zobaczę jak to będzie wyglądało ale mam czarne myśli
olej na bagnecie wygląda normalnie z rury nic nie kopci
Offline
Zrobiłem test na analizę spalin w układzie chłodzenia i niby wszystko dobrze ale płyn chlodniczy zauważyłem robi się jakby znowu ciemniejszy na dniach wymienię jeszcze raz ten płyn i zobaczę co się będzie dzialo
Offline
Skoro zrobiłeś test płynu chłodzącego na obecność spalin to wykluczamy uszczelkę głowicy.
Sam płyn zmienia kolor czy po prostu w zbiorniczku wyrównawczym zbiera się czarna maź w postaci oleistej zawiesiny... coś la kożuch na mleku ?? Dobrze sprawdzić rano na zimnym silniku.
Wg. mnie Masz nieszczelną chłodnicę oleju. Olej przedostaje się do płynu chłodzącego - suma suma-rum, lepiej w tą stronę.
Broń Ci B... kupować używkę... Nowa !!! i to z górnej półki.
Po wymianie wypłukać układ chłodzenia, zalać płynem świeżym.
Ja dla pewności wymienił bym olej z filtrem - tak na gdyby coś gdzieś - płyn do oleju... poszedł.
Offline
ostatnio dość mocno olej mi brał dolewałem praktycznie co tydzień ok 300-500ml podejrzewam że to winna pierścieni sprawdzałem też kompresje i była coś za duża dochodziło do 17 barów
teraz kupiłem dość w dobrej cenie silnik 1.8T z audi tt i jestem na etapie wymiany
Offline