Golf 4 Klub Polska
Witam
Pacjent to 1,9 ALH (90km). Przyszła zima, i sprawiła u mnie ból głowy, a właściwie irytację.
Silnik po nocnym postoju kręci 2-3s jakby w pompie było sucho, potem zaczyna lekko łapać tzn. jest efekt "buch buch, buch buch", trwa to kolejne 2s, silnik zaczyna lepiej łapać i startuje. Nie czepiałbym się, gdyby za oknem było -25*. Ale jest -2. Gdy na dworze jest na plusie, >5*C problem jest znikomy. Na ciepłym cyk i gada.
- czujnik temp. sprawdzony kablem
- kąt początku wtrysku w 85*C oscyluje między 51 a 54 jednostek
- świece sprawne
- końcówki wtrysków nie są rewelacyjne, ale też nie leci jak woda z węża..
- filtr paliwa przejechał 15k km, między filtrem a pompą wtryskową ciągle lecą bańki z powietrzem, jedna za drugą sznurkiem - i tak dumam czy może być po postoju zapowietrzona pompa.. bo z drugiej strony przecież w niej jest ciągle paliwo, powietrze idzie do góry, i nic nie powinno się dziać...
Offline
Nastawnik na 4.2 jedn., pompa sucha, filtr jak pisałem, ale sprawdzić sie nie da bo przecież nierozbieralny. Zaworek do wymiany, ale biorąc zasilanie z bańki, a zaworek zastąpiony korkiem gumowym i nadal jest powietrze. Lecz mimo to że powietrze idzie, to wydaje mi sie że to nie to ma wpływ na problem. Pompa ma swoją objętość, nawet jeśli dostaje sie powietrze, to uchodzi ku górze, a do tlokorozdzielacza idzie czyste paliwo...
Offline
A to czytałeś i zastosowałeś się :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= … start=1610
a tu zmiana dawki startowej :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=191242
Offline
Dawka startowa jest znacząco wyższa, ponieważ dla próby dołożyłem druty i na nagrzanym silniku pokazuje temp płynu -7*C, także czas grzania świec i dawkę zostawiam w spokoju.
Temat z pierwszego linku czytałem, widziałem człowieka który zmienił wszystko, zregenerował rozrusznik etc, etc, etc, a i tak padło na końcówki wtrysku.
Korekty u mnie mają się tak (temp silnika 85*C): 0,56; -0,42; -0,40; 0,28 . Internet twierdzi że nie są to tragiczne korekty, ale czort wie... tym bardziej że jak pisałem wcześniej, końcówki super nie były 20k km temu.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Odnośnie powietrza na zasilaniu pompy..
Nie bierze się ono z zewnątrz, w wyniku nieszczelności, lecz powstaje podczas..... wrzenia paliwa w filtrze
Odpowiada za to obniżanie się ciśnienia w filtrze, co spowodowane jest niedrożnym filtrem. Do filtra dochodzi paliwo bez baniek, a za filtrem jest ich pełno. Czemu? Ano temu, że temperatura wrzenia paliwa w ciśnieniu mniejszym niż atmosferyczne jest znacząco niższa, i przy odpowiednio niedrożnym filtrze ciśnienie spada na tyle, że paliwo wrze np w temp. 0*C. Efekt ten potęguje dodatkowo karton znajdujący się w filtrze, ponieważ posiada całą masę mikrokanalików, na których efekt wrzenia wzmaga się. Dla niedowiarków - wystarczy wziąć strzykawkę 20ml, nabrać nieco paliwa bez powietrza, zatkać wlew strzykawki i pociągnąć tłok, obniżając ciśnienie wewnątrz strzykawki - pojawią się bąble powietrza, a gdy puścimy tłok, wróci on na swoje miejsce, ale powietrza w postaci bąbelka nie będzie - powietrze nie zostało zaciągnięte z zewnątrz
Ostatnio edytowany przez lukszumk3 (2017-12-22 12:39:09)
Offline
Odgrzewam kotleta ale jeżeli komuś ma to pomóc to sugerowałbym sprawdzenie rozrusznika. Miałem to samo, auto rozkręcało się 6-7 sekund aż w końcu "załapało". Po regeneracji rozrusznika wszystko było ok.
Ostatnio edytowany przez electricbase (2018-04-22 12:51:07)
Offline