Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2012-02-10 07:52:51

 pandzior

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-08-20
Posty: 95
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tdi ajm
Moc [KM] :: 115
Rok :: 2000
Imię :: Michał

asr abs

cześć mam pytanko odnośnie asr czywciskając przycisk asr włączamy ta funkcje czy wyłączamy i co to dokładnie jest wiem tak z leksza że zapobiega buksowaniu kołem u mnie wygląda to tak w momencie buksowania kól miga ta kotrolka ale nieodczówam zmniejszenia obrotów silinka...i jeszcze jedno w momencie gdy abs fizycznie na jezdni działa nieświeci kontrolka prosze o rady

Offline

 

#2 2012-02-10 08:50:28

 ELF

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: VWodzisław Śląski
Zarejestrowany: 2011-11-21
Posty: 69
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDi AHF
Moc [KM] :: 110KM
Rok :: 1998
Imię :: Marcin

Re: asr abs

W momencie rozpoznania przez jednostkę sterującą poślizgu któregoś z kół lub osi, następuje zmniejszenie ich prędkości, które realizowane może być na kilka sposobów:

    wykorzystanie hamulców do przyhamowania kół znajdujących się w poślizgu – rozwiązanie zapewniające szybki czas reakcji systemu, jednakże negatywnie wpływające na komfort podróży.
    opóźnienie zapłonu lub całkowite jego odłączenie przy jednoczesnym odcięciu wtrysku
    przymknięcie przepustnicy – w rozwiązaniach, gdzie przepustnica jest sterowana elektronicznie by wire, jest ona przymykana wbrew woli kierowcy. W rozwiązaniach tradycyjnych występuje dodatkowa przepustnica. Rozwiązanie najbardziej komfortowe, ale o najdłuższym czasie reakcji.

W zależności od szczegółowych rozwiązań wykorzystywany jest tylko jeden sposób sterowania, dwa lub wszystkie.

W pojeździe bez systemu kontroli trakcji po najechaniu na śliską powierzchnię przez jedno z kół napędowych, spadnie opór stawiany układowi napędowemu przez to koło, koło zacznie się obracać szybciej, niż wynika to z prędkości toczenia się koła, w wyniku czego będą wzrastały obroty układu napędowego. Na skutek (efekt uboczny) działania mechanizmu różnicowego, który powoduje że moment obrotowy jest taki sam na wszystkich kołach napędzanych, drugie koło napędowe toczące się prawidłowo nie będzie wykorzystywać swej przyczepności. Zjawisko utrudnia ruszenie gdy jedno z kół jest na śliskiej nawierzchni, utrudnia jazdę po śliskiej nawierzchni szczególnie na zakręcie. Zjawisko to występuje też w wyniku najechania na kałużę - wówczas silnik, który utracił obciążenie, gwałtownie zwiększa obroty, a po odzyskaniu przyczepności układ napędowy musi wytracić obroty do prędkości wynikającej z prędkości jazdy, co wywołuje szarpnięcie pojazdem, zmianę warunków przyczepności kół do jezdni, bardzo niebezpieczne na zakrętach.

W samochodzie wyposażonym w system kontroli trakcji, system wykrywa taki stan - gdy na śliskiej powierzchni kręci się tylko jedno z kół napędowych - system kontroli trakcji ogranicza moc silnika, a następnie włącza częściowo hamulec ślizgającego się koła, tak aby układ różnicowy mimo wszystko przeniósł moment napędowy również na drugie koło. W ten sposób, dzięki systemowi kontroli trakcji, na śliskiej powierzchni optymalnie napędzane są wszystkie koła napędowe. Należy zauważyć, iż w tym przypadku system kontroli trakcji działa jako elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego.



Druga opcja jest wykorzystywana najczęściej w oplach i jeśli chodzi o mnie nie nienawidzę tego jak ja gaz w desce a on ledwo co jedzie, wolę opcję z przyhamowaniem koła.

Jeśli chodzi o ABS to nie wiem jak prawidłowo jest bo sam mam go wyłączony całkowicie.

Offline

 

#3 2012-02-10 09:25:28

 lukker

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

2470384
Skąd: Starachowice/Kielce
Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 3993
Punktów :   121 
Silnik :: 1,9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1999
Imię :: Łukasz

Re: asr abs

Gdy wciśniesz przycisk ASR to jest on wyłączony. Kontrolka informuje że zbliżyłeś się do granicy przyczepności na danej nawierzchni.
Praca systemu ABS nie jest sygnalizowana świeceniem kontrolki.

Offline

 

#4 2012-02-11 21:18:10

 pandzior

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-08-20
Posty: 95
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tdi ajm
Moc [KM] :: 115
Rok :: 2000
Imię :: Michał

Re: asr abs

panie elf jestem inteligentnym goście dla mnie jest to cytat z ksiązki przy piwie sieczka z mózgu:( bardziej prostacko na chłopski rozum...ale jest ok:)....lukier bardzo zrozumiale...pozdro!!!

Offline

 

#5 2012-02-11 22:21:40

 lukker

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

2470384
Skąd: Starachowice/Kielce
Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 3993
Punktów :   121 
Silnik :: 1,9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1999
Imię :: Łukasz

Re: asr abs

W TDI gdzie nie ma tradycyjnej linki tylko potencjometr gdy sterownik ASR wykryje poślizg po prostu ogranicza dawkę paliwa, a potem gdy istnieje taka konieczność przyhamowuje dane koło hamulcem. Gdy wciśniemy przycisk ASR (wyłączymy ten system) to świecąca cały czas kontrolka przypomina nam o możliwości poślizgu (tego nie jestem pewien bo nie miałem do czynienia z autem z samym ASR, tylko z ESP ale domyślam się że jest podobnie)

Ostatnio edytowany przez lukker (2012-02-11 22:24:12)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
studio kopiowania kaset mokotów