Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich posiadam golfa IV 1,4 16v i zauważyłem ze podczas zimnego silnika troszkę dymi na niebiesko z rury wydechowej. Wyczyszczona była cala odma i wymieniony olej i tak za każdym razem gdy silnik jest zimny troszkę dymi. Bardzo Prosiłbym o Pomoc w tym przypadku.
Pozdrawiam Gorąco!
Offline
tak bez zmian zalałem ten sam co był Castrol półsyntetyk...
Offline
Właśnie bałem się ze to prawda i od czasu do czasu trochę oleju muszę dolać. A remont silnika się nie opłaca bo czytałem na jednym forum ze nawet po kapitalnym remoncie i tak z biegiem czasu silnik zacznie olej pobierać...
Offline
tak możne z 200ml na 1000km dokładnie musiałbym sprawdzić ale tak w przybliżeniu...
Offline
To się jeszcze łapie w normie, przyjmuje się że silnik może łyknąć w zależności od marki od 0,5 do litra na 1000KM
Offline
to dobrze tylko przy zimnym silniku widać lekki niebieski dymek a po rozgrzaniu już jest ok. Tylko ze to trochę denerwujące!
Offline
Wymiana uszczelniaczy zaworowych, pierścieni(usterka powinna być widoczna po zdjęciu głowicy ) powinna pomóc, bo to może być wina tego.
Offline
tez mam ten problem.. masakra, chyba lepiej by zrobić swap albo odrazu kupic coś lepszego 4x4 :-[
Offline
Dlaczego?
Wymiana uszczelniaczy jest bardzo prosta - można zrobić to nawet bez ściągania głowicy.
Offline
lukker napisał:
To się jeszcze łapie w normie, przyjmuje się że silnik może łyknąć w zależności od marki od 0,5 do litra na 1000KM
lukker chyba zjadles jedno zero... jeszcze nie jest zle jak silnik bierze do litra na 10tys km a nie 1000 km:D
Offline
Dokładnie - norma mówi o zużyciu 0,3-0,8(!) litra oleju na 1000 (tysiąc) kilometrów.
Co prawda rzadko sprawdza się tak duże zużycie, ale w przypadku zwiększonej konsumpcji klient może naskoczyć Volkswagenowi - przecież normy są ogólnodostępne i można je sprawdzić przed kupnem.
Offline
Producenci często zamiast usunąć problem zwiększonego zużycia oleju zwiększają normę zużycia i wszystko jest według nich ok
Offline
Ja mam chyba jakiś wyciek, w ciągu 2 tygodni dolewałem 300 ml.
Przewód oleju jest cały czarny i chyba coś wycieka, samochód się lepiej zachowuje gdy nie podgrzewam kabiny, wtedy silnik szybko się nagrzeje.
Offline
Umyj silnik i obserwuj, a co do nagrzewania to wiadomo ze jak wyłączymy ogrzewanie to wtedy silnik szybciej złapie temp.
Offline
A jeśli chodzi o wymianę tych uszczelniaczy to kosz tego jaki możne być? i jak najłatwiej to zrobić?
Offline
Koszt uszczelniacza to koło 5-10zł(w komplecie może taniej). Do wymiany potrzebne jest kilka narzędzi (między innymi ściągacz do sprężyn). Mechanicy za taka robotę biorą coś chyba w granicach 80-100zł.
Offline
Same uszczelniacze kosztują ok. 2-3 pln na jeden zawór, więc koszt nikły, nawet przy 16V.
Jednak by je wymienić trzeba zdjąć przynajmniej wałek rozrządu i sprężyny zaworowe (i wszystko inne po drodze), jednak mało kto podejmuje się wymiany na założonej głowicy (z reguły metoda "na sznurek" - wprowadzamy sznurek do cylindra i dopychamy tłokiem, by zawór nie wpadł do cylindra). I właśnie ta operacja pochłania dużo kasy - z reguły 200-300pln to minimum (plus ewentualnie uszczelka pod głowicę w przypadku jej zdejmowania i ew. planowanie czapki -> ~150pln).
Tutaj przykład wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania czapki - dopychanie zaworu tłokiem (np właśnie przez wprowadzony sznurek): http://www.youtube.com/watch?v=RIGjkj67Ljg
Offline