Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Witam
Nie działa mi tylnia wycieraczka i klapa od bagaznika nie zamyka sie pilotem i jak zostawiam na parkingu to nic nie moge zostawic w samochodzie bo co z tego ze zamkne pilotem to zamykaja sie tylko drzwi a bagaznik nie i złodziej moze spokojnie wejsc bagaznikiem;/ nie wiem da sie moze jakos narazie zrobic zeby wogole sie nie otwierał? co musze kupic?
Offline
sprawdz bezpiecznik i przekaznik od wycieraczki, jesli beda dobre to masz walniety silniczek a jesli chodzi o tylna klape to sprawdzales silownik na krotko..???
Offline
odswieze temat bo chodzi mi o wycieraczke tylna:
Jak biore naciskam w doł to wycierzaczka nie chodzi a jak jeszcze raz na doł żeby płyn leciał to słychać jak "pompuje" ale nic nie leci... da sie jakos to naprawic czy musze nowy silniczek kupowac?
Offline
no nie... jutro to sprawdze i dam odpowiedz
bezpiecznik jest w porzadku. więc??
Ostatnio edytowany przez legia_9 (2010-11-09 16:39:05)
Offline
Moduł komfortu się kłania.
znajomy miał to samo w a3 i rozbieralismy wszystko i nic ,,, okazało się ze to kosta jakiś switch , objawem jej uwalenia jest tez nie działajaca lampka w bagazniku , ogolem na twoim miejscu wziołbym w dłoń amperomierz i sprawdził czy jest napiecie gdzie trzeba . pozdro
POCZYTAJ O TYM W GOOGLE.
Offline
Mam ten sam problem z tylni wycieraczką i lampka w bagażniku też nie świeci ,gdzie sie znajduje ta tajemnicza kosta switch?
Offline
wpierw powinniscie podpiac go pod vaga wyjdzie
np
Odczyt błędów z modułu komfortu.
Moduł komfortu
1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387
B0959799 A Zentral-SG Komfort V41 - BŁĄD SPORADYCZNY
1330 Sterownik centralny funkcji komfort
B0959799 A Zentral-SG Komfort V41 - BŁĄD SPORADYCZNY
936 Przełącznik szyby strona pasażera-E107
zwarcie do plusa
936 Przełącznik szyby strona pasażera-E107
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
1330 Sterownik centralny funkcji komfort
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY - BŁĄD
930 Siłownik zamka centralnego lewy tył-F222
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
931 Siłownik zamka centralnego prawy tył-F223
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
Offline
Ponieważ VW zrobił kilka błędów konstrukcyjnych to po pewnym czasie użytkowania zaczynają się dziać cuda - u mnie najpierw zaczął się obracać spryskiwacz wraz z wycieraczką, a po pewnym czasie przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Nie działa siłownik zamka bo też zalany, a z czasem to i kontrolki zapalały się że klapa otwarta, alarm się sam załaczał i nie działało oświetlrnie lub nie gasło... Potrzebne są klucze: nasadowe 10 i 13 oraz klucz torx 15, benzyna ekstrakcyjna (do umycia części), śrubokręt krzyżowy, śrubokręcik lub inny rysik do czyszczenia wewnątrz osi, smar towot lub inny.
Zaczynamy - odchylamy osłonę nakrętki mocującej ramie wycieraczki do osi i odkręcamy nakrętkę (klucz 13), otwieramy bagażnik - wykręcamy 2 wkręty śrubokrętem krzyżowym - wkręty znajdują się w środku uchwytów za które łapiemy przy zamykaniu klapy. Po wykręceniu wkrętów - energicznym ruchem odpinamy osłonę klapy bagażnika. Odpinamy wężyk i wtyczkę od silniczka wycieraczki.
Kluczem nasadowym 10 wykręcamy 3 nakrętki mocujące silniczek do klapy - wyciągamy silniczek i idziemy z nim do domu, piwnicy garażu - zależy kto gdzie lubi naprawiać. Kluczem torx 15 wykręcamy 7 śrubek które mocują pokrywę mechanizmu silnika.
Zdejmujemy osłonę i ukazuje nam się zazwyczaj pordzewiałe i brudne coś...
-
łapiemy za oś z zębatką (ten najbardziej zardzewiały element) i mocno ciągnąc wyciągamy oś z kawałkiem zębatki z obudowy - benzyna i myjemy i oś i obudowę wraz z kołem zębatym - ma być to wszystko czyste, przy okazji śrubokręcikiem rysikiem czy co tam macie - w obudowie tam gdzie chodzi oś jest w połowie takie zagłębienie pełne syfu - to trzeba wybrać, wyczyścić i wymyć . Wyczyściliśmy to bierzemy tą oś, kombinerkami oddzielamy sam spryskiwacz od osi a z drugiej strony wyciągamy cienką rurkę w którą wchodził wcześniej wężyk spryskiwacza - w moim przypadku w ośce został kawałek rurki (pękła widocznie kiedyś i dlatego kręcił się spryskiwacz wraz z wycieraczką). Ponieważ nie miałem nowego elementu to przy pomocy wiertarki wywierciłem resztki rurki z ośki, wyczyściłem oś w środku i z kawałka wkładu od długopisu wykonałem "zestaw naprawczy" - z tego co wiem to część nie oferowana w serwisie. Jak już mamy porobione, poczyszczone, wymyte - smar do ręki i smarujemy
najpierw "naprawiony element" -wsuwamy go do osi , potem smarujemy oś i obudowę tam gdzie oś będzie pracować, koła zębate i wszystko składamy. Skręcamy, montujemy do pokrywy bagażnika, podpinamy wężyk i wtyczkę silniczka, , przykręcamy wycieraczkę i testujemy działanie. Jeśli nic nie kapie, wycieraczka działa jak trzeba, a spryskiwacz stoi w jednym miejscu to możemy założyć osłonę klapy i wkręcić wkręty mocujące.
Ostatnio edytowany przez hyper74 (2011-02-15 10:18:10)
Offline
Mam podobny problem. Nie działa mi tylko wycieraczka, płyn leci. Rozebrałem, wydaje się że wszystko było nasmarowane ale nie mogłem wyciągnąć osi z kawałkiem zębatki z obudowy więc nie mam 100% pewności. Złożyłem wszystko z powrotem, bo i tak nic nie mogłem zrobić. Nie mam pojęcia co dalej i jak to naprawić. Bezpiecznik 27 jest ok. Gdzie z tym amperomierzem jak sprawdzić czy jest napięcie? Vag'a nie mam bo 300-400zł to niestety nie jest wydatek na mój budżet. Przydałaby się pomoc.
Offline
Widze ze każdy ma ten problem. Tak to już jest z tymi autami. Ja też musiałem się zaopatrzyc w nowy zamek tylniej klapy. A z wycieraczką juz nie mam problemów bo po prostu jej nie mam
Offline
Strony: 1