Golf 4 Klub Polska
Witam zaopatrzylem sie w polska wersje " polski vag 4.9 OBD2 diagnostic software" ktory obsluguje podobno roczniki aut 92 - 03 r. Mam prosbe do tych ktorzy sa juz w temacie i wiedza jakie powinny byc poszczegolne parametry, wdzieczny bym byl gdyby mi ktos wyjasnil i podpowiedzial jak je naprawic. Bledy ktore wyczytalem :
- 1039 CZujnik wskaznika temperatury cieczy chlodzacej - G2 przerwa lub zwarcie do plusa - BLAD SPORADYCZNY (zauwazylem ze czasami wskaznik temp. cieczy chlodz. opadnie w czasie jazdy do zera jakby w ogole napiecie zniklo albo cos takiego i za chwile sie podniesie z powrotem, oszukuje troszke poniewaz komputer pokazywal 85 stopni C a na liczniku wskaznik jest rowno na 90 stopni C. Czy to jest istotne czy nie ...? )
- 932 Silownik szyby lewy przod -V147 nie autoryzowane - BLAD SPORADYCZNY (nie rozumie tego bo wydaje mi sie ze dziala dobrze ta szyba, opuszcza sie i podnosi dobrze z kluczyka tez sie domyka)
- 943 Podgrzewanie lusterka lewego - Z4 brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
- 1176 Klucz sygnal za maly - BLAD SPORADYCZNY
Jesli chodzi o bledy to chyba wszystko, a co do parametrow na jalowym biegu sa takie:
- cisnienie oleju 2 w porzadku
- obr/min 800
- tekst 31
- omow 111
ATDC wyprzedzenie zaplonu 30
obciazenie 2%
temp. powietrza 7 stopni C
otwarcie przepustnicy (waha sie) 1.99 - 2.60
sonda lambda (waha sie) 0.23 - 0.88
czas wtrysku 130
Moze ktos spojrzec i ocenic te parametry...?
Z gory dziekuje
Offline
błędy skasowałeś jeśli tak to zerknij jeszcze raz które pokaże,czujnik czyli może jest walnięty,sprawdź też kostkę co do niego przychodzi może nie łączy albo zaśniedziała tak samo kable przepatrz,same wskazania tego czujnika są istotne ponieważ dane wędrują do sterownika, siłownik też mi wyświetlił choć wszystko działało skasowałem i spokój już nie wyświetlił, ten 1176 w moim tłumaczeniu to ''usterka kluczowa'' nie wiem...
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-02-27 18:26:00)
Offline
Jutro podlacze moze jak bede mial chwile czasu i zobacze czy ten blad 932 Silownik szyby lewy przod -V147 nie autoryzowane - BLAD SPORADYCZNY wyswietli sie jeszcze raz ale ten blad 1039 CZujnik wskaznika temperatury cieczy chlodzacej - G2 przerwa lub zwarcie do plusa - BLAD SPORADYCZNY nie jednokrotnie kasowalem i pojawil sie po kilkudziesieciu minutach.
A czy przypadkiem nie jest tak ze czujka temp. cieczy chlodz. tylko zalacza wentylatory a informacje dotyczace temp silnika sa pobierane z czujki tem ale z glowicy...? GDyby temp wskazywana na liczniku miala byc odczytywana z chlodnicy to dopiero po otwarciu termostatu bylby zauwazalny jakis ruch wskazowki na liczniku.
A masz jakis schemat lub ciekawe instrukcje do 1.6 akl? Bo chcialbym sobie porownac jakie powinienem miec parametry jak podlacze waga.
Offline
Za włączenie wiatraka odpowiedzialny jest w pierwszej kolejności czujnik,włącznik termiczny wkręcony w chłodnicę,
on nie ma nic wspólnego z wskazaniami na licznikach,tylko do włączania wiatraka w celu schłodzenia płynu.
Natomiast nie znam tak dokładnie twojego silnika ale masz czujniki zintegrowane w jednym G 2 i G 62 , G 2 daje informacje na zegary , natomiast G 62 do ECU . Ten G 2 masz prawdopodobnie uwalony i dlatego takie wskazania temperatury na liczniku jak opisałeś na początku zerknij czy tak się zachowuje wskazówka na liczniku http://www.youtube.com/watch?v=1hjJ-sAAVRs jeśli tak to kostka zaśniedziała,dobrze nie styka,ale pewnie walnięty sam czujnik,on powinien być przy silniku bodajże koloru niebieskiego jeśli to jeszcze orgi.
Offline
Zgadzam sie z Toba Maniek bede musial zobaczyc co jest grane z tym czujnikiem. Bardzo podobny mam problem jak na tym fillmiku tylko ze u mnie na dluzej sie polozy wskazowka temp i nie chce wstac przez jakas min ale to ta sama przyczyna bedzie:)
A wiesz jeszcze jakie parametry powinna miec lambda na jalowym biegu przy moim motorze ? Niedawno przesiadlem sie z polowki 1.4 8v na tego golfa 1.6 8v i wydaje mi sie ze troche duzo pali ale to tez moze byc wspolne z tym czujnikiem temp no nie ...? Ta czujka oszukuje kompa i dawka paliwa tez pewnie wieksza jest ...zgadza sie ?
Dzieki za odp
Offline
kolego wskazania jego są bardzo znaczące jak napisałeś przez to auto pali więcej on skubaniec jest zintegrowany czyli na licznik podaje i do kompa, jak poda do kompa mniejszą temperaturę to autko dostaje większą dawkę paliwa,przez to większe spalanie,sam czujnik proponowałbym ci kupić w ASO chociaż nie jest tani z tego co pamiętam do 1.4 110zł a zamiennik bodajże 20-30zł ale pierwsze popytaj może inni ci podpowiedzą na temat działania zamiennika ale kumpel kupił i narzekał na niego...
Offline
Wiem wiem, ze lepiej od razu kupic orgnalna czujke ale jest szansa ze kosta nie styka (dwa piny za takie jakis minimalnie zasniedziale tylko nie wiem czy to te od licznika) w kazdym badz razie dzieki za odp
Offline