Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2010-11-29 09:45:29

camzat

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-11-29
Posty: 2
Punktów :   

Kilka problemów

Witam, posiadam golfa IV 1.4 16v . Mój problem polega na tym że przy lekkim mrozie bądź choćby niskiej temperaturze auto po 7-8godz postoju zapala  i od razu gaśnie (spadają obroty). Udaje się dopiero za drugim,trzecim razem. Poza tym kupiłem nowy akumulator a teraz przy tej pogodzie bardzo szybko się rozładowuje. Co prawda nie jeżdżę zbyt dużo bo po 20-30km dziennie ale myślę że coś jest nie tak. Ostatnio po przejechaniu około 10 km podjechałem pod blok, siedziałem z kumplem w aucie jeszcze z 15min na włączonym zapłonie ( wiem mój błąd !) a potem probuję ruszyć a akumulator padł, czy to jest normalne? Zaznaczam że auta nie garażuję. Szukam pomocy bo sam mam znikome pojęcie o mechanice/elektryce samochodowej.
Zamieszczam zdjęcie akumulatora bo może polecono mi zły.
http://www.sendspace.pl/file/9face1151bb5611d760f4b1

Ostatnio edytowany przez camzat (2010-11-29 09:46:38)

Offline

 

#2 2010-11-29 20:20:47

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Kilka problemów

aku jak aku , 55ah wystarczy . jak go kupiles w markecie czy cos to juz Twoj błąd dlaczego ? dlatego że leżący na półce aku musi byc doładowywane co 3 mies , ale nie jakos bardzo , tylko troszkę. podchodzą z voltomierzem i lukają poniżej 12.4 ładują . Jeśli był słaby , wysatwiłes go na mróz i rozładowałeś to go szybko naładuj , jak nie masz prostownika z regulacją napięcia to troszke jestes w du..e. bo pasuje Ci przeprowadzić ładowanie odsiarczające . 2 amper przez 27.5 h i masz full aku , fajnie jak prostownik gaśnie sam gdy aku naładowane. wpierw naładuj stare aku jeśli ma tez 55ah to wpierw ładuj 15a przez godzinke , a puzniej zmniejsz na 5 i pozostaw na 7-8h. wpierw sprawdz poziom elektrolitu . ale zapewne skoro wymieniłeś to stary aku jest tak zryty że nie przyjmie takiego prądu i trzeba będzie go ładować niskim . ja się tutaj strasznie naprodukowałem za co przepraszam , ale musisz wiedziec że kupując aku nie z dobrego sklepu to mogło byc one niedoładowane. a co do obrotow to na biegu jałowym w normalnym samochodzie odpowiada za nie silniczek krokowy. nie wiem jak w 1.4 ale w 1.6 mogę się pokusić o stwierdzenie że go nie ma , a czy nie falowały CI wczesniej obroty ? wiec odpowiem wprost


1. sprawdz sprawność aku  , doładuj je konkretnie - mamy max -10 a to jeszcze nie rozwala aku bo to - 10 i tak jest żadkością , w krakowie wiecej niz -4 nie widziałem

2. po odpaleniu odrazu dodaj poł centymetra gazu , zeby trzymał tak pomiędzy 1200-1800 obrotow przez kilka sec a potem pusc gaz , jesi faluje to napisz to na forum.

3. odpalasz samochód po 3x wiec rołoadowywujesz aku przy pomocy rozrusznika

4. jeśli na naładowanym aku nadal będzie brakować prądu po 8h postoju to możesz miec zwarcie . zamknięcie obiegu lub dołączenie - do + i + do - powoduje rozładowywanie .

5. wyczysc klemy i nasmaruj je wazelina techniczną , z naładowany aku zrob podobnie ale wpierw wyczysc bolce

6. wybacz że pokręciłem , mam nadzieje ze jakas część mojej wypowiedzi ( a dzisiaj jestem ....) CI pomoże , jak cos to na PW wyslij mi swoje gg a się odezwe jesli masz jakies pytania .


Naprawde trudno powiedziec co jest nie tak jesli nie ma się pacjenta przed sobą , normalnie odruchowo juz wypina sie nawet wtyczke od przepływomierza i patrzy czy są jakies zmiany , ale na ciezkie palenie na zimnym wpływa tak wiele czynników że aż mi się dzisiaj nie chce wpierw ogarnij aku puzniej cos się pomyśli na forum


edit :

widze że bez odezwu więc jak juz aku będzie naładowane to jesli nadal będą problemy proponuje sprawdzić szczotki alternatora + regulator napięcia ,  czyli dodatkowo wziąść voltomierz i sprawdzić napięcia

Ostatnio edytowany przez x50sr (2010-11-30 11:31:30)

Offline

 

#3 2010-12-02 14:35:56

camzat

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-11-29
Posty: 2
Punktów :   

Re: Kilka problemów

Na razie naładowałem porządnie i śmiga. Niestety pojawiło się coś nowego. Teraz na tych mrozach nie mogę docisnąć sprzęgła do końca, wrzucenie biegu jest możliwe tylko przy zgaszonym silniku. To może być ten płyn zamarznięty? czy jest sens czekać na odwilż i zrobić z tym porządek czy to coś poważniejszego?  Jak auto się nagrzeje to nic nie pomaga bo probowałem:/

Offline

 

#4 2010-12-04 22:17:39

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Kilka problemów

masz gadu-gadu?

W mk4 jest sprzeglo hydrauliczne. Hydrauliczny plyn to ten z zbiornika plynu hamulcowego. Sprawdz jego poziom. Nastepnie odpowietrz wysprzeglnik. Pamietaj ze przy tym poziom plynu sie obnizy. Ale tak naprawde domyslam sie ze masz wilgoc w plynie hamulcowym. Jesli jego wymiana i odpowietrzenie wyzej wymienionego wysprzeglnika nie pomoze to masz sprzeglo do roboty. Tzn albo sprezyna sloncowa albo okladzina cierna jest zaolejona bo z walka olej leci np. Rozne mialem przypadki ,  jak juz sie okaze wtedy ze to np sprezyna sloncowa to caly zacisk do wymiany. Ale jak to nitowane pierdolki idace od sprezyny do tarczy zacisku to mozna probowac np spawac w sposob inteligetny oczywiscie wtedy nalezy sprawdzic ile pozostalo okladziny ciernej , jaki stan lozyska oporowego itd. Bywaja smieszne przypadki czyli np nie nasmarowane wideliki. Ogolem gdybania duzo. Ale plyn hamulcowy sobie mozesz sam ogarnac. Jesli chcesz sam sprawdzic sprzeglo to musisz wymatowac polosie , rozrusznik , zastosowac podpory aby nie uwalic poduszek. Swoja droga moze to wlasnie poduszka byc walnieta. No i jak wytargasz skrzynie to zablokuj kolo zamachowe  np srubokretem. Mozesz miec problemy z np srubami imbusowatymi. To wtedy mlotek i przecinak . I zamowisz sobie utwardzane.


Brzmi ciezko , w realu jest latwo. Zmierz srednice walka i idz do tokarza to ci z plastiku wytoczy tuleje abys wycentrowal sprzeglo. Moge poinstrulowac. Nieraz idzie kupic rurke z dobra srednica. A nie pamietam juz tej z mk4.


Pozdrawiam i prosze o szybsze odpisywanie

X50sr

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs warszawa Szamba betonowe Sopot hotels-world worldhotels-in mapa fotowoltaiki