Golf 4 Klub Polska
Dzisiaj jadac na rezerwie podjechałem na stacje paliw i zatankowałem zatankowałem na tyle duzo ze nie powinna sie palic kontrolka paliwaa się pali w czym moze lezec problem???
Offline
powodów kilka może być ale sprawdź czy czasami pływak się nie zawiesił,pokołysz auto na boki....itp...
Offline
jak wskaźnik wskazuje? na liczniku...
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-05-07 21:38:22)
Offline
śmiało wystarczy,być może coś się zastało i powinno pomóc,nie wiem jak tam z tankowaniem u ciebie ale pompa w zbiorniku+ pływak zbytnio niskiego poziomu nie lubi,spróbować nie zaszkodzi,a na dalsze kopanie i szukanie przyczyny dopiero po tym...
Offline
jak zaświeci się rezerwa to musisz wlać minimum 7litrów zeby kontolka wyszła poza górny poziom bo tak to na każdym zakręci by migała ze nie ma paliwa a tak to raz piknie aż do tankowania
Offline
mówiłem ze włącza się niżej a wyłącza wyżej
normalnie to powinno być 10litrów rezerwy a ja może mam z 4 jak się zapali i muszę zalać za 40zł zeby dopiero zgasła ;p
ahh stare czasy jak się tankowało za ostanie pieniądze z portfela ;p
Offline
te tak kiedyś miałem, potem zalałem za 50zl to nic nie pomogło aż po jakimś czasie zalałem za stówkę i zgasła wszystko wróciło do porządku. po prostu się musiał zaciąć
Offline
panowie gemeralnie najczesciej mamy 3 widelki takie styki i plywak ruszajac sie porusza sie po nich . Czujnik poziomu paliwa to czujnik ktory dziala na zasadzie zmiany rezystancji . Ona odpowiednio maleje i wzrasta w zaleznosci od stanu paliwa , natomiast sama w sobie lampka rezerwy najczesciej kozysta z innego bolca dlatego wskazanie ilosci z rezerwa nie maja ze soba pradowo nic wspolnego zaluzmy ze na druciku do ktorego podlaczony jest plywak macie prad a 3 widelki (zalezy od modelu typu czujnika itd) sa pod nim odbiornikami , jego polozenie wiaze sie z sila pradu wiec zalozyc mozna ze wskaznika paliwa da sie uzyc jako voltomierza ale dopiero gdy plywak bedzie nisko to zacznie posowac sie po styku rezerwy i ona nam sie pali. Jezeli stan wskazowki rosnie a rezerwa sie nadal pali to znaczy ze dioda w liczniku pobiera skads prad lub ze dany bolec sie zdeformowal (malo realne ale realne) pod ciezarem plywaka ktory jest mega lekki gdyz paliwo jest lzejsze od wody . Osobiscie nie pamietam jak rozwiazane jest to w golfie ale dostep do baku powinien byc nienajgorszy a gdy sie juz dostaniesz to sprawa jest bardzo prosta , bedzie kilka kabli w tym zasilanie pompy ale masz w dziale dane techniczne wrzucona instalacje elektryczna cala golfa , schematy itd tez wiec sobie dasz rade a jak linki wygasly to daj znac
Offline
Dojście do pompy jest pod tylnym siedziskiem. Zdejmujemy pokrywkę, odpinamy wężyki, odkręcamy dużą plastikową nakrętkę, później przekręcamy całą pompę o 1/4 obrotu w lewo (zaczepy na dnie baku) i wyciągamy do góry.
Co do rezerwy - ostatnio mieliśmy tak z kumplem w B5 TDI - zalane prawie 15 litrów a rezerwa się świeci (wskazówka byłą wysoko). Dotankowane jeszcze 8 litrów - jeszcze trochę się świeciła. Po zgaszeniu auta i ok. 2 godzinach postoju problem minął. Do tej pory nie wiemy czemu.
Offline
Gdyby okazało się, że nie pomoże, problem może tkwić właśnie w styczniku oporowym wskaźnika, który jest umieszczony na pompie paliwa - stąd dałem już helpa z jej wyciąganiem.
Jeśli zalanie benzyny pomoże, to nie będzie takiej potrzeby i możesz olać mój post.
Offline