Golf 4 Klub Polska
a sprawdz ilosc plynu w zdiorbiku wyrownawczym, jest tez mozliwosc zapowietrzenia ukladu albo nagrzewnica ma zapchany obieg powietrza, proponuje odpowietrzyć układ, chłodzenia tzn, wjechać gdzieś go garażu, odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego, trzymać auto tak ok.2 tys obr, właczyć ogrzewanie i wiatrak na maxa, i czekać aż silnik osiągnie temp 90 stopni. Ale stawiam na termostat
Offline
ja tez w sobote wymienilem na nowy w aucie jest cieplutko ten stary byl caly czas otwarty ale teraz przy tej temp. jeszcze sie calkowicie nie otwiera bo po przejechaniu 30km dolny przewod zimny ja zalozylem francuski firmy VERNET Temperatura otwarcia [°c] 87 a na wskazniku temp okolo 90°c
Offline
Najpierw powinienieś sprawdzić czy nagrzewnica jest ciepła a potem czy węże doprowadzające są ciepłe.Jeśli tak to problem najprawdopodobniej tkwi w mechanizmie sterowania klapek(ciepło/zimno).Ponieważ masz manuala pewnie mechanizm się zepsuł i klapki zablokowały się w pozycji zimno.Gdyby to była klima elektroniczna przyczyną mógłby być np.zaśniedziały styk kabla od silniczka sterującego tymi klapkami,mój kolega tak miał.Ale to nie wyjaśnia dlaczego przewód elastyczny od chłodnicy
jest zimny.
Offline
Jestem ponownie wlasnie bylem na zakupach bujnolem go obwodnica 180 tak okolo 5kilometrow skazowka wychylila sie grubo ponad 90 stopni wentelatory sie wlaczyly i temp spadla do niecalych 90 ale przewod dolny nadal zimny co jest moze jest zapowietrzony ale w takim razie jag go odpowietrzyc
Offline
sprawdziłeś to co ci napisałem w poście powyżej?
układ chłodzenia odpowietrza się gdy wymienia się płyn
jeżeli jeden przewód od nagrzewnicy jest ciepły a drugi zimny prawdopodobnie uszkodzony jest zawór nagrzewnicy
Ostatnio edytowany przez Paco4521 (2010-03-20 18:55:36)
Offline
mam klimatronik. Nagrzewnica jest ciepła , węże doprowadzające też samochód grzeje bez zarzutu. Temperatur nigdy nie przekroczyła 90C . Układ chłodzenia jest odpowietrzony wąż powrotu nadole od chłodnicy jest zimny prosze o pomoc bo nie mam już sił. Prosze o rady
POZDRAWIAM !!!!!
Offline
rafi22210 napisał:
moze jest zapowietrzony ale w takim razie jag go odpowietrzyc
poprostu zalac max plynu do zbiorniczka wyrownawczego , zamknac korek, zagrzac do pelnej temperatury pracy silnika i ostroznie otwierajac korek ( ale naprawde ostroznie zeby sie nie poparzyc ) , jesli opadnie plyn - dolac..
Mati123 napisał:
Temperatur nigdy nie przekroczyła 90C .
a na kompie jaka temp. ci pokazalo zgadzala sie z wskaznikniem temp. na liczniku??? a czy chlodnica jest sprawna, mozliwe ze jest niedrozna przyczyną może być zgniecenie chłodnicy lub wytrącający się w niej osad
Offline
Czyli ogrzewanie już działa?Jeśli masz klimatronik to tak jak pisałem powyżej może nie działać silniczek sterujący nawiewem ciepło/zimno i sprawdzanie komputerem nic nie da(u kumpla nic nie wykryło a silniczek nie działał).Trzeba albo słuchać czy chodzi ten silniczek jak zmieniasz temperaturę w klimatroniku(u mnie słychać) albo rozebrać deskę żeby dostać się do niego.Ale to już chyba zabawa dla elektryka.
Ostatnio edytowany przez Paco4521 (2010-03-21 12:53:16)
Offline
ja dzis kupilem orginalny termostat w lelku w opolu 125zl z oriniem zalozylem i jestem po prubach wszystko gra cieplo w aucie i jak go przycisne to i waz powrotny chlodnicy robi sie cieply czuli termostat pracuje poprawnie przed zalozeniem poruwnywalem termostaty zagrzalem wode wlozylem termometr ten orginalny zaczol sie otwierac juz przy 87-88 stopniach a ten francuski VERNET dopiero przy 98-99 jak sie woda gotowala wiec nigdy wiecej zamiennikow jesli chodzi o termostat pozdrawiam i dziekuje za porady
Offline
Koledzy przepraszam że odkopuje temat ale mam podobny problem i nie potrafię sobie z nim poradzić. Mam taki oto objaw. Silnik rozgrzewa się do 90 na zegarach i tak stoi, wskazówka nie spada nawet gdy włączę wentylator. Jednak gdy auto jest na postoju czyli na wolnych obrotach nie chce grzać. Podczas jazdy czy na postoju gdy podniosę obroty do 1500 zaczyna grzać. Mam zamontowane webasto i na webasto grzeje bez problemu. Nagrzewnicę wykluczyłem ponieważ grzeje przez webasto wiec jest sprawna, płyn w zbiorniczku jest, jednak zastanawia mnie czy dolny wąż przy temp. około 70 stopni powinien być ciepły tak około 20-30 cm od termostatu ?. Jeśli termostat byłby uszkodzony to chyba wskazówka by skakała i nie powinno się dać go rozgrzać do 90 co ?
Kolego "rafi22210" czy miałeś podobne objawy ?, czy wogóle Ci nie grzał ?
Ostatnio edytowany przez boobik (2010-12-16 07:49:54)
Offline
KOLEGO ! TERMOSTAT NAPEWNO TYLKO TERAZ SPRAWA KUPNA NASTĘPNEGO "KAPLICA" ŻEBY TRAFIĆ NA DOBRY W MOIM POPRZEDNIM AUCIE (VW PAssat b3 2.0 benz+gaz) musiałem szukać 3 miechy ( 7 zamienników
) aż w końcu się wk**m i kupiłem orginal 40 zł droższy, ale pewniak powodzenia
Ostatnio edytowany przez DAMIAN90 (2010-12-17 22:49:03)
Offline
No tak podejrzewam ale czy w takim razie oprócz długiego nagrzewania się to nie powinna mi spadać temperatura na zegarach ?. Przewaliłem już mnóstwo for i tematów z tym związanych i nigdy nikt nie napisał że jak ma uwalony termostat to temperaturę trzyma, a w środku nie grzeje, nikt nie skarżył się że nie grzeje na postoju a jedynie że słabiej działa ogrzewanie podczas jazdy. Przeważnie opisywano że wskazówka delikatnie opada od 90.
Jeszcze jedno, dziś odpaliłem go bez webasto i przejechałem się po mieście , na zegarach wskazówka pomiędzy 0 a 90 czyli około 60-70 stopni. Potem autko postało jakieś 5 minut ze zgaszonym silnikiem i gdy sprawdziłem waż dolny na zgięciu czyli około 20-30 centymetrów od termostatu wyczułem że jest ciepławy czy nagrzałby się od silnika z takiej odległości ?, chłodnica była zimna. Natomiast po dystansie około 35 km i na blacie 90 dolny wąż zimny. Wczoraj gdy wracałem z pracy, prędkość około 50 km/h i dystansie około 16 km ujrzałem dopiero 90 na blacie, podkreślam że uprzednio auto chodziło 30min na webasto, temp. -5, wiec to chyba stanowczo za długo co ? I to mnie właśnie skłania ku termostatu ale może te silniki 1.9 TDI ATD PD tak mają ?
Ostatnio edytowany przez boobik (2010-12-18 13:48:22)
Offline