Golf 4 Klub Polska
Witam,
przepraszam jeśli był już taki temat poruszany.
Mam pytanie co ile wymieniacie filtry w swoich Golfach z instalacja LPG.
Chodzi mi o wszystkie filtry. Olejowy i gazowy wymieniam co 15 tys. A jak robicie z pozostałymi ?
Pzdr. i dzieki.
Offline
Co rok powietrza, oleju razem z olejem co 10-11tys., tak samo gazu, co dwa lata filtr paliwa, filtr kabinowy jak się zabrudzi (~1,5 roku).
Offline
Polecam jeszcze (zwłaszcza w okresie letnim, gdy jest dużo kurzu na drogach) zajrzeć do filtra powietrza co miesiąc/dwa i wytrzepać go o rękę.
Offline
a dodać pasuje iż np w silniku 1,6 możesz obrucic filtr o 180 stopni bo zasysane powietrze jest tylko przez pol filtra , miałem tak na starym silniku i po 5 tyś obracałem go gdyż było widać że tylko połowa jest brudna
osobiscie mogę wam powiedzieć jak ASO przewidziało przeglądy co prawda w innej marce no ale ,,,
filtr powietrza co 15 tys wraz z oleju i olejem w silnikach z małymi miskami
miski duże zmiana oleju co 30 tyś wraz z filtrem , powietrza co 15
filtr kabinowy co 30 tyś lub co roku / wraz z kabinówką przeprowadza sie nabicie i odgrzybienie klimy , jest to normalne przy kazdym przeglądzie okresowym
filtr paliwa co roku lub 30 tyś - diesel / benzyna filtr paliwa co 60 tyś
w dieslu są separatory wody najczęsciej , wtedy niezaleznie od przebiegu od wymiany nalezy spuścic zawartość przed zimą , woda jest cięzsza od ropy wiec jest na dnie
płyn hamulcowy umownie co 2 lata ale ,,, poprostu spawdza się jego stan ...
olej w skrzyni biegów co 60 tyś km
A TERAZ UWAGA , ZMIANA CIECZY CHŁODZĄCEJ CO 10 LAT , KONTROLA ODPORNOSCI NA ZAMARZANIE CO 30 TYŚ
Offline
Ja tam zmieniam płyn hamulcowy co dwa lata (jest higroskopijny, a nawet z małym dodatkiem wody gotuje się dużo wcześniej i nawet przy mocnym hamowaniu może zagotować się w układzie, poza tym świeży płyn wypłukuje syf).
Oleju do skrzyni biegów według VW nie wymienia się (jest dożywotni), bo nie pracuje pod ciśnieniem, a tylko rozbryzgowo, ale tak jak napisał x50sr można sprawdzić jego stan co 50-60 tys. (np na wypadek przeciekającego simmerringu). Można go też wtedy wymienić, ale nie trzeba (mimo, że jestem zwolennikiem częstej wymiany oleju w silniku). Osobiście polecałbym wymiany co 80-100 tys km lub po kupnie pojazdu.
Natomiast ciecz chłodzącą należy zmieniać co 3 lub 5 lat (w przypadku cieczy typu 'long life'). Chodzi tu o degradację związków chroniących silnik przed korozją, ponadto sam glikol odrobinkę traci swoje właściwości i taki płyn po prostu działa gorzej.
Do czwórki lejemy najlepiej oryginalny G12++.
Offline
a z tymi płynami itd to tez właśnie zależy od producenta płynu jak i auta i wsumie każde zalecenie producenta jest nic nie ważne w chwili gdy zaczynamy zabawę z zamiennikami
w starych autach były normalne zmiany oleju w skrzyniach i dyfrach ... w nowym citroenie nie da się go nawet wlać...
przy smarowaniu rozbryzgowym sie zgodzić nie mogę , gdyż przy takim smarowaniu występuje ciśnienie bo smarowanie jest również mgłowe , dlatego mamy odme ... jest niczym innym jak odpowietrzeniem skrzyni korbowej i nie chodzi tylko o sytuacje gdy nieszczelny silnik dmucha spalinami , bo dużo osob tak myśli
a że ciśnienie w skrzyni jest się przekonałem po tym jak kolega wlał za dużo oleju i zrobił sobie sam ujście ... rozszczelniło skrzynie ...
w kazdym bądz razie nie wolno zapominać o skrzyniach automatycznych gdzie znajdziemy normalnie pompe oleju jak i filtr oleju a nawet i chłodnice jak i wiele róznych innych możliwości
Ostatnio edytowany przez x50sr (2012-07-09 02:13:21)
Offline
Według mnie najlepszą zasadą jest ta, którą sam stosuję - interwały między wymianami części wynoszą u mnie 2/3 lub 3/4 okresu zalecanego przez producenta (np olej co 10.000, a nie 15.000km, płyn chłodniczy co 2 a nie 3 lata, itp.).
Dodam, że stosuję tylko oryginalne części VW, lub zamienniki pierwszomontażowe (np SWAG, Lemforder, Sachs czy INA).
Może nie byłoby różnicy, gdybym te okresy wydłużył, ale wolę robić tak jak dotychczas, bo mój silnik ma parametry idealnie zgodne z wymogami fabrycznymi mimo upływu lat.
Offline