Golf 4 Klub Polska
witam wszystkich,zaczynam pisac prace inzynierska moj temta to projekt turbosprezarki bezolejowej do samochodu osobowego. i w zwiazku szukam paramterow silnika 1.9 tdi a dokladnie chodzi mi o takie paramtery:
1.pojemnosc
2. strumien masy spalin
3. cisnienie przed sprezarka
4. cisnienie doladowania
5 cisnienie za kolektorem dolotowym
6 cisnienie za turbina
z gory dziekuje za pomoc
p.s. jakby ktos mial jakies ciekawe materialy dotyczace obliczen turbosprezarek albo lozysk bezolejowych to bede wdzieczny za podanie m
Offline
a czytales ten watek??? http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=16
Offline
Ambitnie turbosprężarka bezolejowa
Wiem, że sprężarka strumienia spręża do 1,5 bara
Offline
Michalgolf_waw napisał:
Ambitnie turbosprężarka bezolejowa
Wiem, że sprężarka strumienia spręża do 1,5 bara
robi się takie to sprężarki śrubowe bezolejowe stosowane np w szpitalach chodzi o czystość powietrza że zerowe ilości smarów itd
no i kompresor jak jest napędzany paskiem to i jego łożysko nie rózni się praktycznie niczym od tego w alternatorze czy tez nawet napinacza paska od rozrządu , poprostu nie ma tam wielkich wymagań no bo co się tyczy kompresora to jest on najczęsciej napędzany poprzez obroty wału korbowego ( oczywiscie nie poprzez koło zamachowe tylko tak samo jak pompa wody czy tez wałki od rozrządu ( niektóre samochody np renault 19 1.4 55koni ori francóz miał pompe wody na wysokości głowicy napędzaną paskiem klinowym ) stosuje się równierz elektryczne kompressory i ja osobiscie jestem raczej przeciwny choc te elektryczne może każdy zamontować , bo to jak montaż stożkowego filtra powietrza , rozwiązanie bardzo żadko spotykane i nie wiem jak jest z mocą , wiadomo że dolot jest napewno szybszy bo nie sam silnik zasysa a ma dopychane powietrze a dodatkowo jeszcze dociąga jak cos no i wielkim plusem jest fakt iż nie trzeba nawiercac i gwintować miski , odpływu z bloku , przerabiac kolektor itp itd ( spotkałem się z tym 2x w zyciu , dodatkowo było to z ebay a spotkałem się z tym wirtualnie ... no i jeszcze moja pamięć sięga do również bezolejowej turbiny pewnego inżyniera polskiego , Alojzego Kowalskiego ... gosc wstawiał wiatrak między głowice a gażnik , przez co to mieszanka była bardziej jedno rodna co pozwalało na wyeliminowanie problemu z zbyt ubogą mieszanką... patent kowalskiego sprawdzał się przy większych silnikach i był mało znany aczkolwiek stosowany , dziś można to spotkać w skuterach ... ale w każdym razie były bezolejowe ... kompresor to też sprężarka ... ponieważ spręża powietrze ...
Swoją drogą w 90 konnym silniku jak dobrze pamiętam to turbinka ori ma 0.8 bar a wytrzymuje spokojniutko 1 bar , no ewentualnie nieraz robi się na 1.2 i jak na tamtejsze wtryski to aż za świat i nawet jak ktoś ma zmienione końcówki wtrysków to i tak taka turbinka 1.2 bar wystarcza a jak ktos skusi się na lepszą pompe itd to wtedy się ładniejszą suszarke wkłada , pozdrawiam
Offline