Golf 4 Klub Polska
Kajor napisał:
W benzynie warto sprawdzić zawsze kompresję - jeśli trzyma się na poziomie 13+ na każdym cylindrze, to jest dobrze.
Witam chcialbym sobie Vag COmem sprawdzic ta kompresje na kazdym cylindrze z ciekaowsci jak trzyma czy mam wyniki 13+ jak to sprawdzic dokladnie ?
Offline
rzeczywiscie juz doczytalem ze kabelkiem tego nie zrobie. Pytanie mam jeszcze konkretnie o sonde lambda. Czy jezeli na Vag com nie wyjdzie zaden blad z nia zwiazany to nie trzeba jej sprawdzac bezposrednio? podobno mozna sprawdzic ja w vag com tylko nie wiem co ta msie naciska dokladnie. Mozna tez miernikiem podobno ale pewnie ciezej do niej dojsc dlatego chcialbym sie dowiedziec jak to spod kabla ma wygladac:)
Offline
W blokach pomiarowych silnika (grupa 01) masz gdzieś napięcia na sondzie lambda. Na rozgrzanym silniku ma ładnie falować w zakresie 0.1-0.9V.
Offline
pare glupich pytan:
1. Czy jak robie auto skan w celu wyszukania bledow z wszystkich blokow pomiarowych to roznica jest czy robie go na rozgrzanym silniku czy na zimnym i czy robic taki test na wlaczonym silniku na biegu jalowym?
2. Czy sonde lambda sprawdzac na wlaczonym silniku na biegu jalowym ?
narazie probnie podlaczylem kabelek i mialem tylko zaplon wlaczony ( silnik wylaczony) i znalazlem 2 miejsca gdzie pisalo o sondzie lambda:
3. Zaznaczylem te 3 group i nacisnalem LOG w prawym dolnym rogu. Program spytal gdzie zapisac plik i nacisnalem wszystko i przez jakis czas cos tam sobie robil - mam teraz taki plik Excela na dysku ale nie jest to w ogole uporzadkowane. Domyslam sie ze takie logi mozna sobie zrobic przez jakis czas aby zobaczyc wartosci poszczegolnych rzeczy. Chcialbym sie dowiedziec od was jak tego uzywac zeby nie bylo takiego balaganu.
Oto przykladowy log wlasnie z tych 3 rzeczy jak to u mnie wyglada:
Ostatnio edytowany przez Matifcb (2013-01-31 15:46:04)
Offline
1. Nie ma znaczenia, jak błąd jest to zapisuje się w sterowniku
3.
a) poprzez program CSVConv.exe
b) dzięki stronce http://rtnet.pl/vaglog
Offline
super poprobuje to zamienic
jeszcze tylko upewnic sie musze czy z pktem nr 2 jest tak jak mysle i lambde sprawdzamy na silniku pyrkajacym sobie na jalowym i temp rownej 90stopni ?
Offline
Tu masz kolego dobrą lekturę co do sprawdzania sondy
http://www.vwpoloklub.pl//forum/viewtop … 17&t=10553
Offline
dziekuje o to wlasnie mi sie rozchodzilo
Koledzy sprawdzilem vagiem czujnik temepertury i sonde poniezej opisuje spostrzezenia.
1. czujnik temperatury cieczy chlodzacej.
Odpalilem auto i porownywalem temeperature 01Engine, 08 meat. blocks, grupa 01 z 17 Instruments, 08 meat. blocks, grupa 03.
Wiadomo najpierw silnik byl zimny a przelaczanie miedzy poszczegolnymi blokami trwa kilkanascie sekund wiec w okolicach kilku do kilkunastu stopni roznice miedzy tymi bolkami wynosili max 3 stopnie. Ale w rejonach 30-90stopni temperatura miedzy tymi blokami wynosila 1-2 stopnie.
wniosek jakby czujnik byl ok.
zauwazylem jednak cos niepokojacego. Na komputerze pokazywalo inna temperature niz na liczniku. na komputerze byla ona nizsza niz wskazywal w danym momencie wskazowka na liczniku. Gdy wskazowka pokazywala 90stopni ( stala pionowo i wiadomo nie rusza sie juz od tego momentu) na komputerze mialem 75 stopni. Temperatura na komputerze ciagle rosla az doszla do 90 -92 stopni. Niepokoi mnie skad ta roznica. Licznik mi nie wariuje wskazowka nie faluje, silnik sie rozgrzewa a ona idzie systematycznie do 90stopni. Problemem jest tylko ten jakby podwyzszony zakres do tego co pokazuje komputer. CZyzby cos bylo nie tak z czujnikiem ?
2. Sonda lambda.
Tutaj pomiar robilem jak juz temperatura silnika miala 90stopni i na komputerze i na liczniku. Jednak mialem problem z ustawieniem skali bo na vag scope wykres pokazywal mi tylko temperature. Nie wiem jaki zakres ustawic w czerwonym polu probowalem i 0-600 probowalem 0-2 ale nie pokazywalo mi wykresu zoltego odpowiedzialnego za V czyli lambde. Tutaj prosilbym o informacje jak to ustawic aby wykres lambda wygenerowac.
jedna rzecz ktora wydaje mi sie odczytem lambdy to zaznaczone na czarno pole w 01 Engine, meat. block, grou 01 cisnac gaz od czasu do czasu na roznych wielkosciach obrotow zmieniala sie ta wartosc z Voltage. Wyniki byly ciagle w zakresie 0,01V- 1V max niezaleznie od obrotow raz wiecejc raz mniej. Mysle ze to wlasnie ta lambda i praca jej jest ok ?
prosze o komentarz dziekuje za pomoc !
Ostatnio edytowany przez Matifcb (2015-02-14 20:21:07)
Offline