Golf 4 Klub Polska
Jak w temacie.
16491 P0107 Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure Low Input
Zapala się check engine po ok. 5 min jazdy. Auto jedzie normalnie - nie ma objawów niczego.
Gdzie szukać przyczyny ?
Jakiś czujnik ?
edit: częściowo znalazłem tłumaczenie:
Czujnik podciśnienia w systemie wtrysku benzyny lub czujnik bar. Niskie ciśnienie wejściowe.
Gdzie to ? Co to ? I czym to grozi ?
Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2013-03-02 17:18:04)
Offline
tylko ci przetłumaczę ale nic więcej sory, nie chcę cię błędnie poprowadzić???
P0107 . Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP ( G 71) - niskie napięcie.
16491. Czujnik MAP lub BARO- niskie napięcie.
Offline
Ok dziękuję.
Znalazłem fotki i tego czujnika MAP i BARO.
I teraz pytanie, jak sprawdzić, który to z nich jest wadliwy ?
Jeden jest na rurze dolotu a drugi w ECU.
Nie chciałbym losowo wymieniać.
Jest jakaś możliwość sprawdzenia, który daje za niskie napięcie ?
Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2013-03-02 17:37:19)
Offline
takie sprzedają http://moto.allegro.pl/listing.php/sear … ory=3&sg=0
jakiś filmik http://www.youtube.com/results?search_q … OSN2cnEJFI
Offline
Dziękuję ponownie.
Zastanawiam się, czy może jakbym jakimś "kontaktem" spsikał wtyczkę tego co jest na dolocie to czy to może pomóc ?
Bo zaszkodzić chyba nie zaszkodzi prawda ?
Offline
Dzięki za pomoc.
Trochę mi się rozjaśniło.
Czujnik MAP to u mnie pomiedzy 300-400 zł.
Oby to było tylko to. Ale najpierw zpsikam.
pozdrawiam !
Offline
Kurczy myślałem, że to co jest na wężu przy przepływomierzu to jest sensor MAP. A to jest MAF.
Tu jest temat trochę niżej opisany, jak go sprawdzić. http://forum.vw-passat.pl/threads/1764- … -Brak-mocy
U mnie jest on ok.
Nadal nie wiem gdzie szukać sensora MAP
Gdzieś na kolektorze ?
Może mógłby mi ktoś sprawdzić w progr. serw.: nr VW 036 906 051 F
takie coś: http://www.autocarspare.com/catalog/pre … 6051f.html
Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2013-03-03 17:40:35)
Offline
Sytuacja wygląda następująco:
1. MAP czujnik jest jakby nad kolektorem dolotowym, wisi nad nim, a z kolektorem łączy go wężyk.
2. Wymieniłem ten czujnik: okazało sie, że w nowym jest jakby taki drucik topikowy, którego w starym nie było (została po nim dziura).
I teraz co jest najciekawsze:
1. Auto jest żwawsze - lepiej reaguje na gaz, nie jest gumowate (znalazłem na forach ameryk. że właśnie m.in. gumowatość się pojawia).
2. Zrobiłem 10 km jazd testowych różnym tempem - nie zapalił się "check engine".
Sprawdziłem błędy na przekręconym zapłonie i ZERO BŁĘDÓW.
Ale co ciekawe na odpalonym aucie pokazuje dalej ten błąd. Możliwe, że mój program jest za słaby na niego, żeby go dobrze wykasować ?
UPDATE:
zapaliło się ponownie po 20 km, auto znowu jest gumowate.
Czy możliwe, że komp "nie widzi" nowego czujnika i potrzebna jest ADAPTACJA ?
Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2013-03-05 16:54:03)
Offline
Wszystko jest już jasne.
Padł czujnik MAP, ale nie ten, który wymieniłem.
Okazuje się, że w FSI są 2. Jeden podaje ciśnienie do pompy ham.
Drugi jest na dole silnika, na kolektorze, ukryty częściowo pod osłoną rozrządu.
Oznaczeniami różnią się tyle, że na jednym jest literka G, a na drugim F (a nie jak powiedział pan w Fota-cie "to ten jest po prostu nowszy"
Nie miałem szans go dojrzeć z góry tego dolnego czujnika.
Poza tym wszystko było mocno zaśniedziałe, zalane wodą. Takie umiejscowienie, że aż prosi się o awarię.
Czekam teraz na auto.
Sam nie poradziłem niestety z tematem. Brak podnośnika i wolnego czasu
Może post zostanie dla potomności.
16491 P0107 Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure Low Input
Ten błąd oznacza problemy z dawkowaniem powietrza.
Zanim wymieni się czujnik (MAP), warto sprawdzić, czy jest do niego prawidłowe napięcie (powinno być ok. 5V), sprawdzić wszystkie węże czy nie są uszkodzone i nie wpada lewe powietrze i dopiero potem czujnik jest podejrzany.
Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2013-03-06 12:23:50)
Offline