Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie


#1 2012-10-02 21:52:20

 Matifcb

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

1812319
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2012-01-25
Posty: 580
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR
Rok :: 1999

odłączenie zasilania - reset ustawień?

Witam przed tym zanim pojechałem do mechanika gazik chodził ok. Mechanik wyciągał mi skrzynię i musiał odłączyć akumulator na dłuższy czas i prawdopodobnie tez inne części instalacji gazowej ( reduktor prawdopodobnie i nie wiem co tam jeszcze) czy jak to nie było podłączone to mogły się jakieś ustawienia zresetować? Czy można na VAGu sprawdzić jakieś odczyty z komputera czy też jakieś wykresy itd itp? Po złożeniu skrzyni przez mechanika gaz zaczął mi lekko dławić na 2 biegu i bardzo rzadko na 3jce. Gazownik wyregulował mi instalacje i wymienił mi filtr fazy lotnej, trochę się polepszyło ale nadal na benzynie jest ok a na gazie przy niskich obrotach przejście na 2jke nieraz dławi..

Offline

 

#2 2012-10-03 00:38:41

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

Jaką masz instalację?
Jeśli STAG, to po odpięciu akumulatora tracisz mapy wtrysku i korekty i trzeba wszystko ustawić od nowa.
Masz kumatego gazownika? Jechał z tobą na ustawienie na drodze, czy tylko zrobił autoadaptację?


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#3 2012-10-03 01:18:04

 Matifcb

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

1812319
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2012-01-25
Posty: 580
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR
Rok :: 1999

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

tak mam staga. On podobno zna sie i dobry gazownik. Czy te ustawienia mogę sprawdzić Vagiem ?
będąc ostatnio u gazownika ( podłączył do kompa ciągnął za linkę gazu później jechałem na benzynie jakieś 3km na benzynie i wracałem kolejne 3 na gazie) później jeszcze raz tak samo a on ciągle tam sprawdzał coś pod kompem taki wykres lekko opadajacy) jechalem sam.

Offline

 

#4 2012-10-03 07:15:58

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

Do Staga możesz "zajrzeć" tylko za pomocą odpowiedniego kabla (na Allegro za 30-50pln) i programu ACGasSynchro.
Co do ustawienia - na postoju można wykonać autoadaptację, ale musowo trzeba też zrobić dynamiczną korektę mapy - jedzie się kilka kilometrów stylem najczęściej przez siebie praktykowanym na benzynie, po złapaniu wstępnych korekt przełączamy na gaz i znowu ta sama traska (najlepiej >5km). Ty jedziesz, a ustawiający na bieżąco moniotoruje ciśnienie, czas wtrysku, itp i odpowiednio koryguje je przy każdych obrotach, by mieszanka była jak najbardziej poprawna. Na postoju silnik nie ma obciążenia - inne są parametry wtrysku.
A opadający wykres to zapewne wskazania MAP Sensora w zależności od obrotów i zależne od tego otwarcie wtrysku.
Może i gazownik kumaty, ale leniwy, bo nie chce mu się jeździć z klientem...


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#5 2012-10-03 11:22:57

 Matifcb

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

1812319
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2012-01-25
Posty: 580
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR
Rok :: 1999

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

wlasnie tak jezdzilem ale mowie 3km ( na google maps zmierzylem) i sam... a co z resetowaniem sie innych ustawień dotyczacych bardziej auta a nie samego gazu ? jakies inne adaptacje itd itp?

Offline

 

#6 2013-02-06 18:18:19

kovisoy

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-07-26
Posty: 12
Punktów :   

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

resetowanie ustawień pb - vag - engine /adaptation/00

Offline

 

#7 2013-02-07 00:00:47

 Matifcb

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

1812319
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2012-01-25
Posty: 580
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR
Rok :: 1999

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

chodzi o to ze nie chce ich resetowac tyylko czy przez wyjecie tego zasilania w sensie akumulatora moglo sie co innego zresetowac..

Offline

 

#8 2013-02-07 16:36:07

kovisoy

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-07-26
Posty: 12
Punktów :   

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

po odłączeniu akumulatora wskazana jest adaptacja przepustnicy - w niektórych silnikach po przejechaniu określonych
km adoptuje się sama ale zalecenia producenta dot adaptacji są aktualne

pozdrawiam

Offline

 

#9 2013-02-07 21:23:26

 Matifcb

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

1812319
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2012-01-25
Posty: 580
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR
Rok :: 1999

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

ok to teraz mam konkretne pytania:
1. Czy jest sens robienia w silniki 1.6 SR adaptacji przepustnicy po polowie roku od odlaczenia przez mechanika zasilania ( czyli od terminu wystepujacego dlawienia sie na 2 i 3 biegu)
2. Czy moze byc tak ze przez nie zaadaptowana przepustnice dlawi mi tylko na LPG bo na PB chodzi ok wszystko.

Offline

 

#10 2013-02-08 18:48:53

kovisoy

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-07-26
Posty: 12
Punktów :   

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

witam

Podstawa to pb , - to jest odniesienie dla sterownika gazowego dot składu mieszanki ,  komp lpg ma za zadanie tylko modyfikację czasu wtrysku ze względu na inną kalorycznośc lpg .W przypadku niewłaściwego dostrojenia lpg komp pb może z czasem być poza  zakresem czyli nie jest w stanie korygować mieszanki lpg jeśli ta przekracza 25 % na plus czy minus .
Jeśli samochód dobrze pracuje na pb to główną przyczną jest ogólnie inst lpg - a konkretnie regulacja na drodze ,pod różnym
obciążeniem itp a nie tylko autoadaptacja na postoju.Oczywiście mam na myśli instalacje która spełnia warunki do danego
silnika [reduktor ,wtryski itp] . Na podstawie odczytów vag można określić pracę sondy na pb ,lpg ,kondycję określonych
podzespołów a wysuwanie wniosków hipotetycznych w obecnych autach w których główną role pełni elektronika na wiele się nie zda

pozdrawiam

Offline

 

#11 2013-02-12 02:16:12

 Matifcb

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

1812319
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2012-01-25
Posty: 580
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR
Rok :: 1999

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

dzis wyczytalem na innym forum takie cos :

Adaptacja przepustnicy
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:

► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.

mysle ze jezeli mam vag com i mozna adaptacje zrobic przez program to mi nie zaszkodzi.
jest pare procedur co do tego jaka ma sie przepustnice :
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
wiecei jaka procedura mojego 1.6 SR dotyczy ?

Offline

 

#12 2013-02-12 06:29:22

 maniek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2011-07-01
Posty: 2968
Punktów :   137 
Silnik :: mk4 1.9TDI AHF/mk5 1.9TDI BKC
Moc [KM] :: mk4 110 KM / mk5 PLUS 105 KM
Rok :: mk4 1999 / mk5 PLUS 2005
Imię :: Mariusz

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

o adaptacji "słyszałem" na biegu jałowym staramy się trzymać auto na obrotach 2000 tyś przez ok.5 min i gotowe...

Offline

 

#13 2013-04-17 00:08:15

 Matifcb

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

1812319
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2012-01-25
Posty: 580
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR
Rok :: 1999

Re: odłączenie zasilania - reset ustawień?

Witam mechanik wyminil mi świece na nowe ngk i kable na BERU wydaje mi sie ze po wymianie auto jakby lekko slabiej przyspiesza na 2biegu ( tak mi sie wydaje nie dam sobie reki urwac) czy jest mozliwe ze te dlawienia wystepuja teraz w innym zakresie obrotow niz wczesniej przed wymiana swiec i kabli ? ( wczesniej przy zmianie na 2bieg czy 3 szarpniecie bylo bardziej odczuwalne i wystepowalo odrazu na poczatku czyli przy niskich obrotach rzedu 1500-1800 np a teraz po wymianie czuje lekkie szarpniecie powazyej 2000 przy nawet 2400 tak jakby lekkie zadlawienie

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Łęczna Nord-Makedonia Noclegi Durbuy berlin-hotel