Golf 4 Klub Polska
Witam jeszcze raz. moja 4 ma problem przy dodawaniu gazu wyje, świszczy - ale dopiero od 1800, 1900 obrotów i nie jest to przepiękny świst zdrowej turbiny. ma 300 tys. przebiegu przy 150 tys. była regenerowana turbina nawalił zawór chyba N72 odpowiadający za dopływ powietrza (klapka się nie domykała) ale wtedy stracił moc. Czy teraz to też może być związane z turbo.
Offline
Mam jeszcze jeden problem z którym jeżdżę około 2 lat mianowicie na jałowym biegu jak odpalam, jak stoję na światłach słychać metaliczne stuki z silnika ALE nie jest to regułą - raz słychać, raz nie słychać, raz mocniej, raz słabiej. co jest grane ?
Offline
Po pierwsze jak turbina świszczy to nie jest dobra oznaka.... nie ciesz się że świszczy..... Czy była pełna regeneracja turbiny czy była czyszczona.... jak czyszczona to znam przypadki gdzie po czyszczeniu jeszcze szybciej syf osiada na kierownicy turbiny... N72 nie zamyka klapki tylko daje ciśnienie do kierownicy turbiny. N18 otwierz klapkę zaworu EGR... I moje pytanie.... jak ze sprzęgłem.... dla mnie to dwumas i sprzęgło a na luzie wali ci łozysko oporowe w zestawie sprzęgła
Offline
Dzisiaj byłem u takich magików okazało się, że zawór EGR jest walnięty. Czy ten zawór może być przyczyną świszczenia i co się jeszcze okazało spadku mocy ? Możliwe, że pomyliłem N72 z N18, co do regeneracji turbiny raczej była pełna. Co do sprzęgła mam rozumieć, że czeka mnie wymiana całego z osprzętem.
Offline
Zawór Egr wpuszcza spaliny do kolektora dolotowego i wpuszcza syf do komory spalania... Ja się przymierzam do zaślepienia EGR-a lub wyłączenia go w kompie... Ponoć wtedy jest troszkę przyrost mocy ale minimalnie. Jak coś świszczy i nie ma mocy to sprawdź węże podciśnienia może któryś jest przetarty. Co do sprzęgła to nie czekaj tylko sprawdż i wymień puki masz cały dwumas .
Offline
LUK robi dobrą niższą pułke , valeo robi wyższą , hart robi ostatnio tarcze i klocki i nie wiem czy ok bo od niedawna widuje
Valeo produkuje tez ori częsci do produkcji samochodów lukas również , np lukas czyli LUK robi pompy wtryskowe dla silników renaulta np do f8q ( kango )
Valeo robi dobre sprzęgła , wahacze itd
ogółem nie ma normy , robią lepsze jedne czesci a inne gorsze , np najlepsze tarcze robi bremo , a klocki ferrodo wiec zestawy się miesza i jest to już norma
co do EGR to jesli mieszanka jest prawidłowa to syfu żadnego byc nie powinno bo całość się wypala razem z syfem ale raczej nie wielu z nas używa analizatora spalin"
ZASLEPIENIE EGR DAJE Tyle co wycięcie katalizatora - czyli nic jesli jest sprawny , zaś gdy jest nie sprawny to oddaje to co zabrał
poprzez swoją usterke , ale oczywiscie brak egr = lepsza higiena silnika , szczególnie gdy silnik ma juz nawalone np 500 tyś KM i spala olej wtedy róznice powinny być spore ale recyrkulacje tez dzielimy na wewnętrzną i zewnętrzną i kazdy system dziala deczko inaczej , lepiej lub gorzej , dla mnie jedynak nie ma większego sensu stosowanie EGR to dobre jedynie jako bajer że auto bardziej ekologiczne tak samo jak oleje 5w30 i 0w30 stosuje się je jedynie dlatego ze są z roslin i ich spalanie mniej niszczy środowisko innch plusów nie ma a wlasciwosci maja smieszne , co prawda mozna auto odpalac przy -40 ale za to jaka lepkosc ma taki olej przy 150 stopniach skoro juz przy 30 jest prawie jak woda ...
Ostatnio edytowany przez x50sr (2011-03-18 07:09:45)
Offline
Witam!
Ja mam pytanie odnośnie jednego z wpisów. Kolega napisał, ze turbinka nie powinna świszczeć. Mam 3 autko z turbiną i 3 świszcze... Delikatnie, ledwo słyszalne ale zawsze. Dodam, że moja turbinka w sobotę przeszła czyszczenie i znajomy mechanik powiedział, że jest jak nówka. Dlatego pytam jak jest z tym świszczeniem??
Pozdrawiam
Offline
Delikatnie i ledwie słyszalne.... ja nie mam kata i słyszę trochę lepiej....
Offline
praca turbiny jak najbardziej jest słyszalna , to normalne , ale gwizd , świst itd normą nie jest przy niewielkim doładowaniu . dziwne dzwięki oznaczają uszkodzenia , nieszczelnosci itd
turbo ma sprężać gazy , ale jesli jest świst to je gdzieś puszcza chyba że jest to mega wysilone turbo w furajach twin turbo 500km itd to ich obroty ( ilość ) sprawiaja że wydają wysokie dzwięki
Offline