Golf 4 Klub Polska
Witam,
Golfa (1,6 SR AEH) mam od grudnia, przejechałem nim w sumie bezproblemowo jakieś 12 tysięcy. W zimie jak był ostry mróz zdarzyło mi się parę razy że szarpał przy ruszaniu. Ale to tylko chwilę po odpaleniu silnika także nie zwracałem na to specjalnie uwagi. Po podpięciu pod komputer pokazał błąd czujnika wałka rozrządu G40. Dodam że samochód był momentami mułowaty, tzn. mi się wydawało że powinien być mocniejszy. Nie przeszkadzało mi to jednak specjalnie więc sprawę olałem.
Wszystko zmieniło się po założeniu gazu. Na zimnym silniku jest ok. Na gazie przyspiesza tak samo jak na benzynie. Jednak po rozgrzaniu szarpie przy ruszaniu i strasznie muli do 3 tysięcy. Po przekroczeniu 3 tysięcy przyspiesza normalnie. Do tego zdarza mu się zgasnąć, tzn. jak dojeżdżam do świateł wcisnę sprzęgło obroty spadają do jakichś 500, wpadają na 1500 i zależy kiedy, nieraz spadną do 800 a nieraz do 0. Na benzynie silnik trzyma jakieś 850 obr/min na gazie natomiast 800 obr/min przy czym z reguły pracuje równo i stabilnie ale zdarza się że można wyczuć jakieś momenty nie równej pracy. Jak silnik tak mocno muli na gazie i przełączę wtedy na benzynę to or razu zaczyna normalnie przyspieszać.
Byłem z samochodem u gazownika ale on stwierdził, że gaz jest dobrze ustawiony. Podłączyłem samochód pod kompa, dostałem takie błędy:
Thursday,13,June,2013,19:18:02:10074
VCDS Version: Release 10.6.4
Address 01: Engine Labels: 06A-906-019-AEH.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 019
Component and/or Version: 1.6l R4/2V SIMOS HS2272
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: E0CB24B34AD3
5 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
27-00 - Implausible Signal
00557 - Pressure Switch; Power Steering (F88)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-10 - Upper Limit - Intermittent
00533 - Idle Speed Regulation
19-10 - Lower Limit - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Czy wina może leżeć po stronie tego czujnika wałka rozrządu? Czy może być tak że na gaz jest po prostu bardziej czuły na takie błędy?
Aha, dodam że ostatnio czyściłem przepustnicę (nie była mocno zabrudzona), do tego przejrzałem rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą (nie zauważyłem pęknięć). Przepływomierz oglądałem, ale trudno coś stwierdzić na jego temat po oględzinach. Filtr powietrza wymieniony.
Pozdrawiam markos
Offline
Czy głupi czujnik temperatury cieczy chłodzącej ktoś sprawdzał??
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline