Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2011-06-15 08:19:55

Surius

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-04-18
Posty: 9
Punktów :   
Silnik :: 1.6 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002

Problem z płynem chłodniczym w golfie 4 FSI

Witam.

Jestem nowy proszę o pomoc i wyrozumiałość. Posiadam golfa 4 z silnikiem FSI 110 km 2002r. 180 tyś przebiegu. Po wymianie rozrządu wraz z pompą mam problemy z płynem chłodniczym, mianowicie ucieka. Na początku sądziłem że spowodowane jest to zaciskiem przy zbiorniku bo zauważyłem że z tego miejsca leci więc zacisnąłem zacisk i było ok przez pare dni, natomiast przy dłużej jeździe zauważyłem że znów się przedostaje płyn i uciekać musi gdzieś pod zbiornikiem płynu chłodniczego ponieważ tam w tamtych okolicach są ubytki w postaci zgromadzonych śladów płynu. Postanowiłem zabrać golfa do warsztatu tam powiedzieli mi szokującą informację że jest to wina termostatu, naturalnie że trzeba go wymienić bo chłodnica nie dostaje płynu i najlepiej abym go zostawił to zrobi gdyż inaczej silnik padnie, wszystko byłoby ok gdyby nie dziwne porady mechanika... sam termostat kosztuje ok. 50-80 zł natomiast mechanik twierdzi że w tym modelu nie da się wymienić samego termostatu tylko należy wymienić go wraz z obudową gdzie również znajduje się czujnik i jest to koszt w granicach 430 zł, no ale przecież nikt nie sprzedawałby samego termostatu gdyby nie można było go wymienić... druga sprawa to to że temp silnika nigdy nie przekroczyła 90 stopni a chyba gdyby chłodnica nie dostawała płynu to by silnik się przegrzał prawda? Dostałem też info że silnik już nie raz się przegrzał... Wydaje mi się że w zbiorniku wyrównawczym tego płynu jest trochę za dużo i może dlatego wraz z ciśnieniem go trochę ubywa. proszę o pomoc.

Offline

 

#2 2011-07-17 21:53:29

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Problem z płynem chłodniczym w golfie 4 FSI

I jak ? Coś się wyjaśniło w temacie ?

Offline

 

#3 2011-07-18 19:09:47

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: Problem z płynem chłodniczym w golfie 4 FSI

Nie w temacie ale uważajcie na silniki FSI . U mojego mechanika  stoi Audi A8 z silnikiem FSI ... rok 2007 przebieg tyś... silnik do wymiany ... zawory z takim  nagarem że stanęły w miejscu i dostały takiego strzała od cylindrów że cały motor do wymiany.... w TDI przy 120tyś pierwsza wymiana rozrządu a w FSI ...pierwsza wymiana motoru   Ponoć  częsta usterka  w FSI


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#4 2011-07-18 22:33:15

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Problem z płynem chłodniczym w golfie 4 FSI

No ten nagar to częsty problem.
Ja mam FSI. Znajomy od którego kupiłem miał to auto 2 lata i nic się nie działo.
Może dlatego, że naprzemiennie lane jest 98Pb z 95Pb.
Czasami dolewam też specyfik do czyszczenia - czy pomaga nie wiem. Silnika nie rozbierałem.

Na pewno nie podstawiałbym wszystkich FSI i TSI do jednego wzoru. Wiele zależy od użytkowania i serwisowania wg mnie.
Przecież teraz większość Audi, VW, Skoda, Seat ma już bezpośredni wtrysk, a jednak jeżdżą więcej niż 150 tys. km.

Offline

 

#5 2011-07-19 15:46:26

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: Problem z płynem chłodniczym w golfie 4 FSI

No jak się dba tak się ma


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#6 2011-07-19 22:45:52

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Problem z płynem chłodniczym w golfie 4 FSI

Krzysiu - tamto Audi to A4 S-Line 3.2 V6 FSI.

A co do uciekającego płynu, to zapytaj proszę "mechanika" co ma termostat co ubywania płynu? (oprócz oczywiście potencjalnie uszkodzonej uszczelki) Jednak jak sam stwierdziłeś wyciek jest w okolicy zbiorniczka wyrównawczego, a więc w zupełnie innym punkcie komory silnika - moje podejrzenie pada po prostu na uszkodzony któryś z wężyków - są gumowe i dość delikatne, lub na pęknięty sam zbiornik.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#7 2011-07-28 09:25:28

Surius

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-04-18
Posty: 9
Punktów :   
Silnik :: 1.6 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002

Re: Problem z płynem chłodniczym w golfie 4 FSI

Niestety okazało się że jest to wina termostatu, podsawiliśmy go pod komputer i faktyczna temp. wynosiła 110 stopni, podobno VW mają to do siebie że pokazują 90, termostat był zamknięty i to uniemożliwiało przepływ płynu chłodniczego i był wypierany przez ciśnienie przy zbiorniczku poprzez korek. Niestety w tym rodzaju najmniejsza kwota za termostat to 300 zł:P no ale cóż. A co do paliwa to radze lać tylko 98Pb na normalnych stacjach, zmniejsza się spalanie oraz poprawiają parametry pracy i zapobiega spalaniu stukowemu. Słyszałem też że zapobiega osadzaniu się siarczanu a to chyba jest też związane z osadzaniem się nagaru(ale tu pewności nie mam)
Temat do zamknięcia.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Appartement et Chambres berlin-hotel