Golf 4 Klub Polska
Etap 1 - zdobycie wydechu:
Na początku jak się domyślacie należy zdobyć tłumik Ulter 129-304/17-1, taki jak tu: http://ulter.com.pl/pl/offer/dedicated/ … m/364/1624.
Etap 2 - instalacja tłumika:
Słowo wstępne do montażu:
Instalację dokonałem w partnerskim zakładzie Ulter'a, koszt montażu to 250 zł w tej cenie wymienili mi też tłumik środkowy. Trochę obawiali się montażu
tego tłumika ale nie mogli odprawić mnie z kwitkiem bo to partner Ulter'a.
Zaczynamy montaż:
Na początku należy dogiąć hak mocujący tłumika ku dołowi aby całość zamontować na rozsądnej wysokości, widać to na fotce poniżej:
Teraz przechodzimy do usunięcia blaszki (szlifierką kątową) która blokuje montaż prawej końcówki, można tą blaszkę zobaczyć na zdjęciu poniżej:
Aby zainstalować prawą końcówkę należy:
- usunąć hak holowniczy,
- miejsce po haku usuniętego szlifierką zasprejować aby uniknąć wdania się korozji a następnie zamalować farbą gumową,
- dociąć / dospawać prawą rurę (ta nie pomalowana jeszcze na czarno),
można zobaczyć ten etap na fotografii poniżej:
Etap 3 - jedziemy na test:
Mogę szczerze powiedzieć że:
- czuć zwiększoną moc samochodu (w momentach gdy silnik zaczynał się dławić teraz idzie gładko i ma jeszcze zapas mocy),
- dźwięk nie jest rewelacyjny (trochę więcej basu),
- wizualnie jak dla mnie bomba.
Werdykt:
Szczerze polecam!
Ostatnio edytowany przez miodek (2019-04-08 15:55:50)
Offline
wygląd 100% ale głos miznerny byle tobie się podoba ;p
Offline
zobaczymy jaki dzwięk będzie po wstawieniu strumienicy ale to już opowieść na nowy temat bo sprawa jak zwykle nie jest taka prosta jak możesz się wydawać,
Ostatnio edytowany przez miodek (2011-12-22 22:32:18)
Offline
miodek a dlaczego poprostu wycinasz kata i wstawiasz puchę pustą albo strumienicę tylko musisz patrzeć ile masz sond lambda
Offline
mam dwie sondy lambda,
sonda 2 jest zrąbana...
czy można jakoś dezaktywować lambdę 2 aby nie pojawiała się kontrolka check engine?#!
Offline
jak masz 2 to tylko nowy katalizator +nowa sonda i nie te auto będzie równiej chodzić i mniej palić
strumienicy nie zakładaj jak masz 2 sondy będą błędy
Offline
mam pytanka:
1) czy ktoś usunął tłumik środkowy?
2) czy jest dużo głośniej?
Myślę że nie zaszkodzi usunąć tłumik środkowy, ciekawe jaka jest wasza opinia.
Offline
miodek napisał:
mam dwie sondy lambda,
sonda 2 jest zrąbana...
czy można jakoś dezaktywować lambdę 2 aby nie pojawiała się kontrolka check engine?#!
Jest na to sposób żeby to ominąć. Wystarczy że kupisz nowa i dorobisz odpowiednią tulejkę o odpowiedniej średnicy dziurki w środku i problem zginie. Pomogłem daj+
Offline
miodek napisał:
mam pytanka:
1) czy ktoś usunął tłumik środkowy?
2) czy jest dużo głośniej?
Myślę że nie zaszkodzi usunąć tłumik środkowy, ciekawe jaka jest wasza opinia.
Ja u siebie w TDI wyciąłem wszystko i jest dużoooo głośniej, jest puszczona tylko rura.
Offline
@Extreme, a jak moment obrotowy, delikatnie się odmulił?
Ogólnie polecasz zabieg czy nie?
Offline
miodek napisał:
@Extreme, a jak moment obrotowy, delikatnie się odmulił?
Ogólnie polecasz zabieg czy nie?
Powiem Ci że u mnie dużo by musiało podskoczyć momentu żebym coś odczuł obecnie mam coś około (380NM).
U mnie teraz całkiem ładnie mruczy ale w planach na przyszłość mam zrobić cały wydech 3 cale.
Polecam!! Wycinaj i wspawuj rurkę!!!!! powodzenia!
Offline
w twoim przypadku na pewno to było warto zrobić bo z tego co wiem w samochodach z turbo powinno sie wszystko powycinać,
w wolnossących musi trzymać wydech ciśnienie, mówią o tym też tu:
http://www.filmy-dokumentalne.com/?vide … -wydechowe
chodzi mi o to że to tani mod a jeśli nie zaszkodzi to się opłaca, muszę się popytać jeszcze..
Offline
Napisze do gościa z AWG polonez, zobaczymy co on mi powie. Myślę że gościu ma pojęcie jak powinien wyglądać dobry wydech.
Offline
thx, napiszę i dam znać co powiedział..
Offline
A jaka jest oryginalnie srednica wydechu ? W sensie czy np moge zalozyc - http://allegro.pl/sportowy-tlumik-wydec … 62473.html ?
Offline