Golf 4 Klub Polska
Elo wczoraj jadąc do pracy zauważyłem że strasznie wolno podnosi się wskazówka od temp po przejechaniu 18km dopiero było niecałe 90 stopni. W środku auta normalnie grzało.
Offline
Panowie a jak to sprawdzić ? no i gdzie jest ten czujnik ?;p bo nie miałem jeszcze z tym do czynienia
Offline
Czujnik masz po prawej stronie jak stoisz na wprost maski, nie mam akurat zdjęcia... ale on wychodzi taką rurką z głowicy silnika, zobacz węże które idą z płynem chłodniczym od chłodnicy w stronę silnika. Będzie tam taka wtyczka, którą trzeba zdjąć i wypiąć czujnik z takiego plastikowego uchwytu, który bardzo często się łamie więc warto kupić parę sztuk w zapasi ok 1 zł w ASO. Czujnik też kup w Aso a nie jakąś chinszczyznę. W naszych silnikach czujniki mają owalną wtyczkę, bo w innych były kwadratowe. U mnie wygląda on tak http://allegro.pl/bora-golf-iv-2-0-8v-a … 06163.html jest zielony ( ja wcześniej miałem włożony czarny ale podobno już je wycofali) Musisz w aso podać kod silnika ( ja mam np AQY) i kup ten czujnik od razu z oringiem (taką gumową uszczelką). Zanim weźmiesz się za wymianę to radzę robić to na zimnym silniku, odkręcić korek od zbiorniczka z cieczą chłodząco przez co będziesz miał mniejsze ciśnienie w układzie choć i tak musisz się liczyć z dolewką około litra płynu chłodzącego bo zawsze coś wyleci, no chyba że podłożysz po silnik jakiś garnek, miskę to może coś zlejesz poźniej. Operacje przekładania czujnika trzeba zrobić w szybkim tempie więc przygotuj sobie wcześniej w ręku nowy czujnik, załóż na niego oring. Następnie wypnij wtyczkę z czujnika, przytrzymując go drugą ręką i wyciągnij ten plastikowy element trzymający czujnik w króćcu (jest plastikowy i prawie zawsze się łamie więc miej drugi w zapasie, tak w ogóle to nie wiem czemu zrobili tę częśc z plastiku a nie z jakiegoś stalowego drutu co byłby na lata ale Volkswagen zaskoczył mnie już nie raz swoimi rozwiazaniami...). Teraz czujnik ładnie wyjdzie, ale musisz od razu włożyć nowy i zastopować wylewanie się płynu chłodniczego... Zakładasz ten plastik przytrzymujący a następnie wtyczkę i już masz założony nowy czujniczek. Ja całą operację robiłem na odłączonej klemie, żeby nie pojawiły się jakieś błędy. Można zrobić to na podłączonym aku ale sprawdz potem czy nie ma błedów. I tyle... Mi czujnik pomógł ograniczyć spalanie. Różnica to ok 1,5-2 l silnik szybciej się dogrzewa, daje mniejsze dawki paliwa. U mnie przy porannym odpaleniu dawał stary czujnik temperaturę - 40 stopni przez co zawyżał dawki paliwa. jak coś to pytaj:D
Offline
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1112040 tu masz na forum skody zdjęcie umiejscowienia tego czujnika. W Skodach Octavia montowano też te silniki.
Offline
Dzięki za pomoc poleci plus ja to wymienię dopiero w następnym tygodniu bo trochę nie mam czasu na to. No oczywiście kupie ori czujnik żaden Chińczyk nie będzie siedział w niemieckim wozie :-P
Offline
Czujnik temperatury wody wymieniony lecz pomogło to tylko na kilka dni i dalej to samo co mogę jeszcze wymienić ?
Offline
Spróbuj jeszcze termostat wymienić, koszty niewielkie, może pomoże... nic innego już raczej nie powinno tego powodować... ale dziwne, żę po wymianie czujnika się poprawiło... loteria...
Offline
czujnik kupiłem ori
Offline
Termostat wymieniony czujnik pokazuje poprawie temperature było sprawdzane pod kompem i dalej to samo . Chyba licznik oszukuje bo nic więcej tego nie może powodować
Offline
Ewentualnie coś ze sterownikiem silnika... Powiem Ci, że bardzo dziwne skoro już wymieniłeś czujnik i termostat... Zrób jeszcze na vagu test licznika, żeby Ci te wszystkie wskazówki sprawdził...
Offline
Vag pokazał dobrze temperatury i wtedy na liczniku też było ok po przejechaniu kilku km znowu wskazówka opadła na 50-60 stopni
Offline
to faktycznie "fatum" podłącz kompa i podczas jazdy sprawdzaj na bieżąco co pokazuje VAG i licznik...
Offline
A sprawdzales czujnik temperatury paliwa w nastawiniku?
Offline
Nie . też vaga trzeba aby go sprawdzić ?
Offline
A pomyslales o przewodach? Wystarczy ze gdzies bedzie slaby styk i wartosc oporu czujnika bedzie przeklamywana.
Offline
W sumie Dobry pomysł ale co mam sprawdzać wszystkie kable od czujnika do licznika?
Offline
podłącz kompa i jak będziesz jechał i wskazówka spadnie skontroluj w vagu dane temp. z czujnika i zegarów czy się pokrywają
Offline
Xaime91 napisał:
podłącz kompa i jak będziesz jechał i wskazówka spadnie skontroluj w vagu dane temp. z czujnika i zegarów czy się pokrywają
no i co mu to da? na pewno sie nie pokrywają. na kanale 17 czyli instrumnents temp chłodziwa będzie skakać. na ecu bedzie stabilna i bedzie pokazywac realna tem chlodziwa.
1. proponuje sprawdzic czujnik temp. na necie jest od groma tabelek z opornosciami przy okreslonej temp. G6/G62 powinny pokazywac opornosci odpowiadajace tej samej temp. otoczenia.
2. przestrzelić przewody do czujnika. pin 8 w liczniku odpowiada za czujnik temp. mozesz tez sprawdzic pin 9 czy jest dobrze zmasowany. sprawdz przejscie w kostce która znajduje sie w rynnie idacej do podszybia. w Twoim przypadku musisz zdjac caly filtr powietrza.
Offline