Golf 4 Klub Polska
Witam,
dzisiaj mój Golf dokonał żywota w centrum miasta. Otóż zapaliła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju i autko zgasło. Dodam, że choodzi o 2.0 AQY wyposażoną w sekwencję. Zarówno tego dnia jak i dzień wcześniej chełtałem rozrusznikiem z minutę, żeby zapalił. Z tego co mówił mi znajomy mechanik gdybym zatarł silnik to podczas próby rozruchu nie dało by się nim obrócić, a tak się nie dzieje. Na marginesie olej oraz inne płyny ustrojowe są w silniku. To co rzuciło mi się na pierwszy rzut oka to to, iż zawsze przy włączeniu zapłonu mrugała lampka od gazu/przełącznika gaz benzyna. Po tej awarii nie świeci w ogóle. Stąd teoria spiskowa, że jest to zwarcie. Nawiasem mówiąc czarny kabel na akumulatorze, ten chyba od alternatora, pierwszy od lewej z blaszanym bezpiecznikiem, nie wygląda zbyt dobrze (skorodowany i podtopiony) - ale taki był już jakiś czas i wszystko chodziło...
Macie jakieś sugestie co sprawdzić?
Offline
podepnij pod komputer.
Offline
Odlączyć w pizdu gaz. I palić go na benzynie. Jak ogarniesz temat z benzyną baw się gazem.
Zobacz czy ze zbiornika paliwo idzie do wtryskiwaczy
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
O.K. odłączyłem ten bezpiecznik 100A czarna kostka...i po włączeniu zapaliła się kontrolka od gazu. Pokręciłem nim chwile i wyskoczył komunikat STOP i kontrolka ciśnienia oleju. Więc albo nie ma kompresji albo padł czujnik ciśnienia oleju. Pytanie gdzie on jest i czy ten czujnik w razie awarii blokuje np. iskrę i powoduje niemożność odpalenia silnika?
Offline
Nic nie blokuje bo ciśnienie jest dla twojej świadomości a nie dla sterownika.
Po za tym przy długim kręceniu zawsze będzie kontrolka od ciśnienia się paliła i piszczała bo faktycznie podczas kręcenia tego ciśnienia nie ma nie oszukujmy się przy 300 obr na min to ta pompa nie żyje tak jak przy 900..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
O.K. kasuje ostatni post :-P.
Zholowałem Golfinę ze stacji do mechanika. Po drodze z racji, że dysponuje prymitywnym kabelkiem oraz programem postanowiłem zczytać błędy. I tu zdziwko, zauważyłem dodatkowo, że po włączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka check engine. Komp łączy się z ABS o poduszkami ale nie łączy się ze sterownikiem silnika...any sugestions? A propos podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz powinien coś się poruszać? - nie porusza się...
Ostatnio edytowany przez taff1983 (2014-05-15 21:24:50)
Offline
a z licznikiem się łączy?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Nie wiem, sprawdziłem zakładkę ABS - łączy się, poduszki powietrzne łączy się - zapalają się na desce żółte kontrolki a z silnikiem nie...no i dodatkowo nie ma zasilania na tej kontrolce/przełączniku gaz/benzyna. Zdaje się, że po przekręceniu zapłonu nie słychać pompy paliwa...
Ostatnio edytowany przez taff1983 (2014-05-15 22:44:30)
Offline
No to świrki jakieś ;p
Zobacz czy się z licznikiem łączysz. Jak się połączysz tzn że jest brak komunikacji sterownika z liczkiem bo przez licznik jest sterownik.
Co do pompy paliwa. Sprawdź czy napięcie dochodzi. Jak nie ma napięcia znaczy że zapewne nie ma masy ze sterowanika na przekaźnik pompy paliwa. Główna masa jest przy sterowniku silnika w potrzybiu. Na początek proponuje tam sprawdzić.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Myślałem, że silnik kaput...wychodzi na to, że usterka instalacji. Przepalony bezpiecznik 15A nr bodaj 29 oznaczony silnikiem. Założyłem nowy, pojawiło się zasilanie na diodzie od gazu, zapalił się check engine przy włączonym zapłonie - czyli już jest dobrze. Jednak gdy ręce rozrusznikiem wywala bezpiecznik. Czyli gdzieś jest zwarcie...
Ostatnio edytowany przez taff1983 (2014-05-16 12:17:29)
Offline
Ale zwarcie jest na przewodzie impulsowym od rozrusznika. Musisz prześwietlić przewód od kostki rozrusznika do stacyjki.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Chwile kręci, nie zapala i wybija ten bezpiecznik...O.K. zobaczę. Ze trzy lata temu miałem problem z kompem w podszybiu...jedna z wtyczek ta węższa była zawilgocona. Może powtórka z rozrywki? Już sobie jakoś poradzę. Dzięki za pomoc. Pozdro.
Ostatnio edytowany przez taff1983 (2014-05-16 14:25:19)
Offline
Warto i tam zajrzeć...
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline