Golf 4 Klub Polska
Witam. Posiadam Golfa 4 1.4 16v i wentylator od chłodnicy sie nie załącza... dopiero gdy jest temp. 120 stopni to włącza sie drugi bieg chłodnicy.. a 1 wcale ... dodam ze na krótko pod akumulator patrzyłem to działa kazdy bieg co mam zrobic ?? prosze o pomoc...
Ostatnio edytowany przez CrimeMan (2014-05-17 17:44:34)
Offline
bezpiecznik i przekaznik sprawdzony?
Offline
sterownik wentylatorów, sprawdzić wiązkę zwłaszcza wtyczki przy nim jak i sam sterownik a znajduje się on przy lewej podłużnicy pod akumulatorem - widok od spodu samochodu...
Offline
Witam , można jakoś sprawdzić taki sterownik , jak i czujnik wentylatora ten przy chłodnicy , też mi nie załącza się wentylator , na krótko go spinałem to wentylator chodził . Na kompie nie wywalało mi błędu
Offline
CrimeMan napisał:
bezpiecznik tak a przekaznik ?? nie wiem gdzie jest bo wiem ze ile jest biegów tyle jest przekazników
na etce widziałem że przekaznik jest pod maską nad akumulatorem bliżej podszybia w czarnej skrzynce , przynajmniej w mojej wersji . Ale jak sprawdzić czy lata to nie wiem
Offline
WYKAZ BEZPIECZNIKÓW W SKRZYNCE WEWNĄTRZ KABINY
nr. 16 10 A - Moduł sterowania pracą wentylatorów chłodnicy oraz elektrycznej pompy wymuszonego obiegu płynu chłodzącego
WYKAZ BEZPIECZNIKÓW W SKRZYNCE PRZY AKUMULATORZE (FB)
S164 30 A Silnik wentylatora chłodnicy
S180 30 A Silnik wentylatora chłodnicy
SKRZYNKA PRZEKAŹNIKÓW
Przekaźniki w skrzynce 13 pozycyjnej
nr. 13 - Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy (53)
Wedle tego wykazu...
http://www.dubi.net/auto/Instalacja_GOLF_IV.pdf
Offline
Jutro będe patrzył przy aucie na te przekazniki i bezpieczniki . Ciekawe czemu na tej rozpisce co podałeś nie ma motoru ARL Poleciał punkcik
3 lata jezdze golfem i jeszcze raz mi się nie włączył wentylator , temperatura dochodzi do 90 i nic nie skacze , Jest czym jechać i nawet w upały jak mu daje w palnik to wiatrak sie nie właczał . CZyżbym go nigdy pożadnie nie zgrzał wątpliwa dla mnie sprawa .
Offline
latem jeśli mamy klimę to się używa i wiatraki śmigają,natomiast diesla nagrzać do załączenia wiatraka jeśli nie ma się klimy bądź jej brak to mega wycisk musi dostać...
Offline
No właśnie może w tym sęk leży ze nigdy go tak nie zgrzalem , Klima jest nie sprawna wiec wiatrak od niej również nie chodzi .
Offline
Tylko chciałem go wymusić do by się przy mnie wiatrak włączył i zagrzalem go do 90 i chodził na wolnych pod domem dobre pół godziny i nadal temp 90 i nie załączył się bo cały czas te 90 wskazywał
Offline
Przemula napisał:
Tylko chciałem go wymusić do by się przy mnie wiatrak włączył i zagrzalem go do 90 i chodził na wolnych pod domem dobre pół godziny i nadal temp 90 i nie załączył się bo cały czas te 90 wskazywał
na wolnych obrotach to odpada a raczej w upał dobrze depcząc po pedale gazu ale znów silnika szkoda,na twoim miejscu bym się tym nie przejmował,kontroluj wskaźnik...
Jeśli chcesz trochę poczytać to polecam temat z naszego forum,jest tam mnogo napisane...
http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=602
Offline
maniek napisał:
Przemula napisał:
Tylko chciałem go wymusić do by się przy mnie wiatrak włączył i zagrzalem go do 90 i chodził na wolnych pod domem dobre pół godziny i nadal temp 90 i nie załączył się bo cały czas te 90 wskazywał
na wolnych obrotach to odpada a raczej w upał dobrze depcząc po pedale gazu ale znów silnika szkoda,na twoim miejscu bym się tym nie przejmował,kontroluj wskaźnik...
Jeśli chcesz trochę poczytać to polecam temat z naszego forum,jest tam mnogo napisane...
http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=602
dzięki Maniu mam nadzieje że wskażnik mnie nie robi w h..ja wskazuje 90 a woda będzie cieplejsza . Thx za temat . Pzdr
Offline
Z tym wentylatorem to najczęściej pada albo zaśniedziała wiązka kabli ( najlepiej sprawdzić ją miernikiem gdyż z doświadczenia kabel może wyglądać od zewnątrz ok ale w środku już jest "zielony" i nie przewodzi )
A akurat u mnie to się też nie załączał i padł właśnie czujnik temperatury chłodnicy jak napisał Maniek - przy okazji dając dobre foto poglądowe
Offline
Dolarek napisał:
Z tym wentylatorem to najczęściej pada albo zaśniedziała wiązka kabli ( najlepiej sprawdzić ją miernikiem gdyż z doświadczenia kabel może wyglądać od zewnątrz ok ale w środku już jest "zielony" i nie przewodzi )
A akurat u mnie to się też nie załączał i padł właśnie czujnik temperatury chłodnicy jak napisał Maniek - przy okazji dając dobre foto poglądowe
jak ci padł czujnik chłodnicy to wskaźnik na zegarze wariował czy wskazywał 90 ????
Offline
Przemula napisał:
jak ci padł czujnik chłodnicy to wskaźnik na zegarze wariował czy wskazywał 90 ????
czujnik chłodnicy jest dla wentylatora ma bodajże dwa piny i tylko to ogarnia...
na zegary i do kompa przy silniku,umiejscowienie "kruciec wody" cztery piny, on daje te wskazania....
Offline
maniek napisał:
Przemula napisał:
jak ci padł czujnik chłodnicy to wskaźnik na zegarze wariował czy wskazywał 90 ????
czujnik chłodnicy jest dla wentylatora ma bodajże dwa piny i tylko to ogarnia...
na zegary i do kompa przy silniku,umiejscowienie "kruciec wody" cztery piny, on daje te wskazania....
ok dziękuje.
Offline
potrzebuje informacji na temat drugiego biegu wentylatora chłodnicy .golf IV 1.6 sr wersja bez klimy .jeden wiatrak o dwóch prędkościach .po podłączeniu na krotko działa tylko 1 bieg .pod akumulatorem brak modułu sterowania .bezpieczniki wszystkie ok w skrzynce oraz na akumulatorze .kable sprawdzone od wentylatora i czujnika na chłodnicy, brak usterki.Ma ktoś jakiś pomysł jak naprawić drugi bieg ???pozdrawiam
Offline