Golf 4 Klub Polska
Witam, mam zamiar kupić golfa 4 w wersji 1,9TDI / 90KM. w cenie około 15tyś. Mam jednak parę wątpliwości:
-Czy w tej cenie kupię dobre auto czy lepiej dozbierać więcej kasy?
-Lepiej kupić auto z komisu czy od osoby prywatnej?
-Czy auta sprowadzane z Niemiec nie są gorszej jakości?
-Może lepiej wybrać inną wersje silnika 1,9TDI?
-Na co warto zwrócić uwagę kupując samochód (dowiedziałem się np. że jeśli na korku oleju jest jasny osad to podkładka pod głowice jest nieszczelna)
-Jakie są najczęstsze wady ukryte?
-Może lepiej kupić wersje golfa 3?
-jak Wy kupiliście swoje pierwsze auto i co w ogóle może się mi jeszcze przydać?
Ps. Mam miernik grubości lakieru i zamierzam zawieść auto na stacje diagnostyczną i w ogóle wybierać z mechanikiem. Jeśli macie jeszcze inne pomysły to piszcie śmiało...
Offline
piotr1440928 napisał:
-Czy w tej cenie kupię dobre auto czy lepiej dozbierać więcej kasy?
Cena 15 tys wystarczy ci na kupienie golfa i wydaje mi sie ze nie ma co wiecej przeznaczac
piotr1440928 napisał:
-Lepiej kupić auto z komisu czy od osoby prywatnej?
Ja zawsze kupuje od osob prywantych i tez ci bym tak polecal
piotr1440928 napisał:
-Czy auta sprowadzane z Niemiec nie są gorszej jakości?
Nie sa gorszej jakosci a powiedzil bym ze lepszej, najwazniejsze aby byla ksiazka servisowa
piotr1440928 napisał:
-Może lepiej wybrać inną wersje silnika 1,9TDI?
wszystko zalezy jakie chcesz miec osiagi, 90 Km nie jest najgorszym silnikiem w mk4 ( jestli mowimy ok silnikach diesla) slabszy jest SDi ale ten to raczej do osiagow sie nie nadaje a do ekonomicznej jazdy, 90 KM moze tez nie zawyca przyspieszeniami ale jest to silnik z ktorym jest malo problemow, tak bynajmniej mowia uzytkownicy tego silnika, najczesciej polecane silniki to 1.9 TDI 90 KM produkowany w latach 1997-2001, 1.9 TDI 110 KM produkowany w latach 1997-2001, 1.9 TDI (PD) 116 KM produkowany w latach 200-2003 oraz 1.9 TDI(PD) 130 KM pro. lat. 2001-2003, sa jeszcze inne silniki w solfie ale judzie nazekaja na nie i nie sa tym co chcieli miec sa to silniki 1.9 SDI 68 KM lata 1997-2003, 1.9 TDI (PD) 101 km lata 2000-2003 oraz najmiecniejszy diesel 1.9 TDI(PD) 150 KM lata 2001-2003, dlatego wszytsko zalezy ile mocy chesz miec... ja mielem golfa z moca 110 KM i wyprzedzanie innech samochodow nie sprawialo problemu
piotr1440928 napisał:
-Na co warto zwrócić uwagę kupując samochód (dowiedziałem się np. że jeśli na korku oleju jest jasny osad to podkładka pod głowice jest nieszczelna)
Jesli chodzi o jasny osad na korku to nie do konca prawda, wystarczy ze bedzie robil tracy ok 2-4 km i osad na korku tez bedzie, nie jest to zawsze wina uszczelki, najlepiej sprawdz co bylo robione przy golfie (w ksiazce servisowej) czy wymieniali to tele samo olej, rozrzad itp... przy zakupie zapytaj sie kiedy bylo to wszytsko robione abys mogl sie tym zajac po zakupie, bo pekniecie paska rorzadu wiaze sie z dosc sporym wydatkiem... dlatego jak bedziesz jechal z mechanikiem to on powien zwroci na to uwage
piotr1440928 napisał:
-Jakie są najczęstsze wady ukryte?
Z tym jest roznie ... zalezy jak trafisz..
piotr1440928 napisał:
-Może lepiej kupić wersje golfa 3?
Jesli chodzi o wygode to nie polecam, komfort jazdy w MK3 a MK4 jest odczuwalny , karoseria w golfie 4 nie rdzewieje a w golfie 3 jest to normalne...
piotr1440928 napisał:
-jak Wy kupiliście swoje pierwsze auto i co w ogóle może się mi jeszcze przydać?
Przydac ci mie może dobry mechanik i pamietaj nie kupuj za szybko... na wyglad patrz sie na koncu, napierw silnik, zawieszenie , zuzycie materialow w srodku samochodu itp a na koncu wyglad zewnetrzy, bo pasty i inne chemiczne "wspomagacze" lakieru nadaja zawsze samochodu piekny kolor ..
Jak bys cos jeszcze chcial wiedziec pisz....
Offline
Jeśli chodzi o kupno samochodu to radze od osoby prywatnej nie z komisu ( kupiłem poprzednie auto z komisu i żałowałem tego), teraz mam od osoby prywatnej i znam przeszłośc samochodu ( mam ksiązkę serwisową z wszelkimi wpisami o wymianach części i płynów eksploatacyjnych w mojej MK4).
Silnik - mam 90 KM i nie narzekam, może rakieta to nie jest ale do jazdy normalnej ( nie do wyścigów spod świateł) jest ok. Latem udało mi się uzyskać średnie spalanie / 100 km przy trasie po mieście na dystansie okolo 35 km 4,1 l ON. A srednie / 100 km to było 4,9 l ON.
Offline
dzięki za szybką odp. Zastanawiam się jeszcze dlaczego niektóre golfy np. na allegro chodzą po 20tyś. mimo że są tak samo wyposażone? Znalazłem też przydatną stronkę dla początkujących:
http://www.sprowadzanieaut.pl/06/jak-sp … sprawdzic/
może znacie jeszcze jakieś podobne strony www? A i jak znacie kogoś z golfikiem na sprzedaż to dajcie znać najlepiej lubelskie.(sory dla amid ale nie chce już zakładać nowego wątku ;])
Ostatnio edytowany przez piotr1440928 (2010-02-17 22:11:03)
Offline
piotr1440928 napisał:
file://localhost/C:/Documents%20and%20Settings/Właściciel/Pulpit/piotrek/Jak%20zbadać%20stan%20techniczny%20samochodu,%20co%20warto%20sprawdzić%20-%20SAMOCHODY.mht
popraw bo nie jest to link html tylko z twojego komputera
piotr1440928 napisał:
na allegro chodzą po 20tyś. mimo że są tak samo wyposażone?
o to chyba musisz zapytac się sprzedajacych..
Offline
Już poprawiłem (całe życie człowiek się uczy;]).
Offline
chce kupic golfa 4 do 2000r moge poprosic o pomoc w wyborze modelu
Offline
niestety zbyt wielką kwotą nie dysponuje bo tylko 10 tys. wolał bym żeby to był samochód oszczędny i żeby nie był za bardzo awaryjny z koloru to ciemniejszy jak np. czarny albo ciemny granad no z silników to chyba diesel
Offline
jesli oszczedny to najlepiej 1.9 SDI albo 1.9 TDi - 90 km, z ta awaryjnoscia to zalezy jak trafisz, ale musisz liczyc sie z tym ze jesli samochem jezdzisz to zawsze cos sie zużywa i trzeba wymieniac. kwote jaka zaproponowales to ciezko bedzie znalesc golfa nie pukanego, za 10 tys to lepiej jest kupic golfa III dobrze wyposażonego , a szukasz auta blisko twojego miejsca zamieszkania czy cala Polska a moze i wyjazd do niemiec po samochod..??
Offline
Jesli chodzi o golfa V za 25 tys to raczej nie polecam, jesli chodzi o golfa IV do 17 tys to kupisz to czego szukasz, jesli chodzi o silniki ktore wymieniles i o ich bezawaryjnosc to wszytsko zalezy jak trafisz...
Offline
co do golfa V do 25 tyś to ja radze udać się do niemiec i kupić ubitego i samemu go naprawić taniej wyjdzie no i pewniej , ja osobiście wybrałbym golfa IV poniewarz silniki 2.0 TDI w golfie V nie są udane , a jednostka 1.9 ma bodajze 105 koni ?
osobiście wybrałbym golfa IV bo części są o połowe tańsze ... obecnie do mk4 wahacz kosztuje 70-90 zł ?
Ja osobiście szukałbym w okolicach 13 tyś i reszte kasy zostawiłbym na rozrząd itd no chyba że celujesz w ostatnie roczniki .
Wszystkie silniki które Cię interesują są ok . wadliwe silniki to 1.4 , 1.6 i 2.0 ... 1.4 i 1.6 to padające skrzynie biegów z pierwszych lat produkcji ( kwestia słabych nitów ) no a wersja 2.0 to zastosowanie pierscieni które od nowości nie spełniały swojego zadania jak powinny a reszta jest ok ... normalna eksploatacja , wiadomo że możesz trafić na zle eksploatowany , albo takiego który właśnie wymaga naprawy.
ale takich jaj jak np rozbieranie silnika i wymiane pierscieni ( czyli i po drodze planowanie głowicy , wymiana uszczelki , uszczelniaczy od zaworów itd )
w Tdi nie spotkasz , jedynie co cie może czekać to np lejące końcówki wtrysków czy też końcówka życia turbiny ale myśle że za 17 tysięcy możesz pojezdzić jeszcze 5-10 lat , 500 tyś to dla tego silnika niewiele i tak naprawde prędzej osprzęt padnie niż silnik ... pozdrawiam
Offline