Golf 4 Klub Polska
Witajcie kupiłem sobie wzmacniacz 1000wat i skrzynie 350rms i mam orginalne głośniki z golfa i chciałbym je wymienić na jakieś lepsza , mogę przeznaczyc ok 350zl na to co byście polecili ? np na przodzie bym wymienile te orginalne a orginalne dal na tył jak sie opłaca je wrzucic
Offline
po pierwsze jaki wzmak ? 2/4 kanały ? przednie głośniki chcesz pod radio czy wzmacniacz ? głosniki na tyle odpuść !... dobry przód i bass w bagazniku...
Offline
wzmacniacz mam 4 kanałowy a czy pod radio czy pod wzmacnicz to nie wiem wlasnie jak bedzie lepiej , no bass mam teraz dobry i słowa tez łądnie slychac ale chce wiecej tego dlatego chce wymienic je
Offline
a posiadasz wgl dwie pary RCA w radiu ?? jeśli tylko jedne to pozostają ci głośniki pod radiem a tutaj seryjne zdecydowanie wystarcza, grają całkiem przyzwoicie. i wtedy sprzedajesz tego pieca, kupujesz dwu kanałowy żeby miał przynajmniej z 200 w RMS na mostku. W radiu dajesz bass na minus żeby głośników w drzwiach nie męczyć a podkrecasz suba w bagażniku i masz przyzwoite granie chyba że wymienisz radio z dwiema parami RCA to nawet wskazane coś dobrego wrzucic na przód pod piecem typu helix dark blue, power bass czy coś... ale głośników z tylu bym nie dawał bo zepsuja cały efekt przodu
Offline
Pioneer MVH 150UI mam radio to nie wiem czy ma 2 wyjsca czy jedno , to co zrobic ?
Offline
wychodzi na to ze ma 2x rca wiec kupił bym http://allegro.pl/glosniki-u-dimension- … 63904.html lub http://allegro.pl/helix-b-62c-blue-dyst … 80308.html do tego skrzynia do bagaznika i bagla jak ta lala ... jaki masz dokladnie wzmacniacz ?
oczywiscie ja bym tak zrobił dybyym byl na towim miejscu.... zreszta poczytaj sobie o glosnikach nanecie do 350zl i bedziesz mial jakis podglad na sytuacje
Offline
jutro podam dokłdna nazwe sprzetu ale w bagazniku ladnie gra
Offline
Wzmacniac to magnat 1000w
Offline
No zgodzę się z Yarson - em można bez problemu podać sygnał na woofer i na głośniki. Podejrzewam ze Magnat Golfowca to któryś z Edition - ow, Rock lub co mało prawdopodobne to Ultra. Co do głośniczków to dodam jeszcze Hertz: http://allegro.pl/glosniki-hertz-dsk165 … 82564.html - ale tylko z tego że się sam na nie uparłem. Ale najpierw wyciszenie drzwi a później reszta i strzele foty - postanowienie na I połowę 2015
Offline
Jak miałem vectre to mialem hertze DSK 165 pod samym radiem Kenwood do tego konkretny sprzet w bagazniku i byłem mega zadowolony, tył nie zagłuszał przodu. nic innego jak hertza bym nie kupił, choc wiele osobom nie przypadły do gustu te głosniki. a ja je kocham za głośność i te gwizdki Pod samym radiem robią dobrą robote , to nie wiem co to by było pod wzmacniaczem teraz w golfie zamontowałem hertze, w bagazniku narazie nic nie ma i jezdze ze smutkiem bo poza tym że jest czysty i przyjemny dzwięk to brakuje im troszke wiecej basu
Offline
Chciałbym się podpiąć pod temat z pytaniem czy ściągnięcie tapicerki jest trudne i jak się do niej zabrać by dostać się do głośników ? A przy okazji potrzebuje głośniki do radia o wyjściu 4x50 Wat. Nie muszą być cudowne ale dobrze grać. Dzięki za odp. Wesołych Świąt.
Offline
Troszkę piszecie pierdoły...
Gdzieś wcześniej wymieniony wzmacniacz magnat to koło 1000W nawet pewnie nie leżał...
Zmniejszenie basu na radiu i podbicie na wzmacniaczu żeby nie męczyć głośników z przodu do następna bzdura z tego tematu. Do tego są zwrotnica, filtry... Zmniejszają w ten ssposób splaszczasz cały dźwięk auta, razem z kickbasem.
Podłączenie wzmacniacza 4 kanałowego pod 1 parę RCA to żaden problem. Wystarczy rozdzielacz RCA Y i po problemie. Nawet te magnioty mają chyba podstawowe filtry uumożliwiająceccięcie tego.
Co do ostatniego postu, niestety ale Twoje radio nie ma 4x50 wat i trzeba się z tym pogodzić. Ma być może 4x10 może 13. 9855 ma chyba 4x15 a przypuszczam że takim czymś nie dysponujesz.
Jeszcze raz dodam, żeby żaden z was nie stosował sposób opisanego wcześniej ze zmniejszeniem basu na radiu i podbiciu na wzmaku! Nie dość, że przesterujecie suba to splaszczacie granie przodu niesamowicie. Od tego są zwrotnice.
Do autora postu wyżej:
Z Wrockamasz do mnie rzut beretem. Ja swojego golfa z przodu znam od podszewki. Więc jeżeliccoś, wal śmiało na pw, a jak będzie miał chwilę nawet możesz podskoczyć.
Ostatnio edytowany przez zientek (2015-04-09 12:45:53)
Offline
czemu by nie dac mniej basu na drzwi skoro w bagaju jest wystarczająco. dam sobie volume na przykładowo 20, bass na +4 i sub level na 0 jest zalozmy. wiec midbassy w drzwiach zaczynają charczec troche badz nieczysto grac, wiec daje sobie bassu na -4 moge jednoczesnie dac glosniej radio np 24 i podkrecic level subwoofera w bagaju na 4...
Offline
Ah...
To nijak ma się do ogólnych zasad CA... po pierwsze to musisz wiedzieć dlaczego Ci te głośniki charczą, a jeżeli masz je podłączone pod radio to skąd dziwota, że dostają przester i "charczą"?
Ludzie za szybko wyciągają błędne wnioski...
Idąc dalej jest tak jak napisałem, używając korektora w radiu bez aktywnej zwrotki, tniesz pasmo dla WSZYSTKIEGO co odbija się na ogólnej dynamice gry. Tracisz w ten sposób wiele, ale to wiele z dolnych rejestrów, nie chodzi nawet o subbass ale bass, kickbass a i zależy jak wysoko sięga w radiu zakres eq kryjący się pod parametrem "bass"
Kolejną sprawą jest to, że w tym wypadku Twój wzmak przy dodawaniu do "sub level" już po zmiejszeniu bassu dostaje na wejściu jakiś... e... kolokwialnie mówiąc "dziwny" sygnał, bo niby tu dolny rejestr tłumiony, a niby jest jego podbicie... W tym przypadku musi się on napracować o wiele, wiele mocniej żeby wydusić z siebie "zadowalające" Cię efekty sięgając głęboko w swoje możliwości.
Kolejna sprawa to kwestia zastosowanych klocków, drzwi i całej reszty... stwierdzenie "charczenia" zawsze może kryć pod sobą wiele powodów... niedobór mocy, nadmiar mocy, złe warunki grania, złe cięcia...
Najczęściej charczenie pojawia się przy... NIEDOBORZE mocy, a ludzie błędnie myślą, że jest inaczej. I nie wynika to stricte ze zbyt małej ilości dostarczanych watów, ale z tego, że pojawia się przester (zniekształcenie) sygnału wynikające z pracy wzmacniacza/radia już tak naprawdę powyżej jego wydajności.
To, że Twoje granie i sposób jaki podałeś sprawdza się na Twoim uchu to opinia subiektywna. Przypuszczam, że gdybyś wysterował swój sprzęt poprawnie, zdziwiłbyś się, że granie jest zupełnie inne... po prostu lepsze.
Niestety w dalszym ciągu jest to błąd i takie rozwiązania są zwyczajnie niepoprawne, więc do nich ludzi nie powinieneś przekonywać i namawiać.
Jeżeli ktoś chce odciążyć swoje przednie głośniki, to powinien poszukać w swoim radiu filtra górnoprzepustowego (HPF), lub w przypadku podłączenia wzmacniacza szukać tego filtra własnie na nim.
Jego brak to zdecydowany minus dla ogólnego setupu CA.
Zwykło się mawiać "choćbyś obszył szmatę złotą nicią i tak będzie szmatą" w CA jest odwrotnie "choćbyś złoty głośnik napędził gównem to i tak będzie... gównem..."
I później trafiamy na lipnie grające, czy charczące zestawy które tak naprawdę są bardzo dobrymi klockami tylko nieumiejętnie napędzonymi czy wysterowanymi.
Offline
Kolego Ziętek chyba się z Tobą nie zgodzę nt. zwrotnicy? Przecież to nie jest wygładzanie sygnału a rozdział częstotliwości na zwrotnicy... sama nazwa zwrotnica mówi sama za siebie. Oczywiście są urządzenia które wygładzają dźwięk (oparte na analogowych lampach - do zrobienia nawet domowym sposobem). No i dodam ze dźwięk sam w sobie jest falą tak? Więc bryła samochodu też go zniekształca powodując nakładanie się fal na siebie... idąc dalej nie tylko "kick" musi być czysty ale i inne tony na które nie zwracasz uwagi?
Prosty zestaw: radio ( do 500) głośniki ( do 300 najczęściej Herartz albo Helix z dołączonymi zwrotnicami) wzmacniacz i tuba/ skrzynia ( ok 600/900) - to według mnie średniak bez wygórowanych wymagań. Podłączyć ostawić na słuch filtry w radiu i wzmacniaczu i będzie grało bardzo dobrze. Jeśli się komuś nie podoba to niech wrzuci więcej kasy a przy dobrych wiatrach cena wypasionego zestawu przebije cenę samego szerszenia
Offline