Golf 4 Klub Polska
Witam Golfiarzy!
Posiadam Golfa 4 1.4 gaz sekwencja. Układ sterujący STAG: 300. Wszystko było ok do czasu aż pewnego dnia nie odpaliłem samochodu, nie miałem wtedy czasu żeby czekać aż silnik się nagrzeje i przełączy na gaz więc od razu ruszyłem. Po jakimś czasie zauważyłem, że nie świeci się kontrolka sekwencji. Ani wskaźnik ile gazu zostało, ani ta dioda. W piątek mam wizytę u gazownika, ale do tego czasu chciał bym się poradzić cóż to może być, jak poważna to usterka i ile może kosztować naprawa by później nie być niemile zaskoczonym lub naciągniętym.
Pozdrawiam
Offline
Pewnie kabelek od zasilania przy akumulatorze się obluzował. Miałem to samo.
Ostatnio edytowany przez Kajor (2011-11-01 13:58:22)
Offline
i już załatwione Dzięki wielkie Kajor za pomoc. Chociaż żaden z kabli się nie obluzował, przy okazji sprawdziłem bezpieczniki. Okazało się że jeden z nich (taki przykitrany ostro) był walnięty. Wsadziłem zamiast piętnastki dziesiątkę (tylko taką miałem) i gaz działa! Jutro kupię odpowiedni bezpiecznik i będzie po problemie. Podejrzewam że z 5 dyszek zaoszczędziłem na wizycie u gazownika. Dzięki jeszcze raz za podpowiedź. Baaaajo
Offline
Jak masz Staga, to jeśli miałeś zaniki napięcia, to wszystkie ustawienia map wtrysku poszły w pizdu. Pojeździj trochę na benzynie, jedź na regulację (autokalibracja), następnie kilka(naście) kilometrów na gazie i ręczne korekty map. Nie daj sobie wmówić przez gazownika, że po autokalibracji będzie już wszystko ustawione - nie chce im się jeździć z klientem i poprawiać map ręcznie.
A najlepiej to kup na allegro kabel do Staga (z reguły nazywają to "interfejs LPG" lub po prostu "kabel Stag") za 30-50 pln, ściągasz za friko oryginalny program AC Gas Synchro ze strony AC - producenta Staga i sam sobie regulujesz - nikt nie zrobi ci tego lepiej, bo nikomu nie będzie aż tak zależeć, a poza tym zaoszczędzisz kasę. Jakby co chętnie pomogę, bo ustawienie Staga 300-4 mam już w małym paluszku.
Ostatnio edytowany przez Kajor (2011-11-01 17:40:43)
Offline
Znalazłem kabel http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us … 76006.html (nr7)
i program http://www.ac.com.pl/pl/doc/383/setupacgassynchro-7201
dodatkowo dokopałem się do takiej oto instrukcji http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= … sc&start=0 która to całkowicie ścięła mnie z nóg bo mało co panimaje z niej . Czy to jest trudne czy to tylko tak wygląda?
Offline
Stosunkowo łatwe, ale wymaga logicznego myślenia oraz podpiętej pod instalację sondy Lambda. Kabel wygląda ok, ale program może nie obsłużyć centralki, jeśli jest z 2008 lub wcześniejsza. Ja tak mam i używam wersji 1.14.01 bodajże (też do pobrania z netu za friko). Przy niewielkiej pomocy internetu zrobisz to sam, a nabierając doświadczenia będziesz śmigał każdy samochodzik.
Ja grzebię w tym już jakieś 1,5 roku i nieskromnie powiem, że jestem w stanie wyregulować praktycznie każdą sekwencję, pod warunkiem, ze dobrane są odpowiednie komponenty.
Offline
Dobra, namówiłeś mnie zadziałam w temacie. Jak będzie mi słabo szło to podjade do Łodzi .
Na marginesie byłem pare min temu przy samochodzie i sprawdziłem jak zachowuje się silnik po przejściu na gaz. Nie różni się praca od tej przed trzaśnięciem bezpiecznika. Aczkolwiek tak czy siak warto to wyregulowac.
Bede pisal jak mi wychodzi pozdro!
Offline
Jakby co zapraszam do mnie - Warszawa nie jest tak daleko, a przy okazji można kupić najlepsze piwo z łódzkiego browaru.
Offline