Golf 4 Klub Polska
Witam,
mam problem, który pojawia się za każdym razem.
Gdy włączam silnik czuję, że samochód "muli" trochę. Włączam wycieraczki to działają strasznie wolno, dopiero po dodaniu gazu na luzie zaczynają po pracować z prawidłową prędkością. W trakcie jazdy zapala mi się kontrolka abs i poduszek powietrznych. Pomaga tak samo jak wcześniej pisałem dodanie gazu.
Co może być przyczyną takiego zachowania samochodu ?
Dzięki za pomoc.
Offline
potwierdzam. slabr napiecie w instalacji i to bardzo. abs zapala sie od 10v w dół.
Offline
Ostatnio przy wymienianym rozrządzie facet rzucił okiem na resztę rzeczy i stwierdził, że przydałaby się wymiana styków. Poprzedni właściciel wsadził też większy akumulator, niż powinien być ale mówił, że to nic specjalnie nie dało i jak coś to mogę wrócić do takiego jaki jest zalecany (golf 4, r.98, 1.4 75km). Co w takim przypadku polecacie zrobić ?
Offline
Większy akumulator może mieć wpływ na to bo może być wiecznie nie doładowany układ ładowanie nie przystosowany do takiej pojemności).
Co od akumulatora to najlepiej pomierzyć napięcia podczas rozruchu, oraz pod obciążeniem oraz zmierzyć jakim prądem jest ładowany aku.
Jakie styki miał na myśli mechanik?
Offline
rolnikuba, chyba Masz na myśli klemy - oczyścić szczotką metalową, przesmarować wazeliną techniczną.
Do 1.4 to 50 Ah spokojnie powinno dać radę. Jak Koledzy piszą, sprawdzić prąd ładowania przez alternator ( nie doładowuje, przeładowuje), prąd rozruchu z akumulatora - wszystko w Google. Albo zrypany altek, albo aku. Posprawdzać przewody od alternatora - zaśniedziałe, może naderwane i na kilku tylko żyłkach się trzyma. Sprawdzić przewód masowy pod aku - lubi rdzą zajechać i śniedzią.
Offline
nie zapominaj o pomiarze napiecia. na aku rano po nocy np, później na biegu jalowym a pozniej zapalaj odbiorniki (swiatla nawiew halogeny itp) i obserwuj jak sie zachowuje napiecie.
Offline
No i akumulator dziś właśnie padł Ruszałem ze świateł i ciach!
Proszę powiedzcie, jaki będzie dobry do mojego modelu autka. Golf 4 1.4 v16. Podstawowa wersja bez żadnych szaleństw elektronicznych. Jedynie co to został dorobiony centralny.
Offline
Od 44 Ah do max. 50Ah. - większy do tego silniczka jest zupełnie zbędny. A firmy to jakiej Chcesz... do której masz zaufanie.
Nim wstawisz nowy aku. Zadaj sobie pytanie: dlaczego padł stary??
Jeśli przez wysługę lat to Ok.
A jeśli przez problemy z elektryką o których pisaliśmy wyżej, to i nowy długo nie pożyje.
Tak więc: sprawdzenie elektryki, potem wstawienie nowego aku.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2014-12-19 05:34:40)
Offline
Z tego co wiem to poprzedni właściciel jak go kupił to wymienił (myślał, że to coś zmieni w pracy auta - nie wiem co miał przez to na myśli) a to okres kilku lat. Przez ten czas prawdopodobnie nie doładowywał się i w końcu trafiło go. Nie zmienia to faktu, że sprawdzę elektrykę i tak dla świętego spokoju. Dzięki wszystkim za pomoc. Jak coś będzie się działo po wymianie to odezwę się. A teraz idę szukać jakiegoś aku w granicach 45-50Ah.
Wesołych Świąt!
Co powiecie na firmę Centra ?
http://allegro.pl/centra-akumulator-44a … 57868.html
Ostatnio edytowany przez rolnikuba (2014-12-19 11:51:43)
Offline
Prywatnie kusił bym się o Vartę, nie koniecznie Black, Silver.
Jak dasz 55 Ah, to też tragedii nie będzie, byle nie 74 czy większe. Bo będzie chronicznie nie doładowany.
Koniecznie oczyść, umyj klemy, nasmaruj wazeliną tech. ostatecznie nawet zwykłym smarem grafitowym.
Offline
Właśnie miałem okazję sprawdzić co jest grane. Wychodzi na alternator, że nie daje do akumulatora tyle ile ma dać. Akumulator posiada 50Ah.
Wynik przy wyłączonym silniku -> http://zapodaj.net/b412118d3a5a2.jpg.html
Wynik przy włączonym silniku -> http://zapodaj.net/d017aa019a798.jpg.html
Rozmawiałem jeszcze z facetem, który mówił mi o stykach. Dokładnie chodziło mu u skrzynkę bezpieczników i styki w niej już są poroztapiane dlatego proponował je wymienić)
Czy to może być przyczyną tego ?
Ostatnio edytowany przez rolnikuba (2014-12-22 11:16:36)
Offline
prz odpalonym silniku mniejsze napięcie niz przy wyłączonym no to wyglada ze altek do regeneracji
Offline
Sprawa załatwiona. Sam trochę dałem plamę, bo nie zauważyłem, że nie włącza się dioda akumulatora przy zapłonie a nie robiła tego.
Prawdopodobnie poprzedni właściciel zmieniał okablowanie. Za akumulatorem jest kostka, która nie była podłączona. Trzeba było podpiąć wszystko ze sobą. Do tego kable trochę przy kostce były rozwalone to trochę zabawy z podłączeniem jej. Autko jeździ teraz jakby dostało nowe życie.
Wszystkim dziękuję za pomoc.
Ostatnio edytowany przez rolnikuba (2014-12-22 18:27:12)
Offline
nie bylo wzbudzenia alternatora
nie wiem jak tu ale w astrsze zamykal sie przez kontrolke aku i jak mi sie spalila zarowka w zegarach nie bylo ladowania
Ostatnio edytowany przez Xaime91 (2014-12-23 06:27:50)
Offline