Golf 4 Klub Polska
Hej panowie i panie jeśli takowe tutaj są. Mam problem a mianowicie pojawił się on chyba od wczoraj. Sprawa ma się tak, gdy jadę ok 110-120km/h przy wrzuconym biegu "5", gdy chce go bardziej depnąć, auto nie ma w ogóle mocy. Poprzednie biegi, zbiera się okej, natomiast przy "5" wije się jak ślimak, powoli jakby to miało być jakieś SDI a nie TDI. Następnie gdy redukuje 4, 3 i tak dalej, chce go depnąć również nie ma mocy, leci jak ślimak, depcze go, gaz w podłodze, a on ledwo co przyśpiesza. Obroty też powoli idą ku górze. Natomiast dzisiaj odkryłem to jeśli zgaszę auto i zapale je na nowo wszystko jest okej a mianowicie 1,2,3,4 biegi lecą jak po masełku tak jak powinno być (co do 5 nie wiem jak to po zgaszeniu silnika, ale myśle, że znów byłby mułowaty). W czym tkwi problem, proszę o konkretne odpowiedzi, będę bardzo wdzięczny. Nagradzam plusikami. Pozdrawiam!
Offline
Problem tkwi w turbinie... Zapieczone łopatki zmiennej geometrii, uszkodzony zawór turbiny "grucha" uszkodzony n75... Podłącz auto pod vag'a zrób kpl logów dynamicznych i wrzuć do odpowiedniego działu na forum
Offline
Na to chyba wyglada ze poszedl zaworek N75, klania sie do wymiany. Czytalem ze mozna go zregenerowac ale czy to ma sens nie wiem, chyba lepiej wydac ta stowke i miec spokoj. A ten zaworek jest w EGR gdzies w okolicach, bo przy okazji odrazu zaslepie EGR na przyszlosc Leci plusik, aczkolwiek moze ktos jeszcze sie wypowiedziec, bede wdzieczny.
Offline
Tutaj masz 'lekture": http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926 zawor N75 to ten z biala glowka z dwoma wezykami po prawej stronie kolo podszybia,zawor EGR jest mniej wiecej po srodku pod wkladem filtra kabinowego.
Offline
Podziękował panowie, najwidoczniej to jest ten problem Hmm, sporo osób jeszcze pisze że warto zamienić N75 z N18 i nie trzeba wydawać pieniążków na marne, od czego jest N18 i jakie ma zadanie, ktoś mi coś powie o tym? Czy to wszystko jest zbliżone do siebie?
@kane tak widziałem tą regeneracje, ale w wielu przypadkach nie pomaga, z tego co wyczytałem troszkę
Offline
poruszaj ramieniem turbiny jak ciezko chodzi to najpierw wyczysc. Ja miałem zapieczoną chodź jej nie oszczedzam przyczna była gruszka która już nie domagała i przez to turbina nie pracowała w całym zakresie. Koszt czyszczenia 350 grucha chyba 150
Offline
Zaworek n75 zostaw narazie w spokoju bo jego uszkodzenie jest najmniej prawdopodobne. Zrób kpl logów dynamicznych. Na forum/internecie znajdziesz dokładnie informacje jak je wykonać i które grupy. Pzdr
Offline
Również miałem problem z turbo, dałem do czyszczenia, okazało sie, że pierścień i jedna łopatka [chyba] jest mocno zeszlifowana. nie mogłem kupić całej nowej geometrii [nie były dostepne, dzwoniłem do paru firm sprzedających to ustrojstwo, nikt nie miał]. W końcu udało mi sie kupic sam pierścień w lepszym stanie, turbo zostało wyczyszczone i auto śmigało bez notlaufu... cały miesiąc. Dzisiaj bym już nie czyścił tylko oddał do regeneracji, 350zł za czyszczenie poszło na szczaw
foto z golfa, na czerwono zaznaczyłem co u mnie było zepsute
Ostatnio edytowany przez Wojtekmk4 (2015-01-17 21:19:45)
Offline
Witam!
Panowie mam pytanie. Dziś podłączyłem swojego Golfika do kompa i pokazało mi błąd 17965 - regulacja ciśnienia nadmiernego zasilania - osiągnięto limit regulacji. Spotkał się ktoś z takim błędem i wie co może być przyczyną ?? Obstawiam, że to gruszka ale nie jestem pewien na 100 % bo może to być też z geometrii. W najbliższym czasie sprawdzę jeszcze gruszkę wakuometrem, ale jeżeli ktoś przerabiał już ten temat to proszę o odpowiedź.
Z góry dziękuję
Offline