Golf 4 Klub Polska
Siemka, mam takie pytanko. Posiadam zwykły licznik bez komputerka MFA na środku,(tego czerwonego podświetlenia brakuje)każdy pewnie wie o co mi chodzi, mam to umieszczone w zegarku czyli tam gdzie są obroty silnika. Czy jest możliwość przejścia ze zwykłego na taki jaki opisałem powyżej, co trzeba zmieniać, rzeźbić? Wystarczy kupno takiego licznika z całym ekranikiem, jak z odczytywaniem spalania i reszty?
I niektóre miały te "wyświetlacze" do połowy, a powyżej kontrolki, a niektóre bodajże całe miejsce miały zapełnione (mogę się mylić).
Dajcie znać, polecą plusiki.
Offline
Te "do połowy" to 1/2 FIS, a te z całym to full FIS.
Wydaje mi się że w twoim wystarczy przełożyć licznik na właściwy skoro już są dane wyprowadzone do wiązki licznika.
Offline
Dokładnie tak jak luker pisze przekładasz i będzie działać wiązka zostaje taka sama.
Z tym że auto masz 98 rok jak w profilu pisze i masz tutaj dwie opcje :
1. Szukasz licznika bez CAN o oznaczeniach 1J0 919 .... lub 1J5 919 (to jest Sport Edition) i podłączasz normalnie.
2. Zmieniasz sterownik silnika lub po prostu zaglądasz jakie masz numery tego sterownika, jak tego nowszego typu bo czasami się tak zdarzało to wyprowadzasz dokładnie jeden kabelek i masz podpiętą magistrale CAN w licznik. Wtedy interesują Cię liczniki 1J0 920 ... lub 1J5 920 (Sport Edition) - co za tym idzie większy wybór.
Jak będzie licznik do którego nie ma pinu, to idzie go z czytać nawet zwykłym Commanderem.
Aha jeszcze zostaje sprawa immo, oczywiście da radę przejść z Immo 2 na Immo 3, ale to musisz kogoś ogarniętego poprosić chyba że sam dobrze władasz VAGiem
PozdraVWiam
Offline
Z tego co wiem to u Ciebie nie będzie tak łatwo ponieważ masz auto z 1998 roku, a wtedy jeszcze nie kładli w golfie ścieżki CAN, która jest potrzebna do tego by obsługiwać komputery 1/2 FIS i FULL FIS.
Ale w tej dziedzinie jeszcze nie jestem specem, więc mogę się mylić. Niech wypowiedzą się inni koledzy, bo jest tu kilku, którzy bardzo dobrze ogarniają temat bo już trochę o tym pisałem z nimi.
Pozdrawiam.
Offline
A no właśnie napisał Oskar, bo jego miałem na myśli, że się zna na rzeczy
Offline
Chrzanek, CAN to nie problem idzie go wyprowadzić sam będę chciał u siebie zrobić taką operacje, bo podobają mi się Full FIS-y Immo 3 SE ale to dopiero jak będę na poważnie brać się za środek
Offline
Ja się do Ciebie będę odzywał w tej sprawie Oskar, bo też mnie mocno ciągnie do licznika 1/2fis albo full fis, ale to jak najpierw zrealizuje inne plany
Offline
Podziękował koledzy, chyba wyczerpaliście temat w sprawie licznika. Hm widziałem sporo tych liczników co pisałeś mi "Młody" aczkolwiek nigdzie nie pisze w aukcji czy posiada CAN. Znając życie większość nie będzie wiedziałą czy posiada, da się to jakoś sprawdzić czy aby na pewno go nie mam w soim golfie?
P.S Plusy dla wszystkich poleciały
Offline
lukker napisał:
Najlepiej sprawdź numery licznika który masz aktualnie wsadzony.
Okej, czyli mam rozumieć, że po numerach znajdę swój licznik taki sam tylko z full FIS'em? Wtedy bede miał pewnośc czy mam CAN czy też nie?
Offline
zobaczysz jaki masz rodzaj instalacji w samochodzie:
Początek numeru: 1J0 919 bez can
Początek numeru: 1J0 920 z can
Podejrzewam że na 90 % będzie u Ciebie ten pierwszy, i musisz szukać licznika z fisem o tej samej numeracji czyli 1J0 919 XXX. Jednak ciężko ustrzelić taki, jest ich mało.
Offline
Super dzięki wielkie, wypytałem chyba się o wszystkich. Oczywiście leci dla ciebie plusik, a dajmy na to jeżeli nie ustrzele bez cana, to muszę postępowac jak napisał "Młody Golfiarz"? Innego wyjścia nie będzie, taki elektryk samochodowy powinien uporać się z tym, nic go nie zaskoczy?
Offline
Nie orientuje się jak wygląda wyprowadzenie CANa ale wydaje mi się że trzeba zmieniać sterownik silnika, sterownik poduszek i bodajże pompę hamulcową na taką z CANem.
Offline
No to grubsza jazda bez trzymanki tak na prawdę. Ktoś może podejmował się takiej akcji?
Offline
Osobiście nie wskażę Tobie danej osoby, bo nie pamiętam z nazwy tych osób, ale było i jest tu kilku forumowiczów, którzy porobili sobie przeszczepy liczników Trzeba szukać
Offline
Dandusiek napisał:
No to grubsza jazda bez trzymanki tak na prawdę. Ktoś może podejmował się takiej akcji?
Ja zadam inne pytanie Tobie:czy to wogole bedzie oplacale skoro nieposiadasz lini CAN?? Pamietaj,ze wskazanie sredniego spalania w/g kompa niejest porownywalne/idealne jak litrazowanie (fis zaniza do okolo 0,5L)
Offline
Lukker nie konieczne zmieniasz tylko sterownik silnika i CANa wyprowadzasz pod licznik jednym kablem. Z czasem możesz zmienic pozostale rzeczy pod CAN a na ten czas dezaktywowac swiecenie kontrolek air bagow i abs-u przy czym będą normalnie działać.
A i oprócz patrzenia na 920/919 musisz patrzyc na ostatnia cyfrę jak 4 to immo 2 a jak 6 to immo 3. Oczywiście da się to zmienić ale więcej roboty. Ostatnio mój kolega kupił SE 1/2 na immo3
Offline
A jeżeli tak jak ja nie mam nic ( najzwyklejszy licznik ) i chciałbym mieć MFA to manetki od kierunkowskazów muszę zmienić a reszta? Licznik też na ten MFA a czy też tak jak wyżej trzeba tyle roboty w to włożyć?
Offline