Golf 4 Klub Polska
Cześć Panowie.
Najpierw opiszę akcję, a potem przejdę do właściwego pytania.
Kilka dni temu byłem u kolegi mechaniora. Podłączyliśmy moje mkIV pod komputer, wywaliło błąd czujnika temperatury G62.
No ok, byłem u niego jeszcze przez chwilę, pogadaliśmy itp. Oczywiście błąd wykasował. Od niego wyjechałem, samochód elegancko jeszcze działał. Wróciłem do domu, samochód do garażu i tyle. Rano szykuję się do pracy, lecę do garażu, wsiadam i odpalam. Odpalił normalnie, ale dźwięk, który zaczął wydawać i pracę to O MATKO! Normalnie jak CZOŁG, albo i gorzej. No więc tak, jak wciskam pedał gazu, to praktycznie zero mocy w porównaniu do poprzedniej pracy silnika i zrywności. Trzęsie budą konkretnie. Chodzi dość głośno.
Nigdy czegoś takiego nie miałem. Na wieczór wracając z nad morza z trasy, zajechałem do niego i mu opowiedziałem to i owo. Mówi, że to wszystko wina czujnika tej temperatury. Objawy takie jak opisuje to właśnie wina tego czujnika. Poczytałem w necie trochę i na forum i faktycznie większość się pokrywa, obroty co prawda jakoś nie szalały tragicznie, jakiś tam ruch wskazówki był, ale nie jakiś ogromny.
Teraz mam pytanie do Was. Nie jestem mechanikiem, zdjęcia i informacje z internetów i różnych for, nie pomogły. Poszukuję lokalizacji tego czujnika. Silnik 1.6 8V Benzynka, 74kw, zresztą info macie obok w opisie. Zrobiłem 3 zdjęcia, z różnym przybliżeniem. Zdjąłem tylko jedną osłonę silnika, bo wydawało mi się, że go już dopatrzyłem (kierowałem się tym, że miał być zielony)
PIERWSZE ZDJĘCIE Z DALEKA.
DRUGIE ZDJĘCIE BLIŻEJ.
TRZECIE ZDJĘCIE NAJBLIŻEJ.
CZY TO JEST TEN CZUJNIK?
Jestem LAIKIEM, więc serio mogłem się pomylić, bo nigdy nie szukałem tego czujnika.
Także istnieje możliwość, że mogłem w ogóle co innego zaznaczyć
No i pytanie do Was, czy te objawy to może być ten czujnik?
Czy to tylko taki zbieg okoliczności, że po wykasowaniu błędu tak się zaczęło robić?
Bo nigdy wcześniej jak mam golfa nie było takiej sytuacji, ani razu.
Jedyne co to potrafił nie odpalać na ciepłym silniku, bo na zimnym to od strzała daje. Więc na pewno ten czujnik do wymiany.
Ostatnio edytowany przez Chrzanek (2015-01-18 21:00:55)
Offline
Offline
Dzięki kolego maniek, za szybką odpowiedź
A mógłbyś mi powiedzieć czy trudno jest z jego wymianą? Kolega powiedział, że sam sobie poradzę.
Ale widzę, że na zdjęciu, które załączyłeś to on jest jakoś wbudowany w te plastiki czy jak?
Czy po wymianie trzeba coś w komputerze robić? Jakaś adaptacja jest potrzebna?
Jakieś instrukcje koledzy?
Offline
wymiana prosta...jego trzyma spinka którą się wysuwa...sam czujnik ma oring uszczelniający...sprawnie wyjmujesz-wysuwasz spinkę potem czujnik wyciągasz....następnie wkładasz drugi najlepiej sobie go przygotować aby uniknąć nadmiernego wycieku płynu chłodniczego...adaptacji żadnej nie przeprowadzasz jedynie co to błąd może się okazać do usunięcia kompem...cały zabieg przeprowadzasz na zimnym silniku...oczywiście ubytek płynu uzupełnić...
oto całe zabezpieczenie...
Ostatnio edytowany przez maniek (2015-01-18 21:37:14)
Offline
Ok, super! Tylko życzyć takiej pomocy na forum każdemu, jaką ja uzyskałem od Ciebie
Faktycznie, wymiana nie powinna być trudna.
Już pisałem maila do ASO, żeby mi sprawdzili czy mają i będę zamawiał.
Na razie samochód będzie stał, aż do wymiany. Ponieważ na prawdę nie da się nim jechać..
Serdecznie pozdrawiam!
Offline
Dostałem pierwszą odpowiedź.
140zł z przesyłką, czy ta cena jest okej?
Offline
w ASO tak sobie cenią to normalne a u nich podejrzewam że nie kupisz poniżej 100 zł...
zamienniki są tańsze ale jeśli chodzi o czujnik temperatury to nie polecam...
rozejrzyj się w okolicy swojego zamieszkania jakiś szrot-sprzedaż części itp. można kupić nawet kruciec razem z czujnikiem za 20 zł bo ostatnio brałem znajomemu...
http://allegro.pl/kruciec-wody-vw-golf- … 07982.html
Offline
Rano jak tylko przyjechalem do pracy poszedlem do kumpla do hurtowni z czesciami i olejami. Znalezlismy nowy oryginalny i po cenie hurtowej wyjdzie mnie wszystko ok 50zl, za 2h przyjada i przywioza. Dzis bede wymienial, jak tylko wroce z silowni po pracy
Jeszcze raz, dziekuje za pomoc !
Offline
Chrzanek napisał:
Ok, super! Tylko życzyć takiej pomocy na forum każdemu, jaką ja uzyskałem od Ciebie ...
Ładnie punktujesz u admina
Offline
kane napisał:
Chrzanek napisał:
Ok, super! Tylko życzyć takiej pomocy na forum każdemu, jaką ja uzyskałem od Ciebie ...
Ładnie punktujesz u admina
Tu bardziej chodzi o sam fakt, bo naprawde sam zobacz jak szybko i konkretnie odpowiedz dostalem
Kazdemu tak zycze
Offline
Przeciez zartowalem-administracja nie tylko jest od rzadzenia ale i pomocna (sam nie tak dawno otrzymalem pomoc od innego admina ).
Offline
tutaj masz jak wymienić czujnik
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/90
kurcze sam poszukuje oryginalego ale 140 zł to sporo Kolego ostatnio mi zamontował nowy niby oryginalny(było logo VW ) , bo na starym wywalał błąd. Teraz non stop wskazówka od temperatury wskazuje mi jedną kreskę przed 90. Ostatnio przejechałem 60 km i non stop jedna kreska przed 90. Termostat miałem także ostatnio wymieniany i nie przepuszcza. Obstawiam na czujnik, bo to chyba zamiennik i kosztował koło 40-50 zł. Jak sądzicie?
Offline
Fajna porada, szkoda, że po sprawie już. Właśnie wróciłem z garażu i jestem po wymianie. Faktycznie, chwila roboty. Na zdjęciach moich jednak to nie jest ten czujnik to jest tam przy świecach miejsce. Czujnik jest trochę bardziej w prawo.
Ja zamiennik mogłem mieć za 20zł nawet. Ale ori po hurcie dostałem za 50 No ale to już Tobie pisałem na priv jaka sprawa.
Ogólnie problem pozostał, znaczy czujnik i tak był do wymiany i pomyślałem, że to przez niego też się te rzeczy zaczęły dziać, no ale niestety nie przez niego. Jutro wymienię wszystkie świece, bo i tak miały być do wymiany i możliwe, że one są przyczyną, albo któraś z cewek.
Pozdrawiam
Offline
kolega maniek niebardzo wie oczym pisze i co doradza.
na zdjeciu to nie czujnik temp tylko wtryskiwacz:)
przez takich doradcow potem ludzie w warsztatach opowiadaja dziwne historie .
Offline