Golf 4 Klub Polska
Witam!
Będę się streszczał. Ostatnio wymieniałem czujnik temperatury, bo nie chciał mi za bardzo palić i wywalał błąd. Kolega, który jest mechanikiem powiedział, że wymienił go na oryginalny (coś koło 40 zł), bo były na nim emblematy VW. Błędu już nie wywalało ale palić dobrze dalej nie chciał. Później okazało się, że to parownik od gazu był zarąbany mazutem i musiałem go zregnerować. (Po zgaszaniu puszczał jeszcze gaz na wtryski) Teraz pali jak ta lala.
Po tym jak wymienił mi ten czujnik, w drodze do mojej dziewoi (15 km) temperatura wskoczyła może równo z tymi trzema pierwszymi kreskami.
Okazało się, że jest do wymiany termostat, bo się przyciął i otwierał za wcześnie.
Termostat wymieniony na jakiś francuski i jest OK.
ALE... Coś mi się wydaje, że mój pseudo oryginalny czujnik temperatury jest do <pośladki>. Moja temperatura od wymiany nie wskoczyła do 90 stopni (termostat na pewno nie przepuszcza), a z tego co pisze na naszym i innych forach, ma osiągnąć 90 stopni i wskazówka ma stać i ani drgnąć. Nawet po przejechaniu 50 km ostrej jazdy bez włączania nawiewu z ciepłym powietrzem temperatura nie osiągnie 90 stopni, tzn tak mi wskazuje na desce rozdzielczej. Na postoju tez nie pokaże 90 stopni.
Jak byłem u gazownika to na parowniku była temperatura 85 a on nadal wskazywał mi na desce rozdzielczej jedną kreską przed 90 i tak jest ciągle. Na parowniku jest mniejsza temperatura niż w obiegu. Więc musze mieć 90 stopni tylko mi tego nie pokazuje.
Obstawiam czujnik temperatury. W ASO do mojego modelu silnika AKL czujnik 135 zł, więc jest różnica. Podobno jak brac czujnik to tylko ORI
Ciągle mam tak:
Offline
jeśli zmieniałeś czujnik niedawno to na gwarancje go i wymienić jeśli się nie poprawi to dalej termostat i tak samo do wymiany. Najlepiej po przejechaniu min 10km podłącz vaga i zobacz jaką ma temp. W engine grupa 07 i w instruments grupa 03
Offline
Jak kupować czujnik to tylko ori i koniec tematu. Jestem jeden dzień po wymianie i gra gitara
Offline
adek99 napisał:
jeśli zmieniałeś czujnik niedawno to na gwarancje go i wymienić jeśli się nie poprawi to dalej termostat i tak samo do wymiany. Najlepiej po przejechaniu min 10km podłącz vaga i zobacz jaką ma temp. W engine grupa 07 i w instruments grupa 03
Tak więc po przejechaniu około 10 km w silniku pokazywał 74 i na instruments grupa 74 a na tablicy rozdzielczej non stop jedna kreska przed 90. Podmieniliśmy czujniki na stary tzn taki jaki miałem wcześniej (na którym pokazywał mi błąd) i wreszcie pokazało mi 90 stopni. Ten stary czujnik jest koloru niebieskiego a ten nowy niby oryginalny jest ziemnozielony. Podłączyliśmy kompa i nie było żadnego błędu jak na razie....
Sprawdziliśmy temperature w engine grupa i pokazywał 91 a w instruments grupa 96. Jest różnica około 5 stopni.
Stary czujnik jak i nowy wyglądają na oryginalne. Nazwa jaka występuje na nich to:
ELTH Made in luxemburg Numer seryjny to 059919501
Różnią się tylko kolorem.
Wygląda on tak:
Cóż pojeżdzę tydzień na tym czujniku i zobaczymy. Podłącze pod kompa i zobaczymy czy jakiś błąd wywali...
Offline
Mój nowy ori identycznie wygląda. Ja wymieniłem i wszystko gra. Może ten Twój jakiś trefny i może wcale nie ori.
Ale to już tylko gdybanie.
Offline
Po pierwsze. Czujnik pokaze Ci na desce 90st, a w rzeciwistosci moze byc od 78st-103st (bodajże, nie pamietam pułapu rozpiętości granic). Po przekroczeniu gornej granicy temp, wskazówka idze powyzej 90na blacie. jest to pierwszy znak ze cos jest nie teges z ukladem chlodzenia.
Po drugie. najlepsza diagnostyka czujnika temp to porównanie jego wskazan (roznica powinna wynosic 3st) miedzy wskazaniami z bloków 01 czyli "engine" oraz 17 czyli "instruments'.
Bo chyba wiesz ze owy czujnik daje dwa sygnały???
Ostatnio edytowany przez Waqa (2015-01-23 07:01:10)
Offline
Dzisiaj wyjeżdzam (oczywiście mam zamontowany stary czujnik), temperatura powietrza około 2 stopni. Po przejechaniu około 1.5 km, jeb 90 stopni i ani drgnie. Hmm myślę coś nie halo, stanąłem na poboczu, otwieram maskę, łąpę za górny wąż, a on letniawy, więc nie ma szans aby miał 90 stopni. Ten czujnik musi być zwalony. Pojeżdzę tydzień na nim, później podłączę pod kompa. Jak będzie błąd na nim to go wymienie na ori. Jak nie będzie błędu, a będzie się tak działo jak dzisiaj to też go wymieniam.
Offline
Panowie a wiecie może co zrobić aby przy wyłączonym climatronicu nie dmuchało mi gorącym powietrzem z nawiewów? Teraz jak jest na + temperatura to otwieram sobie szyby w samochodzie zamiast nawiewu a z kratek dalej dmucha gorącym powietrzem no i przez prawdopodobnie i mi ciężko osiągnąć 90 stopni w trasie, maks 75-80, 90 dopiero w mieście w korku albo podczas postoju. Dodam, że jeżdżę przy włączonym nawiewie na szybę+opcja econ
Offline
tomek1802 napisał:
Panowie a wiecie może co zrobić aby przy wyłączonym climatronicu nie dmuchało mi gorącym powietrzem z nawiewów? Teraz jak jest na + temperatura to otwieram sobie szyby w samochodzie zamiast nawiewu a z kratek dalej dmucha gorącym powietrzem no i przez prawdopodobnie i mi ciężko osiągnąć 90 stopni w trasie, maks 75-80, 90 dopiero w mieście w korku albo podczas postoju. Dodam, że jeżdżę przy włączonym nawiewie na szybę+opcja econ
To jak latasz na wlaczonym econ i szyba (czyli tak jak ja) to zawsze minimalnie leci powietrze z kratek, mimo ze jest wylaczone dmuchanie na twarz itp. Jedyna opcja to zamkniecie kratek i wtedy nie leci te powietrze.
Co do tego co piszesz, ze ciezko w trasie osiagnac 90st, to obstawiam do wymiany termostat, skoro w miescie osiaga 90st.
Tyle co moge Tobie napisac z wlasnego doswiadczenia.
Pozdrawiam
Offline
Chrzanek napisał:
tomek1802 napisał:
Panowie a wiecie mo�e co zrobi� aby przy wy��czonym climatronicu nie dmucha�o mi gor�cym powietrzem z nawiew�w? Teraz jak jest na + temperatura to otwieram sobie szyby w samochodzie zamiast nawiewu a z kratek dalej dmucha gor�cym powietrzem no i przez prawdopodobnie i mi ci��ko osi�gn�� 90 stopni w trasie, maks 75-80, 90 dopiero w mie�cie w korku albo podczas postoju. Dodam, �e je�d�� przy w��czonym nawiewie na szyb�+opcja econ
To jak latasz na wlaczonym econ i szyba (czyli tak jak ja) to zawsze minimalnie leci powietrze z kratek, mimo ze jest wylaczone dmuchanie na twarz itp. Jedyna opcja to zamkniecie kratek i wtedy nie leci te powietrze.
Co do tego co piszesz, ze ciezko w trasie osiagnac 90st, to obstawiam do wymiany termostat, skoro w miescie osiaga 90st.
Tyle co moge Tobie napisac z wlasnego doswiadczenia.
Pozdrawiam
Ale chodzi mi o to, Ĺźe nawet przy wyĹÄ czonym climatronicu powietrze leci z kratek na szybÄ tak jak by dmuchawa byĹa wĹÄ czona na 1 moĹźe 2 kreskÄ ZaleĹźy jak wyĹÄ czÄ climatronic, jeĹźeli mam nastawiony nadmuch Ĺrodkowy to po wyĹÄ czeniu rĂłwnieĹź leci powietrze Ĺrodkowym
Ostatnio edytowany przez tomek1802 (2015-02-02 14:36:48)
Offline
Tak, więc zamówiłem Ori z ASO VW za 143 zł komplet tj. czujnik, uszczelka i zabezpieczenie.
Wszystko działa jak należy.
Podsumowując na czujnikach nie należy oszczędzać, jak paru naszych kolegów sugerowało.
Jak czujnik to tylko ORI.
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-05-20 19:16:51)
Offline