Golf 4 Klub Polska
Witam,
Samochód:
GOLF 4 1,9 TDI 90KM (bodajże silnik ALH) 2000r. przebieg: 235tyś.
Problem:
- Brak mocy,
- Ciężko wchodzi na obroty +2,5 tyś
- Rozpędza się do 100 w minute?! nie mierzyłem dokładnie ale bardzo długo.
Wymieniono: filtr paliwa, powietrza, paliwo ze stacji Orlen zwykła ropa
Pod spodem linki do testów statystycznych.
W forach doczytałem się że, problemem może być przepływomierz powietrza, zawór N75 (ster od turbiny), zapieczone kierownice w turbinie, turbina padła.
http://vaglog.pl/log_202801.html ==> 11BS
http://vaglog.pl/log_202800.html
http://vaglog.pl/log_202799.html
http://vaglog.pl/log_202798.html ==> 03BS
http://vaglog.pl/log_202797.html
Bardzo proszę o pomoc w odczycie tych danych... nie wiem jakie powinny być wartości domyślne.
AKTUALIZACJA:
Silnik 60 stopni.
Trzeci bieg i do oporu, silnik ładnie wciąga na obroty i przyspieszenie również dobre.
Nagle przy ok. 3,5 tyś obrotów nagle traci moc, tak jakby był ubytek paliwa, po tym odcięciu automatycznym przez silnik, silnik pracuje tak jakby bez turbiny, obroty wchodzą do 4k ale fes ciężko... i brak mocy. Max speed 110 km/h.. może by dalej poszedł ale straszny długi czas oczekiwania.
Na chwile wyłączyłem silnik, odpalam, gaz do dechy, wszystko chodzi prawidłowo... i znów silnik dochodzi do wyższych obrotów, odcinka i znów... jak by sterownik wyłączył turbine. Silnik chodzi ale strasznie muli i zero mocy.
Także podczas wyłączenia silnika wszystko sie resetuje. I działa prawidłowo. Czasem +2k obrotów odcina moc, czasem +3k odcina.
Linki do błędów silnika jakie wykrył VAG-COM:
songoku.kg.net.pl/1blad.png
songoku.kg.net.pl/2blad.png
Ostatnio edytowany przez fenix9108 (2015-02-07 12:59:34)
Offline
A kolego zdejmowałeś górna osłonę silnika ? Ja gdy kupiłem swoj samochod wracajac do domu nie mogłem tira wyprzedzic samochód rozpedzał się do 100 km/h ii 3 tys obrotów na 5 biegu i dalej nie chciał iść co sie okazało ze wężyk który idzie od odmy do rury która zasysa powietrze spadł po prostu ii ssało lewe powietrze Sprawdź to i daj znac
Offline
Sprawdzę to, dziękuje za podpowiedź.
A jeżeli chodzi o obudowe filtra powietrza to wydaje mi się że w którymś miejscu dziwnie syczy, tak jak by obudowa była nieszczelna.. a jest szczelna na pierwszy rzut oka songoku.kg.net.pl/obudowa.png
Gdzie moge znaleźć domyślne parametry jakie powinny być dla wytwarzanego ciśnienia przez turbine, czy ilość powietrza od przepływomierza? Bo zbytnio nie mam do czego porównać wyników Vag-coma.
Ostatnio edytowany przez fenix9108 (2015-02-07 08:33:33)
Offline
Sprawdź turbinkę w pierwszej kolejności bo po tych logach ewidentnie ona w ogóle nie wstaje. Dopiero jak ma 3 tyś obr dopiero coś się dzieje.
A w VP bardzo często staje geometria w turbince.
Jak masz vaga to wejdź w silnik , nastawy podstawowe kanał 11 odpal procedurę. Samochód zwiększy obroty do 1500 i zacznie sterować turbiną.
Musisz jakoś najlepiej wjechać na kanał i zobaczyć jak te wysterowanie działa. Musi być płynny ruch ok 1,5cm. Do dołu jak i do góry.
Ostatnio edytowany przez Eizon (2015-02-07 12:40:27)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Zaktualizowałem pierwszy post, proszę o zapoznanie się.
liptoniasty13:
Sprawdziłem wężyk od odmy.. jest prawidłowo przymocowany.
Ostatnio edytowany przez fenix9108 (2015-02-07 12:57:58)
Offline
fenix9108 napisał:
Zaktualizowałem pierwszy post, proszę o zapoznanie się.
liptoniasty13:
Sprawdziłem wężyk od odmy.. jest prawidłowo przymocowany.
Wszystko wskazuje na turbinke. Sprawdz to co napisalem
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Jestem początkujący i nie wiem o jaką procedure ci chodzi??
Silnik --> blok 11 --> basic settings --> puściłem loga i przez 60s nic sie nie działo? Silnik samoczynnie nie wszedł na 1500 obrotów?
Mam vag-com'a takiego jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=wMY08B0H5G8
Ostatnio edytowany przez fenix9108 (2015-02-07 15:13:30)
Offline
Co do tego
Fenix9108 : Linki do błędów silnika jakie wykrył VAG-COM:
songoku.kg.net.pl/1blad.png
songoku.kg.net.pl/2blad.png
to z tego 2 błędu chyba wynika ze masz do wymiany czujnik temperatury który pokazuje temp cieczy chłodzącej na desce lub porostu styki którymi jest on podłączony zaśniedziały
Edit :
Jeszcze co do tego 1 błędu poczytałem trochę o tym błędzie i wychodzi na to ze masz zapieczone łopatki turbiny lub do wymiany zawór N75 Sam nie mam pewnosci czy to ale ludzie piszą ze na 90% jest taka przyczyna
Ostatnio edytowany przez liptoniasty13 (2015-02-07 14:22:14)
Offline
liptoniasty13 napisał:
Co do tego
Fenix9108 : Linki do błędów silnika jakie wykrył VAG-COM:
songoku.kg.net.pl/1blad.png
songoku.kg.net.pl/2blad.png
to z tego 2 błędu chyba wynika ze masz do wymiany czujnik temperatury który pokazuje temp cieczy chłodzącej na desce lub porostu styki którymi jest on podłączony zaśniedziały
Edit :
Jeszcze co do tego 1 błędu poczytałem trochę o tym błędzie i wychodzi na to ze masz zapieczone łopatki turbiny lub do wymiany zawór N75 Sam nie mam pewnosci czy to ale ludzie piszą ze na 90% jest taka przyczyna
Tak, też takie informacje wyczytałem, a czy zapieczone łopatki można 'oczyścić' agresywną jazdą?? oczywiście stopniowo, na rozgrzanym silniku?
A co do zaworu N75 to myśle że w pierwszej kolejności go wymienie. Ale to raczej na wiosne, przeżyje bez turbo jeszcze te 2miesiące. Czytałem że wymiana go nie jest aż tak skomplikowana.
Offline
aa powiedz jak u cb z ta temperatura na blacie ?? pokazuje ci normalnie czy staje gdzieś tak około 60-70 stopni i dalej nie idzie ?
Offline
liptoniasty13 napisał:
aa powiedz jak u cb z ta temperatura na blacie ?? pokazuje ci normalnie czy staje gdzieś tak około 60-70 stopni i dalej nie idzie ?
Dokładnie staje na 60-70 stopni. I dalej nie idzie.
Wyczytałem że zawór N75 można jeszcze spróbować wyczyścić, także spróbuje to zrobić, jak nie pomoże to turbina do regeneracji ;/
A co powiecie na temat czyszczenia łopatek turbiny w ten sposób: https://www.youtube.com/watch?v=pgbAorTjssw
Ostatnio edytowany przez fenix9108 (2015-02-07 15:18:50)
Offline
jak ci staje temperatura tak to masz do wymiany na 100 % termostat kilka dni temu u siebie to przerabiałem
Offline