Golf 4 Klub Polska
Moc nie ma znaczenia w kwestii hamulców - 140km/h pojedziesz zarówno AMG jak i Tico. Chodzi tylko o to, że mając więcej kucy bardziej ciągnie cię do depnięcia i wtedy przydają się lepsze heble.
Offline
Co racja to racja Kajor, ale ponawiam pytanie: jakie hamulce na tył? Zostawić seryjne, czy również ATE Power Disc?
Offline
Najlepiej to samo co z przodu, albo coś porównywalnego jakościowo, chociaż przednie heble są dużo bardziej obciążone.
Ostatnio edytowany przez Kajor (2011-11-16 18:59:12)
Offline
Czyli 4 takie same tarcze? A klocki jakie?
Offline
Ok. Patrzyłem i znalazłem na tył 232mm, będzie dobre?
Offline
Mam dosyć duży problem z moim autkiem, więc Chip musi poczekać. Oto link do tematu. Proszę, pomóżcie.
http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?pid=8031#p8031
Offline
a ja czekam z niecierpliwością i fascynacją aż wszystko zrobisz:)
trzymam kciuki !
Offline
Problem rozwiązany. Teraz zbieramy kasę na Chip, nowe heble i Alu. Może też polerka lakieru, ale jeszcze do końca nie wiem
Offline
ale będzie kosiarz
to już zrobiłeś wszystko i tylko chip ci został? :O
Offline
Zaczynam od Chip'a, aczkolwiek od nowego roku będzie się działo.
Offline
hmm... a nie lepiej chipa na końcu zostawić?
ja bym najpierw mechanike zrobił a później dostroił chipem
Offline
A ja na początek proponuję wtryski np 216 i dopiero chip bo on sam szybko ci się znudzi a razem z wtryskami będziesz zadowolony, to raz a dwa gdy byś po samym virusie później połasił się na wtryski a myślę ze na pewno to czekały by cie dodatkowe koszty związane z korektą softu pod nie . Ale jeżeli realnie celujesz w 200 KM wtryski 216 ci nie wystarcza ponieważ ich wydajność to ok 170 KM I wtedy polecam końcówki 230 z tym ze zmiana softu będzie niemal konieczna bo silniczek mocna za dymi . Mniemam ze masz silnik ALH więc jeżeli udasz się do fachowców to będziesz mega zadowolony Pamiętaj ze przy dużych mocach nie ma co liczyć na bez awaryjność a spalanie rzędu 7,8,9 l na 100 km w zależności od stylu jazdy to norma. Pomysł ze swapem na silnik ARL nie jest zły bo montujesz wytrzymalszą jednostkę ale cenowo nie wiele mniej wychodzi .No i jak koledzy wyżej piszą bezpieczeństwo też jest ważne. Pozdro
Offline
Przy wtryskach 216 i seryjnej mapie zapomnij o prawidłowej pracy silnika. Za dużo ropska będzie walił.
Offline
Sprzedaj 90 konnego i kup 150 konnego .Na 100 procenta taniej cie ta zabawa wyjdzie tylko w tym ostatnim nie zejdziesz spalaniem poniżej 8 litrów takl mi sie wydaje .Ostatnio kolega zakładał do alfy 147 tarcze nawiercane i nacinane (mikoda czy jakoś tak)nowe klocki i po 3 miesiącach jazdy klocki zostały wymienione na nowe.A powiedzcie mi w 90 konnym jest chyba pompa wtryskowa a w 130 i w góre pompowtryski.
Offline
rafik1967 napisał:
A powiedzcie mi w 90 konnym jest chyba pompa wtryskowa a w 130 i w góre pompowtryski.
W 90 i 110 jest pompa wtryskowa
w 101,115,130,150 są pompowtryski
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-12-08 09:15:37)
Offline
Zima, zima, na forum się pozmieniało, wszystko spoko, lecz przez tą zimę niestety zaliczyłem małą stłuczkę, za którą musiałem wyłożyć 600 zł, łącznie z częściami do mojego samochodu. A miałem już 900 zł i golfinka aż się czerwona z niecierpliwości robiła, bo było już tak blisko do Chip tuningu. No niestety. Trzeba jeszcze chwile poczekać. Aczkolwiek nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie do Was, drodzy koledzy. Mianowicie zauważyłem coś takiego jak "BRA" z ang. biustonosz, lecz na samochód. I moje pytania brzmią: Czy opłaca mi się to zakładać nie tylko ze względów, że mi się to bardzo podoba, lecz ze względu na ochronę przed kamyczkami i owadami? Czy mogę jeździć z tym we dnie i w noce, w deszczu i suchocie i nic mi się z maską nie stanie?
Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi. A Wam drodzy koledzy chcę życzyć najserdeczniejszych życzeń z okazji Świąt Bożego Narodzenia, dużo rodzinnego ciepła, miłości, radości z każdej chwili oraz bezawaryjności samochodów i bezkolizyjnej jazdy. Uważajcie na siebie i niech każdy spędzi te święta jak najlepiej!
Offline
Pae raczej z bra kiedy jest mokro nie jezdze bo też taka posiadam , zakladam ją tylko na suche i pogododne dni, owszem jest to ochrona na maske przed kamieniami i owadami .. ja tylko zakladam jak jade w dłużą trase i w sumie nie tylko poprawia to wyglada samochodu i estetyke ale daje jej ochrone przed uszkodzeniem maski . pozdro ziomek i Wesołych Świąt
Ostatnio edytowany przez CHudini MK4 (2011-12-23 11:40:49)
Offline
A dlaczego nie jeździsz z nią w mokre dni? To źle na coś wpływa?
Offline
dokładnie powiem ci ze zbiera sie brud pod nią i raczej nie wypada jezdzic z tym w mokre dni, pana ruda może zaatakowac ci maske a malowac raczej byś nie chciał
Offline
Poza tym na materiał bry może źle wpłynąć wilgoć.
Jeśli pod brą zgromadzi się brud, to bardzo prawdopodobne że zaraz będziemy mieli porysowaną maskę
Offline
lukker dokladnie
Offline
Kajor napisał:
Przy wtryskach 216 i seryjnej mapie zapomnij o prawidłowej pracy silnika. Za dużo ropska będzie walił.
modyfikacja pompy vp44 go jeszcze czeka a to juz nie pompa z 1,6td gdzie ma sprezynke tu jest normalna elektronika
znowu koszta
czyż nie prosciej zmienić auto ? na TDI 150 koni ?
bo chyba czesc z nas zapomia że kolega jest na VP a nie PD , i chce zwiększyć moc swojego auta 2x
,,, i że nie najważniejszy jest jedynie stopien/cisnienie sprezania ale i paliwo , predzej przed wymiana turbo juz bym myslał nad wtryskami , przeciez daja większy efekt ? ja osobiscie nie dałbym sobie głowy urwać czy doł 15 letniego 90 konnego silnika wytrzyma 200 koni , pewnie pasowało by już spolerowac czopy , zmienic panewki itd
ten temat technicznie jest wcale nie łatwy , bo koszta idą w górę
prosciej jakby kolega chciał np 130- 140 koni z 90 ,,, a np z 130 chciał 170-180 czy tez z 150 zrobic 200 swoją drogą
hamulce można wziąść z BMW e46 razem z zaciskami itd z tym że ,,, felga musi być conajmniej 16/17 cali mniejsza na zacisk mi nie włazi
Offline
Kolego zwolennikiem przeróbek osobiście nie jestem,jak napisałeś przecież można kupić furę o odpowiedniej mocy i po
sprawie,zawsze przerażały mnie koszty a najbardziej czy będzie to wszystko odpowiednio współpracować ze sobą,czy
silnik to wszystko wytrzyma,nie rozkraczy się?
ALE w twoim przypadku całkowicie popieram takie poczynania,dlatego ponieważ nie jest sztuką oddać auto i odebrać
gotowe,szczycić się co ja to nie zrobiłem,auto jak ta lala.
A to że działasz sam inwestujesz wiadomo,robocizna praktycznie twoja,a satysfakcji na pewno co niemiara.
Ja takich ludzi szanuję co sami działają,szukają rozwiązań do własnych oczekiwań nie idą na łatwiznę
WIĘC DZIAŁAJ...TYLKO TEJ MOCY ODPOWIEDNIO UŻYWAJ...PODSTAWA TO BEZPIECZEŃSTWO OGÓLNE...
Offline
kowal_golf4, Twoja wypowiedź mnie bardzo zaciekawiła, myślę, że tyle mocy co masz bardzo by mnie satysfakcjonowało. Ciekawi mnie tylko czy seryjne sprzęgło i cała reszta Ci to wytrzymuje i czy nie ma żadnych problemów z silnikiem?
Offline
sprzęgło to na pewno jednomas ?, dwumasy chyba przeniosą tylko moc do 150 km .
Offline
kowal_golf4 - po prostu szacun chłopaku tyle mam do powiedzenia w temacie
Offline
Witam Panów. Chciałbym się jeszcze dowiedziec co nie co o tym FMIC. Czy to chodzi o coś takiego i tyle?
Link:
http://allegro.pl/vw-golf-iv-intercoole … 68825.html
I oczywiście o wtryskach. Czy do silnika takiego jaki ja mam, czyli na pompie wtryskowej, można zamontować wtryski 0.216? I czy chodzi o coś takiego i czy te oferowane na tej aukcji są odpowiednie i będa mi służyć?
Link:
http://allegro.pl/wryskiwacze-wtryski-1 … 50154.html
Ostatnio edytowany przez Pae (2012-04-23 10:16:31)
Offline
1. Poniekąd tak, chodzi głownie o polepszenie chłodzenia powietrza doładowującego silnik
Może być jeszcze np taki http://allegro.pl/przedni-intercooler-f … 31565.html
2. Tak do jednostek na pompie pasują wtryski
Ostatnio edytowany przez lukker (2012-04-23 22:20:54)
Offline
A gdybym chciał założyć 0.230, to już muszę zmieniać sprzęgło na jednomasa?
Offline
Sprzęgło można by zostawić póki co, ale prędzej czy później raczej nie wytrzyma i wtedy można zmienić.
Offline
Planowałem ograniczyć moje wydatki na mody mechaniczne. Myślę nad Turbo z ARL 150 KM, wtryski 0.230, FMIC ze 150-konnej wersji i Chip. No ale wtedy sprzęgło lepiej wymienić, prawda?
Offline
Tak jak pisałem ,przy tak podkręconym silniku ori sprzęgło nie pociągnie za długo (zależy od stylu jazdy). Przydał by się jednomas z VR6/G60 , a to już twoja decyzja czy zabezpieczysz się wcześniej i wymienisz, czy poczekasz aż sprzęgło się zużyje i wtedy wymienisz.
Offline
W sumie to wolę poczekać i zamontować wszystko na raz, wtedy nie będę się martwił czy coś się zużyje szybciej czy nie
Offline
Jeszcze jedno pytanie do Was panowie. Planuję włożyć do mojego Żuczka felgi RH ZW 2 18". Przód 8,5J, tył 10J. Czy przy moim 90-konnym silniku będzie to niewskazane? Będzie tracił na mocy?
Offline
a masz nadzieję ze te 10 j zmieści sie z tyłu i z przodu w twoim golfie? jeśli et mniejsze niż 35 to możesz zapomnieć
Offline
MAXIMUS, ET z tyłu to 35, a z przodu 40. Poza tym, na tył i przód dystanse po 1 cm z każdej strony.
Offline
Czyli? Bo nie rozumiem za bardzo.
Offline
co bedzie cię widzieć policja zabiorą ci dowód a ty i tak dalej tak bedziesz jeździł
Offline
Po prostu po zabraniu dowodu zmieniasz koła na takie, które nie wystają poza obrys auta, jedziesz do diagnosty, który podbija ci papier, że wszystko jest w porządku, odbierasz dowód, zakładasz spowrotem lans-szpule i olewasz sprawę.
Ale znajomi jeżdżą na takich rolkach i raczej nikt się nie czepia.
Offline
Skoro te szpule wejdą na moje autko, to nie widzę już żadnych problemów. Nawet jeśli chodzi o policję, bo mam tam znajomych
Offline
generalnie myślę iż to idzie nieco w drugą stronę niż powinno , sam zestaw tarcze , zaciski , klocki itd to nie wszystko , z doświadczenia wiem że jeżeli samochód ma się zatrzymać to nie tylko koła muszą przestać się obracać bez zawieszenia się nie obejdzie bo przy mocnym hamowaniu przód nurkuje
no i generalnie na drogę hamowania nie ma wpływu to czy masz 150 czy 450 koni lecz wpierw prędkość z jaką się poruszasz a ma to wpływ także na to jaką odległość pokonasz zanim rozpoczniesz hamowanie
odnośnie tarcz na tyle , nie musisz zmieniać , nie zmianiajac zawieszenia oraz podziału sił hamowania to skuteczne hamulce sprawią iż tył będzie odciążony podczas hamowania bo się nieco podniesie a przód opadnie , jeśli zaś usztywnisz zawieszenie przednie będzie lepiej , ale o ile ? zmiana charakterystyki zawieszenia odbija się również na pracy abs'u który potrafi zwiekszyć , podtrzymać i zmniejszyć ciśnienie 10 razy na sekundę
niestety modyfikacje samochodu powinny odbywać się raczej grupowo ... lecz chip na 120 koni raczej nie jest modyfikacją wybitnie zmianiającą nasz styl jazdy
generalnie powiem coś zaraz za co mnie połowa posiadaczy VW zabije ale powiem to szczeże i od serca
jeśli miałbyś przerabiać swój samochód w sposób opisywany przez większość for internetowych to zmień golfa np na golfa ale z silnikiem 150 konnym TDI bo zaraz się okaże że wypadasz z fotela na zakręcie
a jesli naprawde masz zamiar szybko jeżdzić to zmienić możesz na np bmw e46 M57 330D 204 konie 3,0 common raily i auto przygotowane do takiej jazdy jak trzeba natomiast m47 2.0D wybij sobie z głowy jak bmw to R6 gdyż r4 są bardzo wadliwe diesle w BMW
Pozwoliłem sobie wcisnąć się bez wazeliny w posta. W 2.0D BMW pękają wały korbowe - syf jak jasna cholera... 3.0D są natomiast ekstra. Kajor.
Offline
Jestem tego samego zdania co x50sr - nie warto robić z tego Golfa wyścigówki, bo zjesz zęby na kosztach.
Jeśli chcesz, to taniej wyjdzie zeswapować silnik - wtedy zostajesz przy TDI, nie zmieniasz praktycznie niczego, robisz wszystko za stosunkowo małe pieniądze (np taki ARL 150KM nie jest wcale drogi), a potencjał na 200KM jest na starcie.
Offline
To że w m47 pękają wały to prawda , ale tym bym się generalnie nie przejmował (to jak z dziwnymi spadkami Ciśnienia oleju w vw) , ale żeby kawałki kolektora a właściwie to klapki zawirowań wpadały do silnika to jest zwyczajnie tragedia w wersji 136km vp44 wiecznie siada elektryka od pompy
aczkolwiek BMW jeśli mowa o 3 litrowym dieslu to zamiast bawić się w chip to zwyczajnie robi się go na 535d czyli wiadomo bmw pożuciło swoje mądre opisywanie wersji na swoje głupie opisywanie i ,,, 535d od 530d nie różni się pojemnością lecz tym że ma drugą turbinę , generalnie cała przeróbka jest bezproblemowa wręcz P&P no i seria ma coś 270 koni i niewiele ponad 6s do 100 i może konkurować z M5
ale po programie takie przerobione BMW ma 340 koni oraz ,,, 700NM ...
no i przetarty szlak , bo można kupić częsci z M power
od siebie dodam jeszcze iż silnik bmw r6 3.0 wielokrotnie zdobywał tytuł silnika roku najlepszego w swojej klasie na całym swiecie . przy czym koszta takiej modyfikacji na 700NM nie są nawet odskocznią od przeróbek TDI a efekt robi swoje ...
moi znajomi robili ostatnio swojego passata b6 1,9 105 koni i wytargali coś pod 180 koni po czym przejażdzka bmw 530d e60 załatwiła sprawe , niby to tylko 20 koni więcej ale to inne przełożenia , inny napęd , niesamowicie lepsza trakcja i praktycznie żadna różnica w cenie sprawiły że ich zdanie było proste , lepsze seryjne auto przygotowane do żwawej jazdy niż kotlet na sterydach
powiem szczeże że ja śmigam 1.8T i brakuje mi haldexu , są poprostu problemy z trakcją i nośi mnie po jezdni a przecież nie mam nie wiadomo jakiego momentu , tylko mam go w bardzo szerokim zakresie i wystarczy że kropi przez co muszę zrezygnować z szybkiego ruszania czy np strzałów ze sprzęgła przy wyprzedzaniu z np między gazem .
generalnie wnioski są proste , golf ważący niewiele ponad tonę mając powyżej 150 koni generujących przez silnik bez jakiejś turbo dziury czy ostrych wałków rozrzadu jest szczytem możliwości w wersji przednionapędowej .
niestety nie bez powodu szybsze auta napędzane są albo na tył albo na 4 koła , natomiast przy niskiej mocy lepiej wypada napęd przedni , myślę że ja już sobie daruję dalszą wypowiedz gdyż każdy robi to na co ma ochotę i jest w miarę świadom swoich decyzji
pozdrawiam
Offline
Trzeba to przyznać - mimo, że jestem Golfiarzem, to BMW jeżdżą lepiej. Z tym, że źle czuję się w BMW - dlatego mam VW.
Offline
Przyznam Wam się szczerze i bez skruchy, że plany modyfikowania mojego silnika w chwili obecnej są okryte mgłą. Nie wiem czy nie zrobię chipa na 120, czy 110 KM i będę miał na chwilkę spokój. Poza tym o wiele bardziej stawiam na bezpieczeństwo, więc jeśli chodzi o zawieszenie to oczywiście firma TA-Technix minimalnie wchodzi w grę. Gwint, felgi, lakier, wstawka na przód od 25th i duże prawe lusterko - To chcę na sam początek. Co będzie później - zobaczymy. Samochód planuję obniżyć o 4 cm - tył, 5 cm - przód. W każdym razie nie studzę Waszych oczekiwań, bo nie wiadomo do końca co z tym wszystkim będzie. W tej chwili najważniejsza jest kasa by to wszystko zdobyć i zamontować, a to jakby tego nie ujął decyduje o wszystkim. Nie mam stałych dochodów, bo jestem jeszcze w technikum, ale jak to mówią: po nitce do kłębka. Efekty będziecie widzieć, bo będę na bieżąco aktualizował mody mojego wozu na forum. Także nie ma się co nastawiać na porażkę lub myślenie typu "naobiecywał, a teraz ch*j z tego będzie". Otóż u mnie słowo jest droższe od pieniędzy, więc nie tylko zrobię moją golfinkę na cacy, a też będę na niejednym zlocie, gdzie mam wielką nadzieję, że się spotkamy i na żywo zobaczycie efekty moich starań i pracy włożonej w samochodzik. Mam do Was jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Czy przy chipie na 120 KM konieczna jest wymiana koła zamachowego na jednomas?
Offline
Rób, rób. Będziemy śledzić efekty.
Poza tym przy glebie nie będzie ci potrzeba niewiadomo jak moc - i tak będziesz jeździł powoli.
Pae napisał:
Mam do Was jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Czy przy chipie na 120 KM konieczna jest wymiana koła zamachowego na jednomas?
Nie.
Offline
nikt do ciebie nie bedzie mial pretensji za ten temat od tego mamy forum no i mozemy dyskutowac , to co powiedziales bylo najlepsza wypowiedzia w tym temacie aczkolwiek tresc ukryta w slowach... Chcesz zrobic auto pod siebie i tak powinno byc ... Chcesz byc ori i zaskakiwac , jak zmienisz lusterko zrobisz chip lub nie to elementem zaskoczenia juz dysponujesz zmieniajac oznaczenie z tdi na sdi ja sam osobiscie mam to samo z oznaczeniem lecz wersji benzynowej pomimo iz mam okolo 190 koni seria (silnik z audi TT) i ludzie na swiatlach tak sie gapia i sa w szoku ze nie dali rady golfowi 1.4 ... A moglem klape zostawic w spokoju bo wczesniej mialem 1.6 tak jak i kajor... Odnosnie braku stalych dochodow sam to pamietam ... pomijam fakt ze i tak jakies mialem ale z pracy dorywczej i takie dochody sa najlepsze gdyz brak stalych dochodow rowna sie czesto braku stalych wydatkow czyli kasy mozesz miec od groma ,,, bo nie masz jak czesc z nas zony , dzieci , wlasnej rodziny . Masz auto wiec jestes w conajmniej 2? Klasie ! tak dedykuje , wiec znajac zycie w wakacje podejmiesz jakas prace i problem masz z glowy aczkolwiek w tym wieku bez doswiadczenia i szkoly skonczonej musisz pamietac ze zadna praca nie hanbi ale kazda meczy widzisz ja np jedni zalatwiaja cos bardzo daleko i wracaja do domu o godzinie takiej jak widzisz po dodaniu posta...
Odnosnie chip tuningu silnuja diesla i no braku dwumasu to problemu zabardzo nie ma gdyz w dieslu masz silniejszy uklad korbowo tlokowy i dluzsze przelozenia gdyz silnik pracuje w bardzo waskim zakresie i problemu nie ma dopuki mowimy o mocach opisywanych wczesniej . Generalnie zapewne osoba ktora w tym dlubie chetnie odpowwie na twoje pytania
Offline
Jestem w klasie 3 technikum. Poza tym x50sr trafiłeś w dziesiątkę. Robię samochód pod siebie, a co do pracy to planuję wykminić coś na wakacjach. Mam nadzieję, że felgi i gwint siądą za tą kasę, którą zarobię na wakacjach. W każdym razie będzie jak będzie. Czy wolniej, czy szybciej to już czas pokaże. Golfina będzie zrobiona - macie moje słowo. Gdzieś na forum czytałem pewien temat, że przy 2000rpm na piątym biegu w zwykłym TDI 90KM PD prędkość powinna wynosić 100 km/h, w moim samochodzie na 5 biegu osiągam 100 km/h przy 2200rpm. Czy mam się czym martwić? Pozdrawiam wszystkich
Offline
Tak dla ścisłości: TDI 90KM PD były wypuszczane tylko w Golfie V na rynek południowoafrykański - jest to zdławiony softem 105KM 1.9 PD.
Na resztę świata 90KM były tylko i wyłącznie na pompie wtryskowej.
Co do prędkości na danym biegu - za wszytko odpowiadają przełożenia i jeśli są takie same to nie ma opcji, żeby auto jechało inaczej. Myślę, że po prostu ktoś napisał "ok. 2000rpm" zamiast doprecyzować i masz identyczny wynik.
Offline
Czyli pompa wtryskowa ma jakie oznaczenie? VP?
Offline