Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich.
Jestem tu nowy i jeśli popełnie jakiś błąd w użytkowaniu tego forum to proszę o wyrozumiałość {pierwszy raz zarejestrowałem się na forum motoryzacyjnym}.
Więc do rzeczy.
Niedawno zakupiłem od Viakena skaner Mini VAG 505.Problem polega na tym że przy próbie wejścia w bloki pomiarowe urządzenie zrywa połączenie z autem lub czasami np w bloku 001 wyświetlacz nie pokazuje żadnych informacji,tzn jest całkowicie czysty.Błędy mogę odczytywać i także bezproblemowo je kasować {mam uszkodzoną sonde lambda}.
Myśle że samo urządzenie jest sprawne bo nie było problemu z odczytem bloków pomiarowych w audi a4 1.9tdi rok 2000 oraz vw polo 1.0 chyba z 1997 roku.
I tu prośba do Was:czy może ktoś się spotkał z takim przypadkiem lub wie gdzie szukać przyczyny?
Dodam że mam nie oryginalne radio jeśli ma to znaczenie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Offline
Witam ponownie.
Wymontowałem dzisiaj radio i niestety ono nie ma wpływu na działanie skanera.
Wymieniłem również aku które odmówiło dzisiaj posłuszeństwa i odłączenie zasilania też nie dało rezultatu.
Więc koledzy bardzo proszę o jakieś wskazówki.
Offline
Czesc.
Z braku odpowiedzi widze ze mój problem jest chyba wyjątkowy.
Niedawno kolega podłączył się swoim kablem vag do mojego auta i sprawa też wygląda dziwnie.Program Polski-Vag 4.9 otworzył bloki pomiarowe i np. przy wskazaniach temp silnika cyfry rosly wraz z dodawaniem gazu,czyli wolne obroty to 43,srednie obroty to 51 a wysokie to 60.I napewno nie była to temp silnika.Natomiast w odczycie prędkości obrotowej silnika wyświetlana wartość na wolnych obrotach to 143 i po zwiekszeniu obrotów tylko lekko sie podniosła.Generalnie wstrzymałem sie z wymianą sondy lambda z braku pewności co do jej uszkodzenia {silnik chodzi bez zastrzeżen}.
Czy powodem tych "wariacji" może być uszkodzona jednostka sterująca?
Niektórzy może pomyslą "po co grzebać skoro auto chodzi dobrze", ale tak jak chyba Wy wszyscy chcecie,aby wszystko pracowało jak należy.
Więc ponownie proszę o pomoc.
Offline
"Pomocne" te forum.Nie wierze,ze nikt nie spotkal sie,lub nie slyszal o podobnym problemie.
Offline
Cześć po pierwsze.
Moim zdaniem 1 problem jest z góry mechaniczny tzn widzisz wszystkie czujniki czy czegoś brakuje? Np. ostatnio ruszony przykład wskazania zaworu EGR.
2 może MK 4 wykorzystuje dodatkowe linie sygnałowe (chodzi o sam układ wewnętrzny) np. dla Polo i Audi wykorzystane są inne linie mikrokontrolera a golfik ma np. dodatkową, no ale to tylko przypuszczenia.
Musiałbym pogrzebać trochę i sprawdzić schemat, połączenia itd., ale niestety zegar na to nie zawsze pozwala, poza tym mogę się mylić
Ostatnio edytowany przez Mrblack85 (2015-01-28 20:30:43)
Offline
Dzieki za odpowiedz.
Nie bardzo rozumiem "czy widzisz wszystkie czujniki".Skaner nie widzi czujnikow bo nie wchodzi w bloki pomiarowe.Natomiast kablem vag "odczytalem" tylko to co pisalem we wczesniejszych postach.W inne nie wchodzilem.Jesli chodzi o EGR to w moim silniku nie wystepuje.A czy to problem ze strony mechanicznej to mysle ze raczej nie.No ale to tylko moje domysły.
Moze szpece od strony elektryczno-elektronicznej cos poradza? W sumie wszystkie porady sa cenne.
Offline
Ja korzystam z VAG-COM 311.2 i też miałem problem z odczytem błędów czy wejściem w bloki pomiarowe. Pomogła zmiana następujących ustawień.
Offline
moglbys opisac co na co zmieniles
Offline
Witam.
Mysle ze to nie jest wina ustawien poniewaz skaner bez problemu dziala na innych autach {w skanerze nie ma mozliwosci zadnych zmian ustawien}.Problem lezy po stronie auta.
A czy jest mozliwosc sprawdzenia poszczegolnych pinów w gniezdzie diagnostycznym? Na przykład tzw "miernikiem".
Offline