Golf 4 Klub Polska
hej mam pytanko o abs jestem nowym uzytkownikiem mk4 i na tym forum......mam pytanko bez wciśnięcia przycisku ASR przy awaryjnym hamowaniu niedziała abs dopiero gdy wcisne przycisk ASR wtedy przy awaryjnym hamowaniu działa system przeciwblokowaniu kól czy tak ma być? pozdro dzięki za odpowiedź
Offline
Offline
@Maximus - ABS to nie ESP!
ASR jest systemem przeciw buksowaniu kół, a nie elektroniczną kontrolą trakcji i nie ma z nim nic wspólnego.
Oba systemy korzystają z tych samych czujników na kołach, ale z tego co pamiętam, wyłączenie jednego nie powinno skutkować wyłączeniem drugiego systemu.
@Pandzior - potrzebny jest kod błędu. Inaczej nic nie wiadomo.
@ Vademin - zawsze przy przekręceniu w pozycję zapłon zapala się ABS - układ dokonuje samodiagnozy. Przyczyna gaśnięcia silnika raczej nie może być spowodowana wadliwym układem hamulcowym.
Offline
ESP kożysta jeszcze z 2 czujników przesówu poprzecznego znajdującycg się pod kolumną kierownicy i popieram ABS działa zawsze jak koła mają się zblokować.... czy awaryjnie czy nie.
Offline
Dokładnie. Ja np mam ABS i ASR (każdy golf ma, choć nie we wszystkich jest guzik do wyłączania ASR), ale ESP niestety nie. Gdy mamy guzik z napisem ESP, naciśnięcie spowoduje wyłączenie systemu ESP i ASR.
ABS działa niezależnie i nie da się go wyłączyć (nie działa tylko jeśli nastąpi awaria czujnika/-ów).
Ostatnio edytowany przez Kajor (2011-11-17 21:43:34)
Offline
Kajor napisał:
Dokładnie. Ja np mam ABS i ASR (każdy golf ma, choć nie we wszystkich jest guzik do wyłączania ASR), ale ESP niestety nie. Gdy mamy guzik z napisem ESP, naciśnięcie spowoduje wyłączenie systemu ESP i ASR.
ABS działa niezależnie i nie da się go wyłączyć (nie działa tylko jeśli nastąpi awaria czujnika/-ów).
co ty dupisz ze sie tak wyrażę jak możesz mieć ASR to jest dodatek do ESP
stań na trawie wciśnij gaz i nagraj filmik czy koła buksują czy hamuje ... wtedy coś uwierzę
Ostatnio edytowany przez MAXIMUS (2011-11-17 22:16:59)
Offline
1) http://www.fakt.pl/ABS-ESP-ASR-co-to-zn … 956,1.html
2) http://www.motofakty.pl/artykul/abs_asr_esp.html
3)
"System kontroli trakcji - niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (buksowanie) - W Polsce jednym z popularniejszych określeń jest ASR (od niem. Antriebsschlupfregelung lub ang. acceleration slip regulation). Nazwa ASR jest wykorzystywana w pojazdach produkowanych m.in przez koncern Mercedes-Benz, Volkswagen, Fiat lub Rover. Koncerny Ford i Saab oraz Chevrolet (Daewoo) stosują nazwę TCS (od ang. Traction control system). Firma BMW stosuje oznaczenie ASC (od ang. Automatic Stability Control) lub ASC+T. Stosowane są również oznaczenia TC (ang. Traction Control) i inne."
"Układ ESP - ma za zadanie utrzymać samochód na wybranym torze jazdy poprzez przyhamowywanie poszczególnych kół w taki sposób, aby przywrócić ich przyczepność zmniejszając jednocześnie prędkość pojazdu."
4) http://moto.onet.pl/8689587,0,4,filmy.html?node=19068
Masz chłopie - poczytaj i się doedukuj, bo ja wiem co piszę, a ty chyba nie do końca...
Każdy Golf mający ESP ma ASR, ale nie każdy mający ASR ma ESP.
Ostatnio edytowany przez Kajor (2011-11-17 22:26:44)
Offline
Dokładnie... ESP jest starszym bratem ASR.... ESP to nie ASR ..... podpinam się pod słowa Kajetana.... oboje wiemy o czym mówimy.... MAX wyluzuj.... i posłuchaj starszych przecież nikt cię nie nabiera czy wkręca.... koniec gadania .
Offline
Witam, Pandzior ,masz jakiś błąd w systemie. Po wciśnięciu ASR ,musi działać ABS. ASR, to system ,który zapobiega nadmiernemu poślizgowi kół podczas ruszania. ESP, to system ,który stabilizuje tor jazdy podczas gdy np. wpadasz w poślizg na zakręcie. Jest to ten sam system ,tylko jeden ma takie zadanie a drugi inne,jeden przy ruszaniu ,a drugi podczas jazdy, koniec kropka. ABS ma działać zawsze ,w naszych autach nie da się wył. ABS-u, chyba ,że wyłączy błąd systemu lub uszkodzona pompa . Chłopaki ,każdy z Was ma rację ,tylko inaczej interpretuje Swoje. Pozdro
Offline