Golf 4 Klub Polska
Witam,
Mam problem podczas jazdy slychac "tyktyktyktyktyktyktyktyktyk" nie wazne czy szybko czy wolno czy asfalt czy piach czy slisko czy sucho ciagle jest tyktyktkyktkyktkyk. Dzwiek dochodzi ewidentnie spod maski. Nie mam ani wlaczonych nawiewow ani radia ani otwartych szyb nic nie mam wlaczone tylko silnik i jest tyk tyk tyk tyk - typowo doslownie jest taki rytm TYK TYK i znowu %$@#&! TYK TYK. Co to moze byc ? Martwic sie ?
Offline
głowica pewnie popychacze, w TDI to sie dzieje. Albo wtryskiwacz. Różne sa opcje, podczas jazdy tylko jak sie koła kręca? Czy na postoju też? albo jak zmieniałeś koła i masz alu to ciężarki klejone o zacisk stukają. Miałem taki przypadek.
Ostatnio edytowany przez pauliosss (2015-03-16 22:26:17)
Offline
pauliosss napisał:
głowica pewnie popychacze, w TDI to sie dzieje. ...
Do tego zapytam sie kiedy byl wymieniany olej-jak dawno to moze tak robic-"klepac sie".
Offline
Kolega nagral tykanie, czy waszym zdaniem silnik chodzi normalnie ?
https://www.youtube.com/watch?v=iaP4LmG … e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=7iAzBCq … e=youtu.be
pauliosss - tylko jak sie kreca kola, na postoju nie tyka, choc moze czasami za tyka nie wiem juz sam czy sie filmuje czy nie ... kola odpadaja to typowo w silniku tyka ...
Kane - wymienialem sam olej 10w40 jakies 1.5tyg temu wiec odpada !
Ostatnio edytowany przez golf414 (2015-03-16 22:43:47)
Offline
Tutaj wyrazniej slychac tykanie PO dodaniu gazu
https://www.youtube.com/watch?v=lvSA29P … e=youtu.be
Oraz pytanie, jak sprawdzic czy n18 trybi ? Jakis prosty sposob na sprawdzenie czy szklanki sa ok ?
Czy w EGR, (zaznaczone na zdjeciu) Przy dodawaniu gazu, ta koncowka powinna pracowac w sensie otwierac albo zamykac klapke w EGR ? Bo u mnie stoi w miejscu.
Czy jesli mam przewod do swiec zarowych i koncowki sa lekko pozdzierane ( czarny plastik) i widac te metalowy wtyczki, ale niby trybi - to jest ok ? Paczałem tak i trzeba bedzie ciac duzo zeby zalezyc nowy przeowd do swiec Jakies pomysly ?
Offline
Ta końcówka przy egr, to jest klapa gasząca ona pracuje jak zgasisz silnik, a potem takie plum pod maską wraca. Po to jest żeby łagodnie gasł motor. Ja z tymi końcówkami, bo takie idą do podgrzewania świec płynu chłodniczego, zaczęły się topić mało co mi się samochód nie zjarał. Poucinałem kable, dobrałem świece od golfa II TD z gwintem, zrobiłem na zacisk kółeczko i śmiga wszystko w porządku. Świece żarowe też chciałem sobie sprawdzić, ale te fajki tak mocną siedzą że nie mogę zdjąć i dałem sobie spokój na razie, na drugi rok na zimę jak będę sprawdzał i urwie to też przerobie na gwinty. http://www.energotytan.pl/?198,koncowki … -izolowane
SZKLANY Do mechanika, zdejmie dekiel i będzie wiedział od razu jak kumaty.
N18 zdejmij przewód z egr-a jak zmieni się praca to trybi. Chyba że masz to pod Vagiem możesz sprawdzić, jak pracuje EGR
Sprawdź jeszcze świece czy masz dokręcone, ja miałem tak że jedna odkręciła się sama ktoś kiedyś nie dokręcił i sam się zdziwiłem... Również cykało.
Mechanikiem nie jestem, ale kilkanaście diesli przerobiłem i moje zdanie wydaje mi się z tego ostatniego filmiku że jednak głowica słychać klepanie. Na zimnym też klepie? Pisałeś że podczas jazdy, a tutaj ewidentnie słychać na postoju. I nie wiem czy Tobie chodzi o to klepanie jak silnik pracuje klep, klep, klep,klep, klep czy jakieś tyki zgłupiałem.
Ostatnio edytowany przez pauliosss (2015-03-17 10:38:12)
Offline
Wszystkie diesle ktore mialem robily KLE KLE - w koncu na diesla sie mowi klekot. Nie chodzi mi o dzwiek kle kle, go nawet nie bede sie probowal pozbywac bo to samochod z 2001 a nie z 2015, i chodzi mi o tykanie, ale juz sprawa zalatwiona pomogl kolega z forum Adriano w niektorych modelach zawor n75 wydaje takie dzwieki, sprawdzilem i dzwiek wlasnie idze z n75ki.
Co zauwazylem, klapa gaszaca sie nie rusza, troche szarpie przy gaszeniu powody sa 3 :
Przewod od podcisnienia zacisniety, brak przepustowosci
Kostka stopiona bo upadla na kolektor, i przerwany przewod wchodzacy do malej gruszki na egrze
Moze dla innych sie przyda. Przewody w egr trzeba wymienic, i przedmuchac go powietrzem. Tyle w temacie
Offline
pauliosss napisał:
w klapie ząbki się sypią sprawdź.
W klapie gaszacej sa zabki??
Offline
Nie niema żadnych ząbków
Wymień same podciśnienia i powinno być dobrze (na kompie lepiej widać )
Ostatnio edytowany przez adriano7891 (2015-03-17 19:16:46)
Offline
adriano7891 napisał:
Nie niema żadnych ząbków ...
Tez tak myslelem (nic tam takiego niewidzialem) dlatego zapytalem sie,bo moze w Leonie jest cos innego.
Offline
Ja tam widze N75.
Offline
golf414 napisał:
Ale ten moj spalony to jest ten n239
Adrian-kłucic sie niebede zebys czasem nienaskoczyl na mnie jak "theblues888" ale wpisz sobie w google to:1j0 906 283 c (to jest numer Twojego zaworu) i sie wszystko wyjasni.
Offline
Haha nie no bez przesady (i bez obrazy) ale poprostu mam inny schemat i widze na nim moj zawor wpisuje w google239 i mam taki sam w reca jak tam, a ten n75 jest przy filtrze powietrza natomiast mi chodzi o ten przy egr a tam jest tylko jeden
Offline
Ewidentnie n239...
Offline
Cos juz zrobiles w kierunku aby bylo ok? Jestem bardzo ciekawy co tak dokladnie mu dolegalo.
Offline
Tak, sprawdzam wszystko po kolei. Elektrozawor mialem podlaczony pod przewody cisnieniowe, i podlaczylem go na krotko pod akumulator, samochod pieknie gasl. Podlaczylem szeregowo zarowke pod przewod z pradem (ten w ktory powinien wejsc elektrozawor co idze od n18) ale zarowka nie swieci sie. Klapa gaszaca sie nie zamyka nie wiem czy to wina wtyczki , czy zwarcie gdzies na przewodzie. Jakis pomysl ? Sa jakies przekazniki bezpieczniki? Jak tak to gdzie pod maska czy w kabinie ?
Offline
Skoro klapa dziala "na krotko" a poprzez elektrozawor juz nie to moze tutaj nalezy szukac przyczyne-masz moze podmienic od kogos sam elektrozawor lub kostke na probe aby niekupowac w ciemno? Trzeba upewnic sie/wyeliminowac wszystko.
Offline
A nie ma przypadkiem w VAGU w adaptacjach żeby wymusić sprawdzanie tej klapy? Egr, turbo jest to może i to gdzieś się znajduje, niech ktoś mądry rzeknie cos Zobaczy czy w kostce ci kable nie zgniły, czasami nie widać gołym okiem a jest zjedzony
Offline
Vacum podaje zbyt mala ilosc podcisnienia, sprawdzalem na palcu. Ale sprobuje zalatwic manomentr i sprawdzic. Zakleilem kruciec poksipolem bo sie ruszal. Ale nie mam pojecia co jeszcze moze byc eh. Czy vacum do wymiany czy poprostu moze rozkrecic go i cos polookac ?
Takie bledy na vagu
- ciśnienie w kolektorze dolotowym
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
- Niedoladowywanie turbo
- Brak cisnienia w czujniku 239
Ostatnio edytowany przez golf414 (2015-03-20 16:28:29)
Offline
Pierwsze to Vacumetr zanim rozbierzesz pompe i będzie jeszcze gorzej.
-być może dziurawa gruszka
Aczkolwiek jesli miałeś luźny króciec to 3 błędy będzie właśnie generowała pompa vacum. Jesli dobrze zakleiłes to może i zadziała, ale teraz jak miałeś takie rzeczy jak stopione przewody to popatrz czy gdzieś nie ma dziury, Na łączeniu turbo->intecooler.
Offline
Jak gruszka jest przerdzewiała to ciśnienie z niej uchodzi ....A w środku jest membrana która moze być dziurawa..
Offline
Ale jak moze ulatywac z gruszki jak podtykam palca bezposrednio przy vacum to czuje ze nie ma cisnienia ? Przeciez nawet gruszka nie podlaczona w tym momencie
Offline
Trzeba było tak odrazu: )
Offline
I co w tym przypadku ? Cale vacum do wymiany? Moze jakos da rade przeczyscic ?
Vacum wymienione na nowe, dalej nie ma podcisnienia... Slabe zassysanie .. jaki moze byc powod ? Ja juz rozkladam rece
Ostatnio edytowany przez golf414 (2015-03-21 14:16:05)
Offline
A hamulce jak masz dobre? Czy czasami musisz podpompować?
moze uszkodzona gruszka trzymająca ciśnienie?
A mierzyłeś vacumetrem czy na zasadzie wciągania palca?
Ostatnio edytowany przez fisichella4 (2015-03-21 14:24:21)
Offline
Na zasadzie wciagania palca, nie ma nic gruszka do tego, bo nie mam nic podlaczone, palca podkladam bezposrednio pod vacu i ch&& ciagnie. Hamulce sie wydaja ok, natomiast oslablo mi wspomagania i nie dziala w/w klapa gaszaca
Offline
Jak ja przyciskam palca do króćca Vacum-servo(tam jest przewód który idzie do filtra powietrza) to na palcu jest ledwo wyczuwalne nie wiem czy vacumetrem nie będzie wiarygodniejszy test. Ogółem nie wiem czy tak się patrzy podcisnienie przy odłączonych przewodach. Ja bym wszystko podłączył i wtedy miedzy vacum-servo vacumetr i wiesz jak jest. A próby autem robisz czy nie próbujesz? (z tego co piszesz to ty wkładasz palca do krócca od pompy vacum tak?(taki w miare duży otwór w porównaniu do węży podciśnienia.
Offline
Ok to dobrze, radze vacumetrem sprawdzić. Jesli ma słabe cisnienie to trzeba szukac dalej co jest przed pompą i co tam napedza pompe
Offline
to jak wszystko odłączone? to jak może być winny n75 albo n18? Podmień może n18 z n75 sprawdź co bedzie,, gdzieś ci ciśnienie ucieka albo wogole go nie ma.. jak nie ma to wiadomo ze trzeba szukac dziurki gdzies w przewodach. A dalej to nie wiem.. Oczywiscie jak to zrobisz to napisz co bylo przyczyną..
Offline
Jutro wywalam na stale n18 , zostawiam tylko podcisnienie na klape gaszaca. Chodzi mi o to ze jak ma buc male posxisnienie to problem moze byc w czujnikach
Offline
golf414 napisał:
... a ja bede placil tylko $$$ zeby mechanicy sprawdzali po kolei, a sie okaze ze np n18 albo n95 byl walniety xd
Adrian-zapomniales,ze "frycowe" zawsze sie placi
Offline
Witajcie,
zdobylem vacuometr nareszcie, zalaczam filmik na ktorm widac jak to u mnie wyglada ( nie patrzcie na dzwiek, bo mam filtr powietrza sciagniety) czy to jest odpowiednie cisnienie dla vacum ? Szukac problemu dalej ? w n18 n75 ? Czy vacum jednak do <pośladki> ?? Jak bedzie wskazowka w dol schodzic to przyciskalem hamulec, i nie wiem czy trzyma podcisnienie czy nie ?
https://www.youtube.com/watch?v=RzSP2PU … e=youtu.be
Offline
Podciśnienie jest dobre a po wciśnięciu hamulca zawszę będzie spadać .
Offline
Dokładnie cisnienie bardzo dobre, a po naciśnięciu zawsze spada. Może zrób jakieś logi?Podmień n18 z n75. Bo nie widze tutaj nic o tym. I wogóle jakie masz objawy to nie chodzi dalej chyba o tykanie? Tylko o brak doładowania?
Offline
Chodzi mi o niedoladowanie turbiny, slabsze hamulce i nie zamykajaca sie klapa gaszaca .. Rece opadaja wszystkie przewody wymienilem na nowe, sprawdzilem na ostatnim przewodzie przed klapa gaszaca i tam cisnienie jest slabsze niz odrazu za vacum, ale to jest chyba normalne ? I tak ta zasrana klapa sie nie zamyka, usunalem calkowicie n18, doprowadzenie na klape zostawilem...
o ch** chodzi temu samochodowi ...
Ktos jakies pomysly bo mi sie cierpliwosc i pomysly skonczyly ...
Offline
Kurde pytałem się czy masz dobre hamulce.. Powiedziałeś tak chyba że to juz nie na tym forum. jesli słabe hamulce to servo.
Offline
Ale servo i tak dostaje podcisnienie od vacum :-) przewody nowe vacum nowe hamulce i wspomaganie wrocilo. Robie ostatnie podejsci i kupuje nowy czujnik 239, jesli to nie zadziala wywala egr wkladam flansze i jp dla greenpeace
Offline
golf414 napisał:
... jesli to nie zadziala wywala egr wkladam flansze i jp dla greenpeace
Pamietaj o jednym-jak wywalisz egr,to podczas gaszenia bedzie telepac Ci buda (czy to jest oplacalne?? ).
Offline
kane napisał:
golf414 napisał:
... jesli to nie zadziala wywala egr wkladam flansze i jp dla greenpeace
Pamietaj o jednym-jak wywalisz egr,to podczas gaszenia bedzie telepac Ci buda (czy to jest oplacalne?? ).
W tym momencie tez mi telepie wiec co to za roznica? :-D
Kolejny problem, zmienialem czujink od temperatury i moj tata odlamal zaczep od kostki ktora wchodzi w czujnik, teraz jest luzna i ciezko pali po nocy ... odlaczylem dzis kostke calkowicie i pieknie zqpalil .. ciac kostke teraz i nowy przewod dawac ..?
Offline
Bez kostki autko dostaje maxymalna dawke ropki dlatego lepiej zapala.Co od kostki,to ja bym ja zrobil tak ja ma byc.Adrian-cos kulejesz troche z autkiem a zapowiadalo sie tak bezproblemowo.
Offline
No kuleje niestety bo mnie np draznily przewody wymienilem i klapa przestala dzialac, chcialem wymienic czujnik i polamany zostal zaczep i takie pierdolki w kolko .. same problemy
Offline
golf414 napisał:
... i takie pierdolki w kolko ..
Jednak czasami wlasnie te pierdolki sa najbardziej drazniace,bo zaklucaja stabilna praca silnika i juz mamy nerwy (pare razy to juz przerabialem).
Offline