Golf 4 Klub Polska
witam posiadam golfa 4 alh 90 km z turbo ze zmienna geometrią. we wrześniu ubiegłego roku wymieniłem turbo.wszystko było ok do wczoraj. przy predkosci 120 odcina jakby gaz,pedal w podloge a auto nie przyspiesza. watpie zeby znowu to bylo turbo,duzo czytalem ze to na 99% n75, dzis zamierzam go zamieniec z n18 i sie przejechac.a jesli nie to to co? przepływomierz?
Ostatnio edytowany przez chudzyn (2015-03-20 10:36:18)
Offline
Przy podmianie z n18 moze być gorzej (tzw może przyśpieszać od ok 3 tyś obrotów). Zrób logi 003, 008 dynamiczne. Zapewne to nie turbo.
A najważniejsze podepnij pod kompa i zczytaj błąd jaki się zapisał.
Ostatnio edytowany przez fisichella4 (2015-03-20 10:49:19)
Offline
u mnie była zardzewiała gruszka od turbiny i tak się robiło
Offline
To samo co ja mam problem opisany w temacie "tykanie" u mnie bylo turbo niedoladowane przez uszkodzona pompe vacum (brak cisnienia) a dowiedzialem sie o tym w momencie kiedy mi klapa gaszaca nie trybila
Offline
Czyli miałeś luźny króciec na pompie vacum i ciśnienie uciekało, częsta przypadłość.(Sprawdza się vacumetrem).
W tryb awaryjny wpada auto przez kilka rzeczy:
turbo
n75
przepływomierz
nieszczelność
zgrzany przewod od turbo do n75(czasami dotyka kolektora wydechowego i sie zgrzewa i nie ma przepływu powietrza).
Offline
Ja miałem luźny i powietrze nie uciekało teraz skleiłem CX80 i hula Jedynie mam problem z tym deklem poci się ON. Rozebrałem, złożyłem na DIRKO i po miesiącu to samo, mam zamiar to skleić a jak nie pomoże to trzeba szukać BOSCH-a
Offline
autko podłączone pod kompa wyszły takie błędy :
- ciśnienie w kolektorze dolotowym
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
- czujnik stopu będący pod pedałem stopu
facet ze stacji diagnostycznej powiedział że często takie przypadki były ze właśnie stop był przyczyną
Offline
dzis sprawdzalem vagiem :
- ciśnienie w kolektorze dolotowym
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
Dokladnie te same mialem +
- Niedoladowywanie turbo
- Brak cisnienia w czujniku 239
Zakleilem vacu, ale i tak slabo zasysa powietrze (patrzylem na palcu) moze ogarne manometr to zmierze. Ile powinien miec zdrowy vacu ? 7 ?
Offline
0,6 bar coś koło tego. a vacumetrze na polu zielonym( I cyfry około 30)-> wiem jak to sie ma do 0.6 bar;)Jakiś przelicznik tam jest...
Jeśli pierwszy raz podłączałeś lub od np roku pierwszy raz to usuń błędy pojeździj dzien-dwa i sprawdz jeszcze raz czy są błędy..
Dajcie logi grupy 011 , 003 i 008.(-dynamiczne) 1500-4200 obr.
Klejenie pompy vacum jednym trzyma 2 lata innym kilka dni, bo zaleca się wymiane zamiast klejenia.(Aczkolwiek wiadomo że każdy ze względów "PLN" zaklei, a i tak po jakimś czasie kupi jeśli będzie to powodowało błędy w układzie paliwowym..Mi tez cieknie ale nic z tym nie robie jak narazie.
Offline
Jak ci dużo leci to i zaleci ropą u mnie to nic nie czuć i ledwo widać poci się jedynie.. Takie zaklejenie bez wyciągania to na długo nie pomorze
Offline
Ja wyciągnę ją na stół. Też się poci, bo przed daniem DIRKO to się wręcz lało... Teraz poci , nie lubię jak coś się ślimaczy muszę to zrobić.
Offline
fisichella4 napisał:
0,6 bar coś koło tego. a vacumetrze na polu zielonym( I cyfry około 30)-> wiem jak to sie ma do 0.6 bar;)Jakiś przelicznik tam jest...
Jeśli pierwszy raz podłączałeś lub od np roku pierwszy raz to usuń błędy pojeździj dzien-dwa i sprawdz jeszcze raz czy są błędy..
Dajcie logi grupy 011 , 003 i 008.(-dynamiczne) 1500-4200 obr.
Klejenie pompy vacum jednym trzyma 2 lata innym kilka dni, bo zaleca się wymiane zamiast klejenia.(Aczkolwiek wiadomo że każdy ze względów "PLN" zaklei, a i tak po jakimś czasie kupi jeśli będzie to powodowało błędy w układzie paliwowym..Mi tez cieknie ale nic z tym nie robie jak narazie.
Ale ta "nasza" mlodziez bardzo szybko sie uczy ( http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=10666 )-młode wilki "atakuja" .
Offline
wymieniony czujnik stopu, wymienione przewody auto dalej wpada w awaryjke przy 120.do 120 zbiera sie znakomicie. przypominam ze we wrzesniu regenerowalem turbo. czyzby jutro turbo szlag jasny trafil? dzis jeszcze sprobuje z czujnikiem n75, zamienie go z n18.
Ostatnio edytowany przez chudzyn (2015-03-23 13:04:11)
Offline
Sztanga gruszki byla ruszana przy wymianie? Długosc ruchu silownika tez ma duze znaczenie.
Offline
Zobacz to co Tobie mowilem pompe VACUM - jest nad czujnikiem temperatury taka metalowa obudowa. Z tego wychodzi gruby przewod z ktorego idzie przewod na n75 i n18. Zobacz czy kruciec od pompy vacum nie jest luzny - u mnie tak bylo BARDZO czesta przypadlosc .. i tamtedy ucieka cisnienie.
Offline
a i jeszcze jedno,po tym jak mi pierwszy raz wpadlo auto w tryb awaryjny, zauwazylem ze sztanga sie odkrecila,byla luzno teraz zostala dokrecona,pytanie czy czasem sie wszystko przez to nie rozregulowalo.dzisiaj bedzie sprawdzona pompa vacum, zamowiony przeplywomierz i n75
Ostatnio edytowany przez chudzyn (2015-03-24 11:12:44)
Offline
Jak bys patrzyl vacumetrem to musi miec miedzy 0.7-1 bar (na minusie), nie sugeruj sie zasysaniem palca bo.prawie wcale nie czuc. Poruszaj kruccem jesli sie rusza zaklek na okolo poxipolem 2skladnikowym
Offline
Jeśli mógłbym nawiązać do tematu (nie wiem czy to właściwe miejsce). Ale też chciałbym dowiedzieć się trochę więcej na temat tego zaworu. Otóż w moim AHF'ie odkąd pamiętam brakowało mocy, 110km chodzi raczej jak 75km... Ostatnimi czasy miałem 2-3x taki incydent, że właśnie przy 120km/h auto wpadało w tryb awaryjny i brak reakcji na gaz, na komputerze wyskoczył błąd właśnie z zaworem N75 i tu moje pytanie. Czy te wcześniejsze braki mocy, które towarzyszą mu cały czas mogę być również spowodowane niewłaściwym ciśnieniem własnie na tym zaworze ? Bo jedno może wykluczać drugie ale też i nie. Może zawór już pracował niewłaściwie aż zaczął się zacinać i wprowadzać w tryb awaryjny. A może z tym zaworem jest tak, że albo działa albo nie... nie ma czegoś takiego, że słabsze jest ciśnienie/podciśnienie ?
Gdzieś doczytałem również, że można ominąć ten zawór ewentualnie podmienić z zaworem N18 (podmieniając z zaworem N18, trzeba wsadzić zawór N75 na miejsce zaworu N18 czy wystarczy jak tylko N18 wsadzę w miejsce N75 a przewody podciśnienia od N18 będą chwilowo odłączone?) I podobno ten zawór N75 powinien wydawać jakieś dzwięki tykanie czy coś w podobie, jak to jest?
Ostatnio edytowany przez L91Michal (2015-03-24 21:11:25)
Offline
N75 jak zapcha sie syfem to raz zadziała raz nie.. tak może być.
N75 mozna podmienić z n18 ale z mojego doświadczenia auto powinno przyspieszać przy ok 3 tyś obrotów..
Nie można wsadzić n18 na miejsce n75 (i zostawiając przewody od n18..)
Zamiana trwa 10 minut..
Jesli wyciągniesz jakiś wężyk od np n75 i wciągniesz lub dmuchniesz powietrze w odpowiedni wężyk to będziesz słyszał ze tłoczek idzie do góry lub na dół(czyli się rusza) Aczkolwiek to według mnie nie jest test (czy zawór działa poprawnie)..
Offline
fisichella4 napisał:
N75 jak zapcha sie syfem to raz zadziała raz nie.. tak może być. ...
Dlaczego tak sie dzieje?? Poniewaz do filtra powietrza tudziez jego puszki trzeba (nalezy) zagladaz czesciej anizeli tylko raz do roku podczas wymiany samego filtra (w zimie staram sie tam lukac co 2 tygodnie latem co 3-napisze Wam koledzy forumowicze ze to jest jeden wielki odkurzacz).Z obudowy filtra wychodzi wezyk,ktory "idzie" własnie do ...
Uploaded with fotem.pl
Tutaj taka moja mała pokazowka: http://www.fotem.pl/show/full/503e0011f … 62b7bd7989 sorki za
Ostatnio edytowany przez kane (2015-03-25 01:18:32)
Offline
Całkowicie wywalić? To w końcu jak to jest? trzeba na miejsce N18 wsadzić tymczasowo N75 czy mogą na próbę testu przewody podciśnienia zostać niepodłączone (w miejscu N18)
Offline
Ja mam calkowicie wyrzucony czujnik n18, odpowiedzialny on jest tylko za spaliny, a ja nie z green peace, wiec mam wywalony
TO JEST BEZ N18
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? … 900e1a6a30 masz schemat
A TU MASZ Z N18
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? … 9ee0e28e90
Offline
zmieniony n 75 na nowy, nowa przepływka,sprawdzona pompa vacum, przewody od intercoolera ,wszystko szczelne.wniosek jeden - turbina regenerowana we wrześniu nadaje się do reklamacji.dziś wyjmuje turbo,na szczescie firma w ktorej bralem nie robi problemu,sama zaproponowala kuriera ktorego oplaci,turbine sprawdza, naprawia i odesla na swoj koszt
Offline
U mnie tak mula firma regenetujaca turbo nie byla jak przyjmowala na reklamacje dwa dni temu, juz z samego poczatku zaznaczyk ze to moze byc wina zassanego brudu... byle by nie robic za darmo,, ale sie okaze,,
Offline
Jeśli wszystko masz sprawdzone to co pisałeś wyżej to obstawiam zapieczone kierownice turbiny, to samo co u mnie, aczkolwiek dziwne trochę że tak w krótkim czasie się ci to stało daj znać od razu bo za taki zabieg mechanik chce 200-250 zł bez potrzeby regenerowania turbo.
Offline
Dandusiek napisał:
Jeśli wszystko masz sprawdzone to co pisałeś wyżej to obstawiam zapieczone kierownice turbiny, to samo co u mnie, aczkolwiek dziwne trochę że tak w krótkim czasie się ci to stało ...
"Dandusiek" wszystko zalezy od stylu jazdy,ja tez czasami jezdze w stylu "P.S.J." lecz co 3 tygodnie po rozgrzaniu oliwy to od 2-ego biegu idzie but w podloge i jest ok.
Offline
Ja dzwoniłem do firmy i mówili że turbo jest w bardzo dobrym stanie mówili ze turbo nie bierze wogóle oleju, łożyska czyste syfu nie ma i inne jakieś rzeczy w srodku mówił że są w bardzo dobrym stanie. I powiedział że no stracił czas bo tutaj nie ma co robić i pieniądze ale rozmawiał z szefową i mówiła że no chcemy pomóc klientom i za darmo to zrobią.. i mówi że mam szukać przyczyny gdzie indziej... i na koniec dodał że wyważy jeszcze raz wirnik(może to coś pomoże-->Ja tak myśle)-->bo on tego nie mówił... ale odbiór za tydzien bo powiedział że pierw robia regeneracje na której zarabiają a potem reklamacje... bo nie zarabiają.
A ja u siebie mam auto w garażu i robie wszystko sam dokładnie i wyciągnałem wszystko i zauwazyłem ze wychodzi mi zawsze rura od intercoolera i dałem wczoraj wkręta aby ten łącznik nie wychodził, czyściłem n75 tam na tłoczku był brud zaliczany do mikrometrów...bo tam to go nie widać wogóle aczkolwiek tam gdzieś troche było... n18 czyściłem. Wymieniłem oring przy EGR bo też mam tam dwa wkręty bo jeden wyrwał a drugi teraz trzyma. sprawdziłem szczelność intercoolera(SZCZELNy), sprawdzałem szczelnośc przewodu od turbo do IC również szczelny. No zobaczymy co będzie jak złoże, ale dopiero wtorek środa.
Offline
Ciekawa sprawa, widzę że problem ciągle jest, aczkolwiek zobaczymy po złożeniu, od razu dawaj znać! Bo ja mam też tryba waryjny przy 120-140, ale mechanik mówił że to kierownice turbiny, bo gruszka jest ciągle odchylona na doładowanie, jakby bylo inaczej to muliłby mi na każdym biegu, a tutaj jest gruszka ciągle "naprężona" na doładowanie, wiec ma kopa ale wpada w muł, czy to prawda? Jak myślisz/cie?
Offline
Nie no tryb awaryjny to napewno od zapieczonej geometri chyba ze miales robiona to co innego..
Offline
A ja wam powiem ze mialem turbo dziure, wymienilem vacum , przewody, odlazylem n18 i egr. Jak reka odjal, pojechalem go katowac ile sie da na autostarde i nic zadnego mula Czasami mi go zatrzesie tylko w tym momencie bo nie dokrecilem egr i wchodzi tam lewe powietrze (do icka) i sie zapowietrza, ale czekam do swietego 10tego i kupuje flansze. No i swist turbiny ustal
Ostatnio edytowany przez golf414 (2015-03-28 09:31:17)
Offline
Ja widziałem ostatnio na necie golfa 4 i jego logi 011. To gościu miał na każdych obrotach żądaną wartość ciśnienia dla turbo.. ale napisał że wymienił turbo(nie wiem czy regenerował) i wymienił pompe vacum... Dwie w sumie najważniejsze i w miare drogie rzeczy...No ale jego logi mówiły same za siebie auto pewnie chodziło jak nowe (chodzi mi o dynamike).. "golf414" u ciebie zapewne najbardziej pomogła wymiana vacum.. Wymieniłeś na używke?
Offline
Tak kupilem uzywke od maniaka vagow ktory robil swapa z 110konnego dieslowego silnika na 2.3 benzyna, kurde jak.to jape drze <3 i.ma wszystkie graty wiec kupuje cos od niego.jak mi potrzeba
Offline
Ja dzisiaj bylem po turbo i je zlozylem ale i tak przyspiesza od 2000 tys ogolem sprawdze vagiem bo on jest wiarygodny i dokladny. Ale wymienilem wiele inic nie dalo. Albo wirnik nieoryginalny jest za ciezki,.. albo vacum nie ten tego aczkolwiek podcisnienie mierzylem i jest bardzo dobre..juyro dam logi dla porownania,
Offline
mierzyłem z gościem podpiął za króćcem i odrazu wskoczyło na zielone pole na vacumetrze.. a nie próbowałem hamować itp.. hamulce mam brzytwy... ogółem króciec obkręca się może z niego ucieka podciśnienie ale gościu mówił że podciśnienie ładnie trzyma.. zresztą widziałem filmik na youtube jak gościowi uciekało podciśnienie z króćca to vacumetr nie podniósł się na zielone pole na vacumetrze.. a na nowej pompie odrazu tak jak u mnie... Kurna albo to ta pompa albo nie wiem?
Uszczelniacze wymnienone prawie wszystkie.. tylko dwa coś dały podniosły o 50-100obrotów szybsze przyśpieszanie..
intercooler szczelny..
węzę podciśnienia szczelne..
n18 ogółem rozbierałem
n75 też rozbierałem..(ale mam nowy pierburga ->to samo->nowy ale ma już rok;-) )
ręce już rozkładam.. ale myślę że to za cieżki wirnik..
A golf414 możesz dać swoje logi grupy 011.:
Edit 2015_31_03
Różnica jest między przyśpiesza od 1950.. O to chodziło aczkolwiek wiadomo człowiek chciałby aby auto jechało od 1500 obrotów ale to nie możliwe po tylu latach.
Nowy log 011:
http://vaglog.pl/log_211297.html
A tu stary log 011:
http://vaglog.pl/log_209617.html
Ostatnio edytowany przez fisichella4 (2015-03-31 21:58:46)
Offline